טויוטה
טויוטה מוכנה לאירופה 2035.
טויוטה
טויוטה מוכנה לאירופה 2035.

במסגרת אירוע שטויוטה אירופה ערכה השבוע לתקשורת, אירוע שכלל את הצגת טויוטה bZ4X החשמלי לראשונה באירופה, היא הציגה את התחזיות שלה לשוק הרכב החשמלי ואת הדרך להשגת הפחתה של 100% CO2 בכל הרכבים החדשים שלה עבור מערב אירופה. להזכירכם, האיחוד האירופי הציב יעד של הפסקת מכירת רכבים בעלי פלטית מזהמים באירופה החל משנת 2035 כך שכל הרכבים שימכרו החל משנה זו יהיו רכבים נטולי פליטות (zero-emission).

 

בכדי לעמוד ביעד הזה טויוטה תשיק עד לשנת 2025 לא פחות מ-15 רכבים חשמליים מבוססי סוללות, שבעה מהם יהיו דגמים חשמליים ייעודיים ממשפחת דגמי bZ של החברה והשאר יהיו גרסאות חשמליות של דגמים רגילים. טויוטה צופה כי בשנת 2030 רכבים חשמליים יהוו כ-50% מסך המכירות של החברה במערב אירופה. טויוטה מציינת כי היא תכול להגדיל את האחוז הזה בהתאם לדרישה.

 

טויוטה bZ4X
טויוטה bZ4X החשמלי יוביל את המהפכה החשמלית בטויוטה.

מעבר לדגמים חשמליים מבוססי סוללות טויוטה תשיק בנוסף גם רכבים חשמליים על בסיס תא דלק מימני ובכדי להגדיל את היצע הדגמים מסוג זה טויוטה תחל בינואר 2022 בייצור תאי דלק מהדור השני שלה במפעל חדש שהיא הקימה באירופה (בריסל).

 

טויוטה מציינת כי למרות המוכנות שלה הכל תלוי בפריסת תשתיות הטעינה והתדלוק במימן ויש עוד הרבה מה לעשות בנושא הזה בכדי לעמוד ביעד שהאיחוד הציב. כיום לדוגמה יש במערב אירופה קרוב ל-300,000 עמדות טעינה, בכדי לעמוד ביעד יש צורך במעל ל-16 מיליון עמדות טעינה.

 

טויוטה פס ייצור לתא דלק
פס ייצור חדש לתא דלק מימני באירופה.

העולם הוא לא רק מערב אירופה ובכל העולם יש לשאוף להפחתת פליטת מזהמים מתחבורה ולכן טויוטה תמשיך להשקיע בטכנולוגיה היברידית, לצד מימן וסוללות. בתחום הסוללות, טויוטה הציגה השנה את האקווה החדשה עם סוללות ניקל מטאל-הידריד חדשה (bi-polar NiMh נקראת גם NiH2) שהיא קלה וקטנה יותר, בעלת צפיפות אנרגטית גבוהה יותר ואורך חיים שלא מצריך החלפה של הסוללה לכל אורך חיי הרכב.

את הטכנולוגיה הדו-קוטבית שטויטה הציגה בסוללות הניקל מטאל-הידריד החדשה שלה החברה תטמיע גם בסוללות ליתיום-יון לרכבים חשמליים ולפי החברה באמצעות הטכנולוגיה הזו היא תוכל להשיג הפחתה של כ-50% בעלות הסוללות וכך להפוך את הרכבים החשמליים למוצר נגיש יותר.

 

טויוטה מדווחת כי אשתקד היא סיימה ניסוי נרחב בסוללות מצב מוצק היא מתכננת לעשות שימוש בסוללות מסוג זה ברכבים היברידיים לפני שהיא תחל להטמיע את הטכנולוגיה הזו ברכבים חשמליים. סוללות מסוג זה מאפשרות להשיג קיבולת גדולה יותר על נפח ומשקל קטנים יותר לצד אמינות ובטיחות גבוהים יותר ויכולת טעינה מהירה יותר.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.