וויליאמס EVR
וויליאמס EVR - פלטפורמה חשמלית למכוניות על.
וויליאמס EVR
וויליאמס EVR - פלטפורמה חשמלית למכוניות על.

אם אתם לא חיים את עולם הפורמולה 1 יש סיכוי שלא שמעתם את השם וויליאמס, אך מדובר בשם מפואר בעולם הפורמולה 1 עם עבר של אליפויות ונהגים שהם שם דבר כמו נלסון פיקה, אלן פרוסט ונייג'ל מנסל. ההווה של הקבוצה קצת פחות מפואר אבל זה כבר נושא לדיון אחר לחלוטין. 

 

אותה וויליאמס ,או בשמה המלא Williams Grand Prix Engineering, הקימה בשנת 2010 את חטיבת Williams Advance Engineering לפיתוח של פתרונות הנדסיים מתקדמים עבור עולם התחבורה ולא רק רכבים אלא גם רכבות, משאיות ועוד. ההתמקדות של החברה היא בתחום ההנעה החשמלית, טכנולוגיה אותה החברה מפתחת באמצעות השתתפות פעילה במרוצי מכוניות חשמליות וכיום החברה היא הספקית העיקרית של מערכות הנעה למרוצים אלו - מנועים וסוללות. 

 

וויליאמס EVR
וויליאמס EVR.

כל ההקדמה הזו נועדה בכדי לומר לכם כי כעת החברה מציגה פלטפורמה ייעודית EVR לרכבי על חשמליים והנתונים מאוד מרשימים. הפלטפורמה לא מיועדת עבור החברה עצמה אלא כפלטפורמה עבור חברות הזנק השואפות להיכנס לתחום רכבי העל החשמליים או ליצרני OEM המעוניים להוזיל את עלויות הפיתוח של פלטפורמת הנעה כזו. 

 

פלטפורמת EVR תוכל לפי החברה לשרת החל מרכבי מסלול ייעודיים ועד לרכבי על בתצורת קופה או גג נפתח כאשר היצרנים יוכלו לבחור מבין הנעה אחורית בלבד או כפולה. מערכת ההנעה החשמלית שהוצגה עם הפלטפורמה הזו משלבת סוללה בקיבלות של 85kWh ומנועים חשמליים בהספק כולל של 2200 כ"ס, לפי החברה זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של פחות מ-2.0 שניות ולמהירות מרבית מרשימה מאוד לרכב חשמלי של 400 קמ"ש - אלו נתונים מקבילים לנתונים של רימאק נבארה שהיא כיום מכונית העל החשמלית המתקדמת ביותר. למרות מערכת ההנעה החזקה הזו, עם הסוללה הגדולה, וויליאמס מבטיחה משקל דגם של כ-1800 ק"ג, זה 200 ק"ג פחות ממשקלה של הנבארה. 

 

לצד ביצועים חשמליים מרשימים בוויליאמס מבטיחים יכולת טעינה מהירה בפחות מ-20 דקות וטווח נסיעה של מעל ל-450 ק"מ. 

 

וויליאמס פלטפורמה למכוניות על חשמליות
הפלטפורמה תוכל לשרת מגוון תצורות מרכב.

ווליאמס מציינת כי בזכות הגמישות של הפלטפורמה שלה פיתוח אב טיפוס דורש רק 12 חודשים ועוד 12 חודשים נוספים לדגם ייצור מלא. הסוללה בדגם בנויה בצורה מודולרית כך שהיצרנים יוכלו לבחור קיבלות שונה בתהאם לצרכים שלהם. הסוללה מורכבת ממודלים קטנים כאשר לכל מודל קיבולת של 1.08kWh, מתח נומינלי של 43V וציפות אנרגטית של מעל ל-240Wh/Kg. זה לא נתון גבוה במיוחד של צפיפות, אך צריך לזכור שבמכוניות על מה שחשוב זה לא רק הביצועים אלא היכולת לשמור על אותה רמה של ביצועים לאורך זמן ממושך ולכן שחלק משמעותי מתכנון הסוללה הוא בתחום בקרת הטמפרטורה. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.