ב.מ.וו משחררת פרטים מלאים ותמונות של הקונספט ההברידית "חזון יעילות דינמית" איך 4.8 שניות ל 100 קמ"ש וצריכת דלק של 28 ק"מ לליטר נשמעים?

טוב ב.מ.וו לא באמת הכריזו על כך, אך לפי הקונספט החדשה שלהם בהחלט ניתן לומר שבלי קשר לאם תיוצר אי פעם או לא וסביר להניח שלא (או שנאכל את הכובע?) הצגת קונספט שאפתני כמו זה עבור ב.מ.וו בהחלט מצהירה זאת, כמובן שכל זאת יחד עם המגמה הירוקה, שכנראה בלתי ניתן לאף יצרן להתעלם ממנו גם כשהוא מציג רכב שכזה,אבל אם כך נראה העתיד המוטורי בסגמנט של רכבי העל או בכלל, דיינו

 

הקונספט "חזון יעילות דינמית" (Vision EfficientDynamics) , מעבר לעיצוב המדהים, מבוסס על מנוע שלושה צילינדרים  1.5 ליטר טורבו דיזל עם שני מנועים חשמליים,כאשר יחידת הכלאיים על הציר האחורי ויחידה חשמלית על הציר הקדמי (והסוללות במקום בו בדרך כלל יש את תעלת ההינע). כל יחידת ההינע הזו מספקת נתונים מרשימים של 356 כ"ס ומומנט אדיר של 81 קג"מ. המנוע החשמלי הקדמי מספק 80 כ"ס והאחורי 33 כ"ס, יחידת הדיזל מציע הספק מאוד מרשים של 163 כ"ס ,אתם בטח שואלים איך לעזאזל זה יוצא 356 כ"ס ? מדובר בפיק קצר שניתן להפיק מהמנועים החשמליים לפרקי זמן קצרים בלבד. מחלקת הביצועים מדברת על – 4.8 שניות  ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית מוגבלת של 250   קמ"ש. המחלקה הירוקה מצהירה על: 99 גרם/קילומטר CO2 עם צריכת דלק של 28 ק"מ/ליטר. נשמע מדהים? כן גם לנו, אבל אנחנו לא שוכחים שזה קונספט.

 

כמה  אוכלת? בעתיד כנראה נשאל כמה קילוואט שעה כנראה,אבל עד אז ב.מ.וו מצהירה על טווח נסיעה של כ 50 ק"מ על בסיס המנועים החשמליים בלבד וכ 650 ק"מ על יחידת הדיזל בלבד. זמן טעינה על קו מתח רגיל (220V) כ 2.5 שעות ויחידת סוללות (98 תאים) ליתיום פולימר. כמו בכל רכב כלאיים שלוקח עצמו ברצינות ב.מ.וו השקיע רבות ביעילות האווירודינמית של הקונספט והשיגה מקדם גרר מעולה של 0.22, את זאת היא השיגה בעזרת הזזת יחידת הכלאיים לאחור והשגת צללית קדמית נמוכה מאוד עם אפשרות ליותר משחקי עיצוב להשגת פרופיל אוירודינמי. יחד עם משקל קל של 1390 ק"ג בשימוש נרחב של פוליקרבונט במקום זכוכית ושלדת אלומיניום מתקדמת.

 

יחידת הסוללות דומה לזו שהוצגה בשברולט וולט אך ב.מ.וו טוענים שהם הצליחו להביא את היחידה הזו (ללא ירידה בביצועי הסוללה) ליעילות פריקה של כ 80% ובכך השיגו משקל, קל יחסית של 85 ק"ג.לשם השוואה יחידת הסוללות של הפריוס שוקלת 54 ק"ג ומסוגלת להניע את הרכב לקילומטרים ספורים בלבד.

 

תגיות: ב.מ.וו
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.