כשלוש שנים לאחר שהציגה לראשונה את הטנדר החשמלי שלה R1T, ריביאן (Rivian) החלה לאחרונה בייצור של הדגם ובקרוב הלקוחות הראשונים שהזמינו את הדגם יזכו לקבל את הטנדר המעניין הזה שנכנס לאחד הסגמנטים הפופולריים ביותר בשוק האמריקאי, סגמנט שעד היום נשלט ללא עוררין ע"י פורד סדרה F, שברולט סילברדו וראם.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

לרגל המאורע, ריביאן אספה מספר כתבי רכב מהשוק האמריקאי, שוק היעד העיקרי וכרגע גם היחידי של הדגם, כך שאנחנו זוכים לסקירות ראשונות על הפיק-אפ החשמלי המעניין הזה. בשלב זה המתחרה העיקרי של הריביאן הוא פורד F-150 לייטנינג הזול יותר, בשנת 2023 הוא יתחרה גם מול הטנדר GMC האמר EV החשמלי שהוא גם המתחרה הישיר יותר של הדגם וכמובן שאנחנו ממתינים גם לסייברטראק של טסלה, שבשלב זה אין לו ממש תאריך השקה ברור. בשנה הבאה ריביאן תשיק את ה- R1S שהוא גרסת SUV לריביאן R1T, דגם מתחרה להאמר SUV EV.

רביאן R1T הוא פיק-אפ בינוני במונחים אמריקאים עם אורך של 5.51 מטר, רוחב של 2.08 מטר, גובה של 1.93 מטר ובסיס גלגלים של 3.45 מטר, אם זה נשמע לכם גדול מאוד אז רק שתדעו כי פורד F-150 לייטנינג גדול עוד יותר עם אורך של 5.91 מטר ובסיס גלגלים של 3.70 מטר.

 

ריבאן
ריביאן R1S.

אחד הדברים המעניינים בטנדר הזה הוא השימוש בארבעה מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל, שני המנועים על הציר הקדמי מייצרים הספק כולל של 415 כ"ס ומומנט מרבי של 57 קג"מ ושני המנועים האחוריים מייצרים הספק כולל של 420 כ"ס ומומנט מרבי של 68.4 קג"מ. ההספק הכולל עומד על 835 כ"ס ומומנט מרבי כולל של 125.5 קג"מ. תחנת הכוח האדירה הזו מספיקה לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של קצת מעל ל-3 שניות.

הדגם מצויד בסוללה בקיבולת של 135kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 505 ק"מ בתקן EPA האמריקאי. בשנה הבאה ריביאן תשיק גרסת טווח ארוך לדגם בקיבולת של 180kWh שתאפשר לדגם טווח נסיעה של כ-640 ק"מ (נתון לא סופי). טעינה מהירה של הדגם אפשרית עד להספק של 225kW, טעינה כזו מאפשרת הוספה של כ-225 ק"מ לטווח הנסיעה בזמן של 20 דקות. רביאן רוצה קצת להיות כמו טסלה ולפרוס רשת טעינה מהירה ברחבי ארה"ב כולל בפארקים הידועים כמקום מפגש של רכבי שטח.

 

הרביאן R1T נשען על מתלי אוויר המאפשרים את שינוי מרווח הגחון מ-20 ס"מ ל-37 ס"מ ולדגם כושר צליחת מים עד לגובה של 91 ס"מ.