20 שעות, זה הזמן הנדרש להטענת את ה-רולס רויס פאנטום החשמלית הניסיונית.

רולס רויס פאנטום 120EX החשמלית

הנעה חשמלית היא אולי הדבר המתאים ביותר לאופי הנדרש מרולס רויס. אין הנעה קונבנציונלית שהיא יותר שקטה, נימוחה וזמינה מ-0 סל"ד מהנעה חשמלית. לכן רולס רויס מציגה את ה-פאנטום 120EX החשמלית שבשנה הקרובה, תעבור בין עיתונאי רכב, ידוענים ולקוחות פוטנציאליים שיספקו פידבק על המכונית. חברה שמרנית כמו רולס רויס, לא יכולה להרשות לעצמה לעשות "ניסויים" על גב הלקוחות ברכב סדרתי רגיל.

 

לרוס רויס פאנטום 120EX, מערך סוללות בקיבולת של 71kWh, שזה כמעט פי-3 מניסאן לי, או רנו פלואנס Z.E. \ה כמובן לא מפליא בהתחשב בעובדה, שאלו צריכים להניע שני מנועים חשמליים (מאחור) בהספק כולל של כ-390 כ"ס המחליפים את מנוע ה-6.75 ליטר V12 בהספק של 450 כ"ס. אמנם קיימת נחיתות בהספק, אך המומנט הזמין מ-0 סל"ד עומד על 81.6 קג"מ, שזה כ-8 קג"מ לעומת מנוע הבנזין וזה בדיוק מה שמכונית כבדה כמו רולס רויס צריכה.

 

 

המערך החשמלי של המנועים הסוללות והבקרות השונות המחליפים את מנוע הבנזין ותיבת 8 ההילוכים, מוסיפים כ-90 ק"ג בלבד למשקל המכונית (2720 ק"ג), למרות שמשקל הסוללות עומד על 640 ק"ג. הביצועים, קצת פחות מהירים מגרסת הבנזין עם 7.8 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית מוגבלת של 160 קמ"ש.

 

עד כה הכל טוב, אך מכאן מתחילות הבעיות שאולי רק פתרון של בטר פלייס יכול לסיעה לרולס רויס. טווח הנסיעה עומד על כ-180 ק"מ שזה סביר בהחלט, אך לשם כך נדרש זמן טעינה של לא פחות מ-20 שעות ובאמצעות טעינה מהירה כ-8 שעות. בהחלט הרבה מעבר לרמת הדרישות של בעלי רכבים כמו רולס רויס. כמו כן, יעילות הסוללות המאוד מאוד יקרות (קרוב למחירה של רולס רולס חדשה עם מנוע בנזין) עומדת על כ-3 שנים על בסיס טעינה יום יומית.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.