את הדור הבא של מערכת ההנעה החשמלית של ב.מ.וו eDrive Gen 6 נפגוש לקראת סוף השנה בדגם iX3 החדש עם הבטחה לשיפור של כ-30% בטווח הנסיעה ומהירות הטעינה, כל זה גם בזכות סוללות הדור הבא של החברה.
כיאה ליצרן מוביל ב.מ.וו כבר עובדת על הדור הבא של מערכת ההנעה החשמלית שלה כאשר התכנון הוא לעשות שימוש בסוללות מצב מוצק שאחד היתרונות הגדולים בהן זו צפיפות אנרגטית גדולה יותר המאפשרת ליצרן גמישות רבה יותר בתכנון רכבים, כך לדוגמה היצרן יכול לבחור אם להגדיל את טווח הנסיעה על אותו גודל סוללה או מהצד השני לשווק מכוניות עם טווח נסיעה דומה לזה הנוכחי רק במשקל נמוך יותר של רכבים, דבר שגורר שלל שינויים שגם מפחיתים עלויות ייצור שכן רכיבים שונים כבר לא צריכים להיות מאסיביים כדי לתמוך במסה, זה כולל לדוגמה מתלים, בולמים וקפיצים, מערכת בלימה ועוד. בסופו של דבר זה גם תורם לצרכן שכן עלות החלפים תהיה נמוכה יותר.

על תהליך הפיתוח של סוללות מצב מוצק אחראית חברת Solid Power איתה ב.מ.וו חתמה על הסכם שיתוף פעולה רחב היקף בשנת 2022 הכולל פיתוח של פסי ייצור עצמאיים של ב.מ.וו לייצור של סוללות מצב מוצק מלא לצורך ניסויים.
כעת ב.מ.וו יוצאת למבחן שטח רחב היקף של סוללת מצב מוצק שלמה שהותקנה על ב.מ.וו i7 חשמלית, שאמנם מבוססת על מערכת eDrive Gen 5 אך אותה סוללה תוכל לשרת גם את מערכת הדור השישי. השלה הזה מאפשר לבחון את האינטגרציה של הסוללה ברכב המשמש למעשה כסוג של מעבדה ניידת שאפשר לקחת בקלות לתנאי סביבה שונים.

ב.מ.וו לא לבד בתחום הזה, חברות רבות עובדות על היכולת להביא סוללות מצב מוצק מלא לייצור המוני, זה כולל את תעשיית הסוללות הסינית, טויוטה שמבטיחה שזה יקרה לקראת סוף העשור וגם מרצדס החלה לאחרונה בניסוי שדה של EQS בה הותקנה סוללה מצב מוצק. לפי מרצדס EQS עם סוללת מצב מוצק תוכל להשיג טווח נסיעה של מעל ל-1000 ק"מ וזה צפוי לקרות לקראת סוף העשור הנוכחי.