למבורגיני עדיין לא חשפה את מחליפת המוצ'ילאגו, אך מוסרת את הפרטים למנוע החדש שישרת אותה.

מנוע V12 החדש של למבורגיני

מנוע ה-V12 החדש של למבורגיני ( L539 ), פותח מדף חלק, למרות זאת, הוא נשאר באותו נפח של 6.5 ליטר כשהיה יחד עם זווית של 60 מעלות בין הבוכנות. הספקו של המנוע החדש, גדל ב-59 כ"ס ל-691 כ"ס (ביחידות כ"ס מכניות) והמומנט גדל ל-70.4 קג"מ לעומת 67.3 קג"מ והוא מתקבל ב-5500 סל"ד, 500 פחות מהמנוע המוחלף.

 

נפח המנוע נשאר, אך למבורגיני הגדילה את הקדם והקטינה את מהלך הבוכנה. יחס הדחיסה עלה ל-11.8:1 לעומת היחס הקודם שעמד על 11:1. המנוע החדש גם שוקל פחות ומשקלו עומד על 235 ק"ג לעומת 253 ק"ג. שינוי מהלך הבוכנה, איפשר ליצור מנוע יותר קומפקטי עם מרכז כובד נמוך יותר מבעבר.

 

למרות שזה מנוע מתקדם, עם יחס של יותר מ-100 כ"ס לליטר ללא כל הגדשה, בלמבורגיני לא השתמשו בהזרקת דלק ישירה, בשל בעיות טכנולוגיות שהם עדיין לא הצליחו לפתור עבור מנוע בעל הספק ונפח גבוהים. למרות זאת, למבורגיני לא פוסלת אפשרות שבעתיד המנוע הזה כן יעשה שימוש בהזרקת דלק ישירה. זה מנוע הבסיס וכפי שאנו רגילים, אנחנו גם נראה אותו מפיק כ-800 כ"ס בעתיד בדגמים מתקדמים יותר.

 

למנוע החדש הוצמדה בנוסף תיבת הילוכים חדשה במשקל של 70 ק”ג. בלמבורגיני פסלו מראש תיבה כפולת מצמדים, אך ייצרו תיבת הילוכים המיועדת למרוצים המותאמת לרכב כביש. התיבה היא תיבת 7 הילוכים אוטומטית, כפולת צלחות צימוד בקוטר 235 מ"מ. זמן העברת ההילוכים עומד על 50 אלפיות השנייה, לעומת 125 אלפיות השנייה בתיבה המוחלפת. לתיבת ההילוכים 3 מצבי פעולה, Strada, מאפשר מצב אוטומטי רגיל, Sport והמצב הקיצון Corsa, הכולל בקרת יציאה מהמקום. לפי למבורגיני, מחליפת המורצ'ילאגו לא תגיע עם תיבה ידנית, וזאת לפי העדפת הלקוחות.

 

מחליפת המורצ'ילאגו, צפייה להחשף בתערוכת ז'נבה במרץ 2011.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.