יונדאי i20N, גרסת ביצועים ל-i20 החדשה, תוצג בהמשך השנה כמתחרה לפולו GTI, קליאו RS.

 

חטיבת הביצועים N של יונדאי תחשוף השנה גרסת ביצועים ראשונה ליונדאי i20, גרסה שתתבסס כמובן על ה-i20 החדשה שהוצגה לאחרונה.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

יונדאי i20N מצטרפת אל דגמי הביצועים i30N שהוצגו עוד בשנת 2017 ואם יונדאי i30N היא רמז עבה למה שאנחנו צפויים לפגוש ב-i20N, מצפה לנו מתחרה קוריאנית ראויה לדגמים מבוססים כגון פולו GTI, קליאו RS ועוד.

 

2019 יונדאי i30N האצ׳בק
יונדאי i30N האצ׳בק.

התמונה המוצגת היא כמובן עיבוד מחשב (של X-TOMI DESIGN, מעצב מוכשר מהונגריה ששווה לעקוב אחריו) אך היא בהחלט ממחישה היטב את העיצוב שאנחנו מצפים לפגוש ב-i20N, כולל כמובן צבע התכלת שהוא הצבע הרשמי של חטיבת N.

 

אפשר להניח כי כמו ה-i30N גם ה-i20N תצויד בתיבת הילוכים ידנית בלבד וסביר להניח כי ההספק המרבי יעמוד כמו יתר המתחרות הישירות שלה על כ-200 כ"ס. השאלה העיקרית היא האם הדגם יעשה שימוש במנוע ה-1.6 ליטר טורבו המוכר לנו מה-i30N או שנפגוש בדגם את מנוע ה-1.5 ליטר טורבו החדש של יונדאי שהוצג לאחרונה ב-i30 המחודשת.

a

אם ההבנה שלנו שה-i20N אכן תשווק עם תיבת הילוכים ידנית בלבד, בישראל צפויים לדגם חיים קשים שכן עם כל הכבוד לחובבי הנהיגה הטהורים (או טהרנים?) הם מעטים והרוב המוחלט של רוכשי הוט האצ' בישראל מעדיף תיבת הילוכים אוטו', זו אחת הסיבות לכישלון המכירות אותו חוותה ה-i30N בשוק המקומי. באירופה לעומת זאת תיבת הילוכים ידנית לרכבים מסוג זה היא התיבה המועדפת וה-i30N בסך הכל התקבלה שם בזרועות פתוחות, אמנם לא מגרדת דגמים כמו הגולף GTI, אך עם מעל ל-12,000 יחידות שנמכרו באירופה במהלך שנת 2019 המהווים מעל ל-16% מסך המכירות של ה-i30 באירופה, הדגם בהחלט יכול להיחשב כהצלחה מבחינת יונדאי.