אודי  Skysphere קונספט
אודי Skysphere קונספט.
אודי  Skysphere קונספט
אודי Skysphere קונספט.

אודי חשפה אמש את הקונספט Skysphere, קונספט אחד מתוך שלושה דגמי קונספט שאודי תציג בחודשים הקרובים אשר יספקו לנו הצצה אל שפת העיצוב, הטכנולוגיה והדור הבא של מערכות ההנעה החשמליות של אודי. הדגמים תוכננו מתוך מחשבה על עתיד אוטונומי, דבר שלפי המעצבים של אודי מחייב את הרכבים העתידיים של החברה להפוך למוצר שאמור לספק חוויה ייחודית כנהג או כנוסע ברכב.

 

במקרה של הקונספט Skysphere לדוגמה, זה אומר שלדגם יש יכול לשנות את אורך בסיס הגלגלים ולהפוך מרכב גרנד טורר אוטונומי ונוח לרכב ספורט מתנהג עם בסיס גלגלים קצר. בסיס הגלגלים של הדגם מסוגל להתארך ב-250 מ"מ, מבסיס גלגלים של אודי RS5 במצב ספורט ועד לבסיס גלגלים של אודי A8L במצב GT. האורך של הדגם עומד על 4.94 מטר עד 5.19 מטר בהתאמה.

 

אודי Skysphere קונספט
במצב GT עם בסיס גלגלים ארוך.

גם תא הנוסעים משנה את תצורתו בין המצב הקצר לארוך, במצב הארוך המיועד לשימוש בעיקר במצב האוטונומי ההגה, מוט ההילוכים והדוושות נעלמים ומה שנשאר הוא חלל נקי עם מסך ענק מקצה לקצה באורך של 1.415 מטר - קצת מזכיר את המסך של מרצדס EQS החשמלית. במצב הקצר ההגה חוזר והמסך המרכזי מחולק לשני אזורים, אזור לנהג ואזור נפרד לנוסע.

 

אודי Skysphere קונספט
מצב GT ומצב ספורט גם לתא הנוסעים.

הקונספט מצויד במנוע חשמלי אחורי אחד בהספק מרבי של 632 כ"ס ומומנט מרבי של 76.5 קג"מ ולפי אודי זה יספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של פחות מ-4 שניות. הסוללה שהותקנה בדגם, בקיבולת של 80kWh, תאפשר טווח נסיעה של מעל ל-500 ק"מ. בכדי לאפשר לדגם את הדואליות של רכב ספורט טהור ורכב GT מהיר ונוח, אודי התקינה בכל הפינות קפיצי אוויר אדפטיביים, שגם מאפשרים את הנמכת המרכב ב-10 מ"מ, ומתלים בתצורת עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור.

 

אודי  Skysphere קונספט
אודי Skysphere קונספט.

הדגם לא יגיע לייצור, וודאי שלא עם בסיס הגלגלים המתארך למרות שזה משהו שבתעשיית הרכב כבר מזמן רוצים לעשות והנעה חשמלית גם מאפשרת את זה, אך אלמנטים רבים, במיוחד ויזואוליים, המוצגים בדגם ימצאו את דרכם אל פס הייצור.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.