מה הלקוחות של המונדיאו הנוכחית חושבים על המונדיאו 2015 החדשה, שיוצאת כעת לדרכה באירופה ותנחת אצלנו בתחילת השנה הבאה?

2015 פורד מונדיאו

שיווקה של פורד מונדיאו החדשה באירופה התעכב במשך שלוש שנים מאז שהוצגה לראשונה, אך כעת היא יוצאת לדרך באירופה ומגזין הרכב הברטי What Car? אסף מספר לקוחות של הדגם הנוכחי בכדי שיחוו את דעתם על המונדיאו 2015 החדשה.

 

המונדיאו החדשה מציעה עיצוב שהוא גרסה מודרנית יותר לדגם הנוכחי בהתאם לשפת העיצוב העדכנית של פורד. הדגם החדש מבוסס על אותה הפלטפורמה של הדגם היוצא כל שמידות הדגם לא השתנו כמעט: בסיס גלגלים של 2.85 מטר, אורך של 4.87 מטר, רוחב של 1.85 מטר וגובה של 1.47 מטר (מידות לדגם הסדאן). כמו בעבר, גם המנדיאו החדשה תוצע בשלוש תצורות מרכב, 4 דלתות סדאן, חמש דלתות האצבק וסטיישן.

 

פורד תציע את המונדיאו 2015 עם שלושה מנועי בנזין, שלושה מנועי דיזל ולראשונה גם בגרסה היברידית שתוצע במרכב הסדאן בלבד. מנועי הבנזין כוללים מנוע 1.5 ליטר טורבו EcoBoost חדש בהספק של 160 כ"ס ומומנט של 24.5 קג"מ, מנוע 2.0 טורבו EcoBoost שכמו בדגם הנוכחי יוצע בהספק מרבי של 205 כ"ס או 240 כ"ס ועם מומנט מרבי של 30.6 קג"מ או 34.6 קג"מ בהתאמה.

 

בניגוד לעבר, מנועי הבנזין משודכים לתיבת 6 הילוכים אוטו' חדשה ולא לתיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים PowerShift. תיבת ה-PowerShift תוצע רק בגרסה ההיברידית או עם מנועי הדיזל. המנועים החדשים מציעים ביצועים קצת פחות טובים, 7.9 שניות 0-100 קמ"ש בגרסת 240 כ"ס לעומת 7.5 שניות בדגם היוצא, אך צריכת הדלק השתפרה במעט (כל המנועים בתקן אירו 6) ועומדת בדגם החדש בגרסה זו על 13.7 ק"מ לליטר לעומת 12.8 ק"מ לליטר.

 

מנועי הדיזל של הדגם בנפחים של 1.6 ליטר ו-2.0 ליטר מציעים הספקים של בין 115-180 כ"ס ומומנט בין 27.5 ק"ג ועד ל-34.6 קג"מ. דגם הדיזל החסכוני ביותר 1.6 TDCi ECOnetic מציע צריכת דלק של 27.7 ק"מ לליטר.

 

 

הדגם ההיברידי המבוסס על מנוע בנזין 2.0 ליטר מציע הספק כולל של 177 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ. צריכת הדלק המשולבת בדגם זה עומדת על 23.8 ק"מ לליטר, צריכת הדלק העירונית עומדת על מעל ל-30 ק"מ לליטר. הגרסה האמריקאית של המונדיאו (פורד פיוז'ן) מוצעת בנוסף בגרסה היברידית פלאג-אין עם טווח נסיעה חשמלי של כ-50 ק"מ.

 

בתחום האבזור ניתן למצוא מערכות רבות שעודכנו לאחרונה בדגם, כולל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטו', מערכת חנייה אוטו' לניצב ובמקביל למדרכה, חגורות בטיחות אחוריות עם כריות אוויר, מערכת SYNC מהדור השני הכוללת תפעול קולי, לוח מחוונים בעל תצוגה דיגיטלית משתנה ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.