עד לאחרונה לטסלה מודל 3 לא הייתה ולו מתחרה אחת מערבית, כלומר מכונית סדאן חשמלית בגודל של משפחתית גדולה מיצרן מערבי מוכר והסיבה לכך היא שמרבית היצרנים המערביים העדיפו להציג דגמי SUV חשמליים לפני שהם מציגים רכבי סדאן. בחודש יוני האחרון כל זה השתנה כאשר ב.מ.וו הציגה את ה-i4 החשמלית המבוססת על סדרה 4 גראן קופה החדשה. נכון, ב.מ.וו i4 היא אמנם לא מדובר בדיוק מכונית סדאן טהורה אלא בעלת מרכב נוצ'בק, אך לא נהיה קטנוניים.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

על הנייר הנתונים הם כאלו: לטסלה מודל 3 פרספורמנס הנעה כפולה עם הספק מרבי של 513 כ"ס (לפי הצהרת היצרן למשרד התחבורה) ומומנט מרבי 61.3 קג"מ וכל זה פועל על רכב במשקל של 1919 ק"ג. ל- ב.מ.וו i4 M50 הנעה כפולה גם כן בהספק מרבי של 476 כ"ס ומומנט מרבי של 74.4 קג"מ הפועלים על משקל של 2,215 ק"ג. כאשר הנהג של ה- i4 מעביר את מצב הנהיגה למצב ספורט, אז הוא מקבל למשך זמן קצוב הספק מרבי של 544 כ"ס ומומנט מרבי של 81 קג"מ.

 

2022 ב.מ.וו i4 M50
ב.מ.וו i4 החשמלית.

טסלה מצהירה על נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.3 שניות ואילו ב.מ.וו על נתון של 3.9 שניות. כאן יש לציין כי הנתון של טסלה נמדד עם "גלגול" וצורת מדידה זו זו מפחיתה מזמן המיאוץ כ-0.2 עד 0.3 שניות ומהצד השני, ב.מ.וו תמיד מאוד שמרנית בנתוני התאוצה של הדגמים שלה.

 

לשני הדגמים סוללה בקיבולת די דומה, 82kWh בטסלה מודל 3 פרפורמנס המאפשרת טווח נסיעה של כ-547 ק"מ ובדגם i4 M50 מותקנת סוללה בקיבולת (ברוטו) של 83.9kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של כ-510 ק"מ. את ב.מ.וו i4 נפגוש בישראל במהלך הרבעון הראשון של השנה.