אסטון מרטין Valhalla
אסטון מרטין Valhalla.
אסטון מרטין Valhalla
אסטון מרטין Valhalla.

אסטון מסירה את הלוט מעל ה- וואלהלה (Valhalla), מכונית העל ההיברידית פלאג-אין החדשה של המותג. מדובר ברכב המתחרה ישירות מול דגמים כגון פרארי SF90 סטרדלה ולמעשה מדובר בגרסה זולה ומתורבת יותר של ה- Valkyrie שהיא מכונית מרוץ לכל דבר ועניין שבמקרה גם חוקית לנסיעה על הכביש.

 

בעוד שה- Valkyrie עושה שימוש במנוע V12 אטמוספרי עם סיוע היברידי (KERS) בהספק כולל של 1130 כ"ס, אסטון מרטין Valhalla עושה שימוש במערכת הנעה היברידית פלאג-אין על בסיס מנוע V8 טווין-טורבו בנפח של 4.0 ליטר שנלקח מחטיבת AMG של מרצדס - זה אותו מנוע שהוצג ב- AMG GT הסדרה השחורה עם גל ארכובה שטוח. כאן, באמצעות מספר שדרוגים, המנוע הזה מייצר הספק מרבי של 750 כ"ס ב-7,200 סל"ד.

 

אסטון מרטין וואלהלה
אסטון מרטין Valhalla.

המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים שפותחה במיוחד עבור הדגם המעבירה את הכוח אל הגלגלים האחוריים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית. למנוע הזה מסייעים שני מנועים חשמליים, אחד מלפנים ואחד מאחור, המסיפים להספק המרבי 204 כ"ס כך שההספק הכולל עומד על 950 כ"ס והמומנט המרבי על 102 קג"מ.

 

לפי אסטון מרטין התוצאה היא נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 2.5 שניות, מהירות מרבית של 330 קמ"ש. באמצעות הסוללה שמותקנת בדגם ניתן לנסוע באופן חשמלי מלא עד למהירות של 130 קמ"ש ולטווח צנוע של 15 ק"מ. באסטון מרטין מציינים כי הם שואפים להקיף את מסלול הנורבורגרינג בזמן של פחות מ-6 דקות ו-30 שניות, כלומר להשיג את זמן ההקפה המהיר ביותר לרכב בייצור סדרתי.

 

אסטון מרטין Valhalla
אסטון מרטין Valhalla.

לתיבה ה- 8 הילוכים DCT אין הילוך אחורי בכדי לחסוך משקל כך שנסיעה לאחור מתבצעת למעשה רק ע"י המנוע החשמלי הקדמי של מערכת ההנעה ההיברידית. בנוסף, התיבה הזו מאפשרת למנוע החשמלי האחורי שני יחסי העברה שונים בכדי לפעול בשילוב אופטימלי יותר עם מנוע הבנזין ובמילים אחרות, לקבל הספק/מומנט גבוהים יותר בטווח רחב יותר של מהירויות.

כיאה למכונית על ה- וואלהלה מבוססת על אמבטיית סיבי פחמן שמעבר לקשיחות הגבוהה לפיתול מאפשרת להשיג משקל יבש של 1,550 ק"ג, המושג גם בזכות שימוש נרחב באלומיניום עבור המתלים, תת השלדה ועוד. תכנון אווירודינמי מוקפד אפשר לאסטון מרטין להשיג בדגם כוח הצמדה גבוה של 600 ק"ג במהירות של 240 קמ"ש. בכל פינות הרכב נמצא חישוקי סגסוגת אולטרה קלים עם שחרור מהיר בקוטר של "20 מלפנים ו-"21 מאחור, הנועלים צמיגי מישלין CUP 2 בגרסה שהותאמה במיוחד עבור הדגם.

 

אסטון מרטין Valhalla
אסטון מרטין Valhalla.

כמו בדגם המסלול Valkyrie גם כאן המתלים הקדמיים בעלי קפיצים/בולמים אופקיים כמו ברכבי פורמולה 1, הבולמים והקפיצים מורכבים על השלדה עצמה וכך נחסך משקל בלתי נתמך משמעותי. מערכת המתלים הזו מאפשרת גם את הרמת חלקו הקדמי של הרכב בכדי לעבור על פסי האטה מאתגרים או בכניסה/יציאה מחנייה תלולה. באותה המידה, המתלים מאפשרים הנמכה משמעותית של המרכב לנהיגת מסלול מהירה.

 

באסטון מרטין עדיין לא קבוע מחיר לדגם אך הוא יהיה נמוך משמעותית מזה של ה- Valkyrie העומד על 3.0 מיליון דולר וכמובן שגם לא תהיה הגבלת ייצור כמו מה-150 היחידות שאסטון מרטין מתכננת לייצר מה-Valkyrie. הלקוחות הראשונים שכבר החלו להזמין את הדגם יקבלו אותו לקראת אמצע 2023. חלק מתהליך הכיול הסופי של הדגם יעשה בעזרת משוב מנהגי הפרמולה 1 של אסטון מרטין, סבסטיאן פטל ולאנס סטרול.

2023 אסטון מרטין Valhalla

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.