סיאט לאון 1.2TSI DSG החדשה במבחן: איכותית, מאובזרת, נוחה ועם יחידת הנעה מצוינת, הלאון מציבה רף גבוה למתחרות בתמורה למחיר.

סיאט לאון החדשה ממצבת עצה בין מובילות הסגמנט עם כמה יתרונות מובהקים בתחום יחידת ההנעה האבזור והאיכות

המכשלה הגדולה ביותר של סיאט לאון היוצאת (הדור השני לדגם), הייתה העדרה של תיבה אוטו' בדגמי הבסיס דבר הגורר בשוק הרכב הישראלי גלות ארוכת שנים במגרשי היבואן ללא אפשרות מחילה. עם הגעתה של סיאט לאון 2013 החדשה, המכשול הוסר וכעת היא מוצעת עם תיבה אוטו' כבר מדגם הבסיס.

 

סיאט לאון מבחן - הטוב והפחות טובאבל הלאון החדשה לא שונה מזו היוצאת רק בקבלתה של תיבה אוטו' בדגמי הבסיס אלא מדובר בדגם חדש לחלוטין בו בורג אחד לא נשאר כזכר לדגם היוצא. הדור השלישי של הלאון יושב על פלטפורמת MQB המודולרית החדשה של קבוצת פולקסווגן - כמו בגולף החדשה - וביחד עם מנועי TSI חדשים, קלים וחסכוניים מבעבר וגם תיבתDSG מעודכנת ומשופרת, הדגם קל בכ-100 ק"ג מהדגם היוצא וחסכוני מבעבר. הלאון היוצאת דרך אגב לא הייתה מכונית רעה, למעשה היא הייתה מכונית טובה מאוד עם כמה נקודות חולשה בתחום איכות החומרים בעיקר (על כך תוכלו לקרוא במבחן ללאון היוצאת). לנו נשאר לבדוק עד כמה טובה יותר זו החדשה ביחס לדגם היוצא וביחס לסגמנט.

 

 

2013 סיאט לאון החדשה – עיצוב:

מקדימה איביזה מגודלת, מאחור כבר ייחודית  יותר וספורטיבית למראההלאון היוצאת הייתה מכונית ייחודית למדי בעיצובה - שונה מהשבלונה המוכרת ונאה במיוחד. זו החדשה לעומת זאת אמנם נאה ואתלטית יחסית למראה, אך אין ספק כי הלאון החדשה היא עוד מכונית לקבוצת פולקסווגן שנפלה קורבן "לזהות המותגית" ומהחזית במיוחד, היא פשוט נראית כמו איביזה מגודלת והפנסים הפשוטים לא מוסיפים לה חן. בחלקה האחורי, הלאון כבר זוכה לעיצוב שונה וייחודי לה עם חיטובים במידה הנכונה המאפיינים לרוב את מכוניות קבוצת פולקסווגן ושם, היא מזכירה לנו שחטיבת סיאט היא חטיבת "הצעירים" בקבוצת פולקסווגן.

 

סיאט לאון החדשה – תא הנוסעים:

אם הלאון היוצאת סבלה מתא נוסעים שהרגיש מיושן במידה מסוימת ועם חומרים לא אחדים באיכותם, נדמה כי הלאון החדשה ביצעה פשיטה על המחסנים של אודי ופולקסווגן וחזרה משם עם שפע של חומרי דיפון וגימור איכותיים במיוחד המעניקים לתא הנוסעים תחושה איכותית ומוצקה – בהחלט פרימיום עממי. כמו בכל מכונית הסגמנט, הפלסטיקה בחלקו התחתון של תא הנוסעים קשיחה ופשוטה יותר, אך היא מהסוג העבה והמוצק ועדיין נעימה למראה. לא פחות חשוב - וישנן מכוניות בסגמנט הנופלות בתחום בסיסי זה - בכל המקומות בהם הנהג מניח את ידיו באופן יום יומי - הגה, דלתות ומשענת מרכזית - פוגשים בחומרים איכותיים, רכים ונעימים למראה ולמגע. אם כך בכל הקשור בחומרים וגימור, הלאון החדשה מציבה עצמה בחלקו העליון של הסגמנט ביחד עם המכוניות האיכותיות ביותר כגון הגולף והסיד של קיה.

 

ישנה רק בעיה אחת עם כל החומרים האיכותיים האלו בלאון, היא שכולם צבועים בשחור – גם הגימור בשחור פסנתר - ועם העיצוב הגרמני המאופק של תא הנוסעים ששכח את המקור הספרדי הלוהט, העיצוב מרגיש שבלוני ולא מרגש, בטח שלא מעביר את המסר הצעיר והספורטיבי שאמור לאפיין את מותג סיאט, זאת למרות שהתא בסך הכל מפוסל בצורה כזו המכוונת בצורה ברורה לנהג הנמרץ ולא לזה המשפחתי והרגוע. יש לציין שברמת הגימור FR (שלא מוצעת בגרסת ה-1.2TSI), כבר יש יותר צבע בתא הנוסעים והתחושה צעירה וספורטיבית יותר. יש שאוהבים זאת כך ויש שאחרת, עניין של העדפה אישית.

 

תא הנוסעים איכותי, הנדסת האנוש טובה ברובה, לוח המחוונים עמוס מידי בפרטים, האבזור נדיב.

 

עם טווח כיוון רחב מאוד למושב הנהג ולגלגל ההגה, ניתן בקלות למצוא תנוחת נהיגה אידאלית. גם המושבים הנוחים, המרופדים בבד איכותי ונעים למגע, תורמים את שלהם עם תמיכה טובה לגוף כך שגם לאחר שעות נהיגה רבות הנהג לא מוצא עצמו זקוק לחילוץ עצמות אצל הכירופרקטור. שדה הראיה לפנים טוב למדי ומאפשר תמרון עירוני נוח יחסית לסגמנט. הראות לאחור מהצד השני, כמו בכל מכוניות ההאצ'בק המודרניות, גבולית למדי בשל חלון צר יחסית וקורת C רחבה. נציין לטובה שלמרות תוספת חלון הגג הנפתח, מרווח הראש לא נפגע כלל כמו ברוב המתחרות.

 

בכל הקשור למרווח בתא הנוסעים, הלאון החדשה היא מסוג המכוניות שאפשר לכנותן מרווחת במידה אך התחושה אינטימית/עוטפת. לנהג ולנוסע שלצידו מרווח ואין תחושת קרבה מביכה והטענה היחידה היא אל קרבה מציקה במעט של הקונסולה המרכזית אל ברכי הנהג.

 

המרווח מאחור מספק לשני נוסעים בוגרים, אך לא לשלושה כמו רוב דגמי ההאצ'בקהמושב האחורי מרווח לשני נוסעים מבוגרים עם מרווח מספק לראש, ברכיים ולכפות הרגליים אך זה כמובן לא אותו המרווח שתמצאו במשפחתיות סדאן כגון הג'טה, הקורולה החדשה או צמד הקוריאניות פורטה ו-i35. כמו ברוב המשפחתיות, שלושה נוסעים מבוגרים זה כבר אינטימי מידי, במיוחד כאשר ישנה תעלה מרכזית גבוהה המפריעה לכפות הרגליים (לא הגיע הזמן להפסיק עם זה?). המושב עצמו נוח ונעים אך מיקומו הנמוך יחד עם הדשבורד הגבוה מלפנים, יוצרים תחושה אינטימית/סוגרה יחסית אך נעימה בסך הכל. לעומת הדגם היוצא, השיפור במרווח מאחור לא משמעותי במיוחד ולעומת המתחרות, זה קצת יותר מהפוקוס והאוריס, קצת פחות מהסיד ודומה מאוד לגולף, אך שם מיקום המושב נכון יותר. מה עם ילדים במושבי בטיחות? ישנם שני עיגוני ISOFIX מאחור ואפשרות לביטול כרית אוויר מלפנים. כמו ברוב דגמי ההאצ'בק המשפחתיים הכנסת והוצאת הילדים לא נוחה במיוחד, אפשר להסתדר אבל זה לא אידיאלי ונוח כמו במיניוואן בגודל מלא כמו האלהמברה של סיאט או במיניוואן קומפקטי.

 

תא המטען מציע נפח הטענה מכובד של 380 ליטר והוא יספיק לכל צרכי משפחה של 2+2. שפת ההטענה גבוהה מדי וכמו בכל דגמי ההאצ'בק-סדאן לעומת דגמי הסטיישן (לאון ST סטיישן בדרך לישראל), גם הפריקה מצריכה הרמה של החפצים. קיפול משענות המושבים מאחור נעשה בקלות, אך נותרת מדרגה מיותרת שלא מאפשרת לקבל תא מטען שטוח לחלוטין כמו בחלק מהמתחרות.

 

הנדסת האנוש בלאון החדשה טובה למדי ללא עומס של כפתורים למרות האבזור הנדיב ולאחר הכרות קצרה קל לתפעול באופן אינטואיטיבי את כל המערכות ברכב, זאת גם בזכות הפניית הקונסולה המרכזית כלפי הנהג. הכפתורים שעל ההגה מעטים ונוחים מאוד לשימוש למרות שהם ממלאים מספר רב של פונקציות וטוב שבסיאט השאירו את בקרת השיוט על מנוף האיתות (שלא כמו בגולף או בהרבה רכבים אחרים מה שיוצר עומס של כפתורים על גלגל ההגה). כאן המקום לציין שמה שהוגדר כמה פסקאות לפניכן כמשעמם או שבלוני, הוא בסופו של דבר הצורה הנכונה לתכנון תא נוסעים מהסוג שלא מסיח את דעת הנהג והוא פשוט וברור לתפעול.

תנוחת הנהיגה טובה ולנהג שפע של מרווח, למעט קונוסלה מרכזית שעשויה להציק במעט לברך ימין.

לא הכל מושלם בתחום הנדסת האנוש: מסך המגע קטן יחסית (רק "5) מה שמקשה על תפעולו תוך כדי נהיגה והרגישות למגע לא מהטובות שפגשתי. אין כיוון גובה לחגורת הבטיחות ולנהגים מסוימים היא "תשב" על הכתף ולא בשקע הכתף וזה עשוי להציק. טענה נוספת היא אל מחזיקי הכוסות שמיקומם אחורי מידי והם מהסוג הפשוט יותר – שקעים רדודים יחסית ולא מתוחכמים ויעילים כמו אלו שבגולף החדשה. הממשק של מסך המגע ברור בסך הכל לתפעול וטוב שישנם כפתורים פיזיים המקלים על התפעול, אך פגשנו ממשקים נוחים יותר בקליאו החדשה או בטויוטה ולטעמי, ישנם תפריטים מיותרים על גבי המסך הראשי (כפילות) שאין צורך לראותם בזמן נהיגה (כן גם במחשב הדרך שבלוח המחוונים). יש לציין שהמערכת מספקת אפשרויות רבות לשליטה על מערכות הרכב השונות (גם על תכניות נהיגה בגרסאות ה-FR). כאן אולי המקום להעיר לכל מיני יצרנים, מכונית זה לא טלפון ובמכונית צריך להתרכז בנהיגה ולא בשום דבר אחר ולכן רצוי להימנע מגרפיקה  מיותרת במסכי המגע.

 

בתחום הפרקטיקה, הלאון לא תחסיר דבר מהמשפחה המתניידת עם כמות מספקת של תאי אחסון מסוגים שונים (פתוחים או סגורים) - רובם יש לציין לא גדולים במיוחד. העדרה של משענת מרכזית מאחור מחסירה שני מחזיקי כוסות ליושבי הספסל האחורי, אך הם ייהנו מיציאות מיזוג מרכזיות המתווספות אל יציאות המיזוג מתחת למושבים הקדמיים כמו ברוב הרכבים המודרניים.

 

כאן אין אבזור ליסינג - הלאון מאובזרת בכל טוב ולא מחסירה דברסיאט (ישראל) ידועה באבזור נדיב יחסית של הרכבים אותם היא משווקת, אבזור הפונה לקהל הצרכנים הפרטי ופחות לזה המוסדי. גם הלאון החדשה מתברכת ברשימת אבזור ארוכה ומספקת למדי בכל רמות הגימור. ברמת הגימור Style של הדגם הנבחן, ניתן למצוא בקרת אקלים דו אזורית, בקרת שיוט, תפעול קולי מתקדם (סלולרי, מיזוג וכו') כניסות USB+AUX, חיישני תאורה וגשם, משענת מרכזית מתכוונת, מראות צד חשמליות עם קיפול חשמלי, 4 חלונות חשמל אוטו', יציאות מיזוג לאחור, חלון גג חשמלי המוצע במסגרת ההשקה, מסך מגע מרכזי מתקדם ומערכת שמע המספקת סאונד איכותי למדי – הטוב בסגמנט (שישה רמקולים, שמונה ברמת הגימור FR).

 

בתחום הבטיחות, הלאון השיגה ציון גבוה במיוחד במבחרי הריסוק האירופאים והיא המשפחתית האצ'בק עם הציון הגבוה ביותר בסגמנט. הדגם מוצע עם 6 כריות אוויר ברמת גימור סטייל ושמונה ברמת הגימור FR (כריות צד לנוסעים מאחור). יש לציין שהדגם נבחן במבחני הריסוק EuroNCAP עם 7 כריות אוויר כולל אחת לברכי הנהג ומשום מה, הדגם לא משווק עם אחת כזו בישראל.

 

סיכום תא נוסעים: ללאון תא נוסעים איכותי המורכב מחומרים משובחים ברובו ביחס לסגמנט. האבזור נדיב כבר מרמת הבסיס ולא מחסיר דבר. המרווח מספק לארבעה נוסעים בוגרים כמו רוב המתחרות, אך זה פחות ממה שתקבלו במשפחתית סדאן חדשה. תא המטען מספק בגודלו אך ממוצע לסגמנט בסך הכל. הנדסת האנוש טובה ברובה ואין משהו מיוחד המציק יתר על המידה, כזה שיפריע לכם בחיי היום יום.

 

סיאט לאון החדשה – מתחת למכסה המנוע:

ללאון החדשה יחידת הנעה מצוינת המספקת ביצועים חסרי מאמץ ביום יום.

סיאט משווק בישראל את הלאון החדשה (עד להגעתם של דגמים נוספים) עם שלוש יחידות הנעה: 1.2TSI עם 105 כ"ס, 1.4TSI עם 122 כ"ס (עם תיבה ידנית בלבד-בהמשך תוצע גם תיבה אוטו') ו-1.8TSI עם 180 כ"ס. הדגם הנבחן הוא דגם הבסיס עם מנוע 1.2TSI שלראשונה כאמור, מוצע בשידוך לתיבת DSG ולא רק לתיבה ידנית. כל המנועים חדשים ( מסדרתEA211), קלים וחסכוניים מבעבר ומשודכים לתיבת DSG מעודכנת, כולל מוט תפעול חדש ונוח במיוחד לשימוש (מומלץ שיצרנים אחרים ילמדו).

 

דף הנייר מספר לנו על מנוע בהספק מרבי של 105 כ"ס בין 4,500-5,000 סל"ד ומומנט מרבי של 17.8 בין 1,400-4,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת DSG כפולת המצמדים בת שבעה יחסי העברה. ביצועים: 10.2 שניות 0-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 191 וצריכת דלק משולבת של 20.8 ק"מ לליטר לפי נתוני המעבדה, מה שהפוך את הדגם למשפחתית בנזין החסכונית בישראל, על הנייר לפחות.

 

תיבת ה-DSG המעודכנת מציעה איזון מוצלח בין ביצועים וחלקות נסיעה ואין ספק כי כעת היא הטובה ביותר מבין התיבות כפולות המצמדיםאמנם השילוב הזה של מנוע ה-1.2TSI עם תיבת DSG מוכר לנו מבעבר, אך המנוע והתיבה המשופרים יוצרים יחדיו יחידת הנעה משובחת עוד יותר מבעבר ובקצרה, זה טוב יותר מכל יחידת 1.6 ליטר אוטו'. התיבה חלקה ומהירה וכבר לא ממהרת להעלות הילוכים במצב D. בתנועה עירונית או בפקקי תנועה, היא כבר לא מתבלבלת ופועלת באופן חלק – כמעט כמו תיבה אוטו' עם ממיר מומנט. הביצועים היבשים בעומס מלאדומים בסך הכל לאלו של כל משפחתית 1.6 ליטר עם כ-8.2 שניות 80-120 קמ"ש או 2,100 סל"ד ב-100 קמ"ש, אך בחיי היום יום אנחנו לא נוהגים במצערת מלאה ואז היחידה הזו מתגלה במלא הדרה בזכות המומנט המתקבל בסל"ד נמוך במיוחד והשילוב לתיבת ה-DSG המהירה והמצוינת, מעניקים ללאון יתרון מובהק בהבדל משמעותי ומוחשי על כל המתחרות עם מנועים אטמוספריים.

 

טענות? אם נהיה קצת חמדניים אז המנוע מרגיש מחוספס בחלקו העליון של שעון הסל"ד, בין 5,500-6,000 סל"ד וכפועל יוצא של חלקות התיבה, היא קצת פחות חדה מבעבר ובנוסף, ישנה השהייה קצרה, לא מטרידה, ביציאה מהמקום עד שהטורבו נכנס לפעולה. כמובן שמי שמחפש ביצועים של ממש, מהסוג הספורטיבי, ימצא אותם בגרסת ה-1.4TSI ובוודאי בגרסת ה-1.8TSI המצוינת.

 

סיכום יחידת הנעה: השילוב של מנוע 1.2TSI+DSG מצוין למכונית משפחתית ובזכות המומנט המתקבל בסל"ד נמוך, אין צורך לאמץ את המנוע בכדי להאיץ לעקיפות קלילות. במצערת מלאה היא לא תהיה מהירה יותר ממנועי 1.6 ליטר כמו בקורולה או בסיד, 105 כ"ס הם עדיין 105 כ"ס, אך בחיי היום יום למכונית שייעודה משפחתי זו יחידת הנעה העדיפה באופן ברור על מנוע 1.6 אטמוספרי.

 

סיאט לאון החדשה – נוחות והתנהגות כביש:

הלאון החדשה בהחלט מכונית נוחה מאוד על כבישים סלולים היטב, קצת פחות על כבישים משובשים בשל המעבר למתלה אחורי פשוט.על כבישים סלולים היטב, הלאון מספקת נוחות נסיעה שהיא טובה מאוד והתחושה הכוללת היא של מכונית גרמנית איכותית, כזו המרגישה מוצקה "וכבדה" על הכביש עם יציבות כיוונית גבוהה, כזו שתוכננה להרגיש יציבה בכל מהירות על האוטובהן הגרמני. אם הלאון הקודמת נחשבה לקשיחה יחסית (היא לא באמת הייתה קשיחה) אז זו החדשה מציעה את הרכות הגרמנית המאפיינת את הגולף או הפאסאט או בכלל את רוב דגמי קבוצת פולקסווגן – רך אך מוצק ומרוסן. גם בתחום העירוני הלאון מספקת נוחות נסיעה טובה בסך הכל עם טיפול "בוגר" ברוב סוגי השיבושים, אך פה ושם ובעיקר על כבישים מהסוג הישן והמצולק או פסי האטה זדוניים, נוחות הנסיעה כבר פחות טובה ואלו הרגעים בהם מורגש המעבר למתלה אחורי פשוט יותר. בידוד הרעשים בלאון טוב מאוד בסך הכל עם מעט מאוד רעשי כביש או מנוע וקצת יותר רעשי רוח מהרצוי. גם בתחום אלו זה הלאון נמצאת בצמרת הסגמנט.

 

פאוזה: בניגוד ללאון הקודמת, שם כל הגרסאות הוצעו עם מתלה אחורי מסוג רב חיבורי, בלאון החדשה, הגרסאות החלשות כמו זו הנבחנת, מצוידות במתלה אחורי פשוט מסוג קורת פיתול. שאלת השאלות היא עד כמה זה מורגש? אז אפשר לומר ש-90% מהנהגים ב-95% מהזמן, כלל לא יבחינו בהבדל. את ההבדל מרגישים בתחום הדינמי בעיקר בקצות המעטפת בין אם באחיזה קצת פחות גבוהה (גם בשל צמיגים "ירוקים" יותר מבעבר) או קצת פחות שליטה במגבלות ובתחום הנוחות, הנוסעים מאחור ירגישו את זה יותר אך בכל מקרה, הלאון בהחלט נחשבת למכונית נוחה ביחס לסגמנט ובכלל.

הלאון בהחלט מייצרת קצב נסיעה טוב, אך לא ממלאת את ההבטחה של הסלוגן auto emoción

הסלוגן של סיאט - auto emoción - מבטיח ריגוש, אך די מהר מגלים שהלאון בהחלט יודעת לייצר moción שהוא יותר ממשביע רצון בזכות יחידות ההנעה המצוינות, אך לא emoción. זה לא שלאון היוצאת הייתה מכונית קלת רגליים וששה אלי פנייה כך שלא השתנה דבר בתחום זה, אך כן מצפים מהחטיבה לצעירים בקבוצת פולקסווגן להציע קצת יותר שובבות ושמחת חיים בתחום הנהיגה.

 

כן, כמו העיצוב גם בתחום זה הלאון מיישרת קו עם "הזהות המותגית”, הפעם לא עם האיביזה אלא עם כלל קבוצת פולקסווגן כך שאפשר לומר שהלאון החדשה היא למעשה גולף עם הבדלים קלים בניואנסים. היתרון הוא לטובת הלגולף שמרגישה קצת יותר מחוברת לנהג, קצת יותר קלת רגליים ועם היגוי קצת יותר כבד ופחות קל מזה שבלאון. למרות זאת הלאון החדשה בהחלט מסוגלת לספק קצב נסיעה מהיר למדי בכבישים מפותלים תוך שהיא מספקת מעטפת בטיחות גבוהה עם התנהגות צפויה על המגבלות, שם היא מתנהגת באופן פרוגרסיבי שלא מפתיע את הנהג ומערכת ה-XDS בהחלט מאפשרת להוריד את הכוח מוקדם יותר לקראת היצאה מהפנייה, אך הלאון פשוט מבודדת את הנהג יתר על המידה ולא מספקת לו משוב תחושתי רב מהשלדה או ההיגוי. זה מצוין למכונית שיעודה משפחתי וכך זה צריך להיות, זה קצת פחות טוב למכונית שאמורה להביא סוג של ניחוח ספרדי ים תיכוני.

 

סיכום נוחות והתנהגות כביש: על כבישים סלולים היטב, שהם רוב הכבישים כיום בישראל, הלאון נחשבת למכונית נוחה מאוד. המעבר למתלה אחורי פשוט יותר מורגש, אך לא באופן קיצוני או כזה המטריד במיוחד. הלאון מבודדת מידי את הנהג מהנעשה בכביש (היגוי ושלדה) והיא לא יכולה להחשב למכונית מהנה לנהיגה (לנהיגה, להבדיל מנסיעה!), אך היכולות גבוהות בסך הכל וההתנהגות צפויה ובטוחה כיאה לרכב מודרני. כאשר כמעט כל המשפחתיות כיום די משעממות לנהיגה, הלאון לא שונה במיוחד בתחום זה מהסגמנט אך היא בהחלט מהפחות מהנות בכבישים המפותלים.

 

סיאט לאון החדשה - צריכת דלק:

הלאון החדשה בגרסה הנבחנת, מבטיחה להיות המשפחתית בנזין הכי חסכונית בישראל. מקיימת? כן ולא. לאורך המבחן צריכת הדלק עמדה על 12.6 ק"מ לליטר שזה נתון לא רע בכלל למשפחתית בנזין לאור המבחן המאומץ אך רחוק מהצהרת היצרן על 20.8 ק"מ לליטר. מה שכן אפשר לומר הוא שבנסיעה נינוחה בכביש בינעירוני מישורי יחסית, כמו כביש החוף למשל, לא התקשינו להשיג צריכה של 18-19 ק"מ לליטר ובנסיעה עירונית, צריכה של 13 ק"מ לליטר. כך שהלאון בהחלט יכולה להיות מכונית חסכונית מאוד, אך כמו תמיד – במיוחד במנועי טורבו - הכל תלוי בצורת הנהיגה שלכם. כמעט ושכחתי, ישנה מערכת עצור/סע (בכל הגרסאות) המסייעת לחיסכון בצריכת הדלק בעיר ופועלת בסנכרון עם מערכת בקרת האקלים. מדוע כמעט ושכחתי? כי פעולתה פשוט כמעט ולא מורגשת ובשום שלב לא הורגש הצורך בניתוקה.

 

 

סיאט לאון החדשה – סיכום מבחן:

סיאט לאון 2013 החדשה היא מכונית איכותית, מאובזרת, עם יחידת הנעה טובה מאוד ועם תמחור מצוין ההופך את המתחרות ליקרות מידי

הלאון החדשה היא מכונית משפחתית מהסוג המשובח. היא איכותית מאוד ומספקת נוחות נסיעה טובה ברוב הכבישים ואיכות נסיעה כוללת גבוהה. יש לה תא נוסעים מאובזר ואיכותי למדי ביחס לסגמנט ויחידת הנעה מצוינת שמצד אחד מספקת ביצועים טובים ביום יום יחד עם אפשרות לחיסכון בצריכת הדלק בנהיגה נכונה ומודעת. תוסיפו לזה תג מחיר הזול בכ-4,000-5,000 שקל מכל המתחרות הישירות וקיבלתם חבילה מרשימה ואטרקטיבית במיוחד. לא פחות חשוב ואולי בעצם הכי חשוב במכונית משפחתית, ללאון ציון בטיחות גבוה במיוחד במבחני הריסוק.

 

עם הלאון החדשה, סיאט מנחיתה בשוק הישראלי מתחרה חזקה מאוד המציבה רף גבוה לכל המתחרות ולמעשה, הופכת את כל המתחרות שלה עם תמחור הליסינג לפשוט יקרות מידי ופחות משתלמות.

  2013 סיאט לאון 1.2TSI DSG סטייל
שנת הצגת הדגם 2013
מנוע 4 צילינדרים טורבו
נפח 1,197 סמ"ק
הספק 105 כ"ס בין 4,500-5,500 סל"ד
מומנט 17.8 קג"מ בין 1,400-4,000 סל"ד
0-100 קמ"ש 10.2 שניות
מהירות מרבית 191 קמ"ש
הנעה קדמית
תיבת הילוכים רובוטית 7 הילוכים כפולת מצמדים
תצורת מרכב 5 דלתות האצ'בק
אורך/רוחב/גובה (מ"מ) 4,263/1,816/1,459
בסיס גלגלים 2,636 מ"מ
צמיגים 205/55 R16
משקל 1,235 ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 20.8 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן 12.8 ק"מ לליטר
מבחני ריסוק 5 כוכבים
בטיחות 6 כריות אוויר XDS+EBA+ABS+ESP+HHC+TSC+TPMS
מפרט מלא

img_6625-3
img_6625-3
img_6628
img_6628
img_6664
img_6664
img_6669
img_6669
img_6672
img_6672
img_6697
img_6697
img_6704
img_6704
img_6706
img_6706
img_6715
img_6715
img_6719
img_6719
img_6722
img_6722
img_6732
img_6732
img_6740
img_6740
img_6746
img_6746
img_6747
img_6747
img_6749
img_6749
img_6752
img_6752
img_6758
img_6758
img_6759
img_6759
img_6761
img_6761
img_6773
img_6773
img_6776
img_6776
img_6780
img_6780
img_6781
img_6781
img_6783
img_6783
img_6784
img_6784
img_6787
img_6787
img_6788
img_6788
img_6789
img_6789
img_6790
img_6790
img_6796
img_6796
img_6802
img_6802
img_6805
img_6805
img_6819
img_6819
img_6832
img_6832
img_6838
img_6838
img_6842
img_6842
img_6849
img_6849
img_6850
img_6850
img_6856
img_6856
img_6858
img_6858
img_6860
img_6860
img_6866
img_6866
img_6867
img_6867
img_6868
img_6868
img_6887
img_6887
img_6889
img_6889
img_6890
img_6890

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 44

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.