2022 אקספנג G9
אקספנג G9.
2022 אקספנג G9
אקספנג G9.

לסטארט אפ הסיני xiaopeng המחזיק במותג הרכב החשמלי אקספנג (Xpeng) שאיפות גדולות בכל הקשור לחדירה משמעותית לשוק האירופי ולכן כבר עם החשיפה הראשונה של הקרוסאובר G9 היצרן הצהיר כי מדובר בדגם שתוכנן ועוצב במחשבה לא רק על השוק הסיני אלא גם על השוק הגלובלי כולל תכנון של הדגם כך שישיג ציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP האירופי.

 

אקספנג G9 הוא הרכב החשמלי הרביעי של המותג הצעיר, קדמו לו הקרוסאובר הקומפקטי G3i, מכונית הסדאן אקספנג P7 המרשימה שהשיווק שלה באירופה החל לאחרונה במחירים מקבילים לאלו של המודל 3 - כעת בנורבגיה ובהמשך בשאר אירופה - ואקספנג P5 שנחשפה לאחרונה כמשפחתית סדאן חשמלית במחיר נגיש במיוחד והמכונית הראשונה בעולם עם חיישני LiDAR כסטנדרט. 

 

אקספנג G9
אקספנג G9.

העיצוב החיצוני של האקספנג G9 מודרני ומרשים, כמו שאר דגמי המותג, ומתחת לשני הפנסים הראשיים החברה התקינה חיישן לידאר שביחד עם חיישנים נוספים רבים בהם מצויד הדגם יספקו מידע למערכת הנהיגה האוטונומית XPILOT 4.0 של החברה, דור רביעי ומתקדם עוד יותר של מערכת הנהיגה הסמי-אוטונומית של החברה. לפי החברה, החומרה המותקנת בדגם תוכל לאפשר לה בעתיד לעדכן את הדגם לנהיגה אוטונומית מלאה.

 

אקספנג G9
אקספנג G9.

אקספנג G9 מבוסס על פלטפורמת X-EEA 3.0 החדשה של החברה, פלטפורמה מודולרית ייעודית לרכב חשמלי עם אינטגרציה של חומרה, תוכנה ותקשורת (בטכנולוגיית 5G). עדכוני FOTA יאפשרו לשדרג ולעדכן את מערכת ההנעה, מערכות הבטיחות, המולטימדיה ואת הפעולה של מערכות נוחות שונות ברכב.

 

החברה לא חושפת בשלב זה מידע טכני על הדגם, אך היא כן מציינת כי טעינה מהירה של הרכב אפשרית במתח של 800V, כמו באיוניק 5 לדוגמה, כך שבזמן של 5 דקות בלבד יהיה ניתן להוסיף כ-200 ק"מ לטווח הנסיעה. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.