אקספנג P7
אקספנג P7 - מתחרה ישירה לטסלה מודל 3.
אקספנג P7
אקספנג P7 - מתחרה ישירה לטסלה מודל 3.

הסטרטאפ הסיני הצעיר אקספנג (Xpeng) שנוסד רק בשנת 2014 כחברה לייצור רכבים חשמליים בלבד, יחל לשווק ברבעון האחרון של השנה בשוק הנורבגי את אקספנג P7 ובמהלך שנת 2022 החברה מתכננת לשווק את הרכבים שלה בשווקים נוספים באירופה כמו השוק הגרמני, הצרפתי ועוד.

 

לאקספנג אין אולי את יחסי הציבור להם זכתה חברת ניאו (Nio) המתחרה מבית אך שתי החברות נחשבות לחברות הייטק המייצרות רכבים, בדומה לטסלה, כלומר רכבים בהם ניתן דגש רב על טכנולוגיה מתקדמת בתחומי הבטיחות והקישוריות. אלו גם שתי החברות היותר נחשבות מבין חברות הסטרטאפ הסיניות לייצור רכבים חשמליים ולכן גם לא מפתיע כי הן בין חברות הרכב הסיניות הראשונות להשיק רכבים באירופה.

 

אקספנג P5
אקספנג P5.

לאקספנג יש כיום שלושה דגמים בלבד בהיצע: אקספנג P5 שהוצג ממש לאחרונה, רכב סדאן חשמלי בגודל של משפחתית גדולה כדוגמת סקודה סופרב, אקפסנג P7 שגם היא מכונית סדאן חשמלית אך גדולה ויוקרתית יותר והיא המתחרה הישירה של החברה לטסלה מודל 3 (אך גדולה יותר) ודגם אקספנג G3 שהוא הדגם הראשון של החברה שהוצג לאחרונה בגרסה מחודשת, כאן מדובר על קרוסאובר משפחתי שהושק אשתקד בשוק הנורבגי אך שווק באופן חלקי בלבד בסוג של השקה שקטה.

 

האקספנג P7 היא כאמור המתחרה של אקספנג לטסלה מודל 3 אך אורך של 4.88 מטר, רוחב של 1.90 מטר ובסיס גלגלים של 3.0 מטר, היא גדולה יותר משמעותית מהמודל 3 עם תוספת של כ- 18 ס"מ לאורך, 5 ס"מ לרוחב וכ-12.5 ס"מ לבסיס הגלגלים. נפח תא המטען צנוע יחסית ועומד על 440 ליטר בלבד.

 

אקספנג P7
אקספנג P7.

בשוק הסיני האקספנג P7 משווקת ב-4 גרסאות הנעה, באירופה לעומת זאת, בשלב הראשון לפחות, הדגם ישווק בשתי הגרסאות היותר בכירות: גרסת הבסיס היא גרסת הטווח הארוך של הדגם עם הנעה אחורית בלבד בהספק של 267 כ"ס ומומנט מרבי של 39.7 קג"מ, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.9 שניות. הדגם מצויד בסוללה בקיבלות של כ- 82.7kWh המאפשרת לפי החברה טווח נסיעה של 576 ק"מ בתקן WLTP.

 

הגרסה הבכירה היא גם גרסת הביצועים של הדגם, כאן כבר יש הנעה כפולה עם שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 430 כ"ס ומומנט מרבי של 66.8 קג"מ, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.5 שניות. טווח הנסיעה החשמלי בדגם זה עומד על 505 ק"מ בתקן WLTP. דגם זה מצויד כסטנדרט במערכת בלימה של ברמבו ובבולמים אדפטיביים.

 

אקספנג P7
אקספנג P7.

לדגם יכולת טעינה מהירה המאפשרת טעינה של 30% עד 80% מקיבולת הסוללה בזמן של כ-31 דקות, כלומר טעינה איטית יותר מזו של טסלה או מרבית הרכבים החשמליים ברמה הזו. לאחרונה, אקספנג החלה לצייד את דגמי הבסיס שלה בסוללה מסוג LiFePO4 (הנקראות בקיצור LFP), אלו אותן סוללות, גם מאותו יצרן (CATL), בהן טסלה עושה שימוש בדגמי המודל 3 המיוצרים בסין.

האקספנג P7 מצוידת במערכת הבטיחות המתקדמת XPILOT 3.0 הכוללת, בין היתר: בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית ושמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אוטונומית מבוססת ניווט בכביש המהיר - הכנסת יעד והרכב יבצע את השאר לבד, תקשורת V2X, ניטור שטח מת בצידי הרכב ומאחור, מעבר נתיב אוטונומי, מערכת למניעת התנגשות בצד הרכב, מערכת חניה אוטומטית המופעלת בפקודה קולית ("מצא לי כאן חניה") ועוד. כמו בדגמי טסלה, המערכת יכולה להציג לנהג סימולציה חיה של תפקוד מערכות הבטיחות כמו זיהוי הרכבים, הנתיב ועוד. 

 

אקספנג P7
אקספנג P7.

אל העיצוב החיצוני המרהיב של הדגם אקספנג הצמידה תא נוסעים בעיצוב מינימליסטי והחלק הדומיננטי בו, כמו בדגמי טסלה, הוא המסך המרכזי בגודל של "14.96 המופעל ע"י מערכת Xmart OS. המערכת מציעה תפעול קולי מבוסס טכנולוגיית AI עם זיהוי נפרד של הנהג או הנוסע, עדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק על הרכב, חנות אפליקציות - שלא רלוונטית לאירופה, ניווט חכם ועוד. הדגם מצויד בנוסף במפתח דיגיטלי באמצעות BT או שבב NFC, לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 ועוד. 

 

אקספנג P7
אקספנג P7.

תהליך הזמנת הדגם דומה מאוד למוכר לנו מטסלה, אונליין ובאמצעות קונפיגורטור פשוט מאוד המאפשר בחירה מצומצמת כגון שדרוג למערכת Dynaudio עם 18 רמקולים (סטנדרט בדגם הביצועים), בחירה מבין 5 צבעים שונים למרכב, שני צבעים שונים לריפודי המושבים (שחור או אדום) וזהו.

אקספנג G3 הוא קרוסאובר משפחתי קומפקטי, עם אורך של 4.45 מטר, רוחב של 1.82 מטר, גובה של 1.60 מטר, בסיס גלגלים של 2.625 מטר ונפח תא מטען של 380 ליטר. כאמור, זה הדגם הראשון של החברה ולאחרונה הוא זכה למתיחת פנים מקיפה הכולל הטמעה של הטכנולוגיה העדכנית של החברה יחד עם עיצוב מעודכן המיישר קו עם שפת העיצוב של שאר דגמי החברה החדשים יותר. דגם מתיחת הפנים משווק כאקספנג G3i. 

 

אקספנג G3 המחודש
אקספנג G3i המחודש.

דגם זה מצויד במערכת הנעה חשמלית קדמית בהספק של 195 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.6 שניות ומהירות מרבית של 170 קמ"ש. דגם זה מצויד בסוללה בקיבולת של 66kWh המאפשרת טווח נסיעה של 451 ק"מ.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 22

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.