פולקסווגן מתכננת להשיק בשנים הקרובות 4 דגמים חשמליים קטנים/קומפקטיים, שניים מהם היא תשווק כבר במהלך שנת 2026, הדגם הראשון יהיה ID.Polo, שיוצג השבוע בגרסת ייצור, והדגם השני המוצג כעת כקונספט, ID.CROSS, ישווק גם הוא במהלך שנת 2026 כקרוסאובר עירוני חשמלי במחיר נגיש.
נתחיל דווקא מחלל תא הנוסעים של ה- ID.CROSS שהוא אולי נראה לכם קצת קונספטואלי בשל החומרים העוטפים את החלל בצבע אחיד אך מה שאתם רואים לא רחוק כלל ממה שנפגוש בשנה הבאה בגרסת הייצור. התחלנו מחלל תא הנוסעים מהסיבה שהוא מציג את מה שפולקסוון הבטיחה לנו, חזרה למערכי כפתורים פיזיים מהסוג הפשוט והטוב המקלים על תפעול עיוור של המערכות השכיחות.

אם בדגמי ID הנוכחיים לנהג יש רק שני כפתורי שליטה על החלונות וכדי לשלוט באלו האחוריים הוא היה צריך ללחוץ על כפתור, אז כעת יש ממשק רגיל כמו פעם. הכפתורים על ההגה, מערך השליטה על התאורה ושורת כפתורים מרכזית לשליטה על בקרת האקלים, כל אלו כבר לא כפתורי מגע אלא כפתורים פיזיים פשוטים וקלים לתפעול - מעולה.
העיצוב החיצוני של הקונספט ID.CROSS נראה כמו משהו שמוכן כבר כעת להיכנס לפס הייצור וכנראה שזה אכן כבר המצב, אז כנראה שחישוקי "21 מוגזמים לרכב בגודל כזה לא יהיו בגרסת הייצור אך בסך הכל זה רכב שכבר מוכן להיכנס לאולם התצוגה. לזה נוסיף כי העיצוב החיצוני של הדגם פשוט מוצלח מאוד.

לקונספט אורך של 4,161 מ"מ, רוחב של 1,839 מ"מ, גובה של 1,588 מ"מ, בסיס גלגלים של 2,601 מ"מ ויש גם תא מטען אחורי בנפח גדול של 450 ליטר ואחד קדמי בנפח של 25 ליטר. לדגם כושר גרירה די גבוה יחסית לגודלו של הדגם - 1,200 ק"ג. אם נשווה לפולקסווגן T-CROSS, אז הקונספט ארוך יותר בכ-60 מ"מ, רחב יותר ב- 89 מ"מ ועם תוספת של כ-50 מ"מ לבסיס הגלגלים - גידול משמעותי.

בכל הקשור להנעה, פולקסווגן חושפת כי לדגם מנוע חשמלי קדמי בהספק של 211 כ"ס וסוללה שתאפשר טווח נסיעה של כ-420 ק"מ. זה כנראה מפרט הקצה של הדגם אך ביחס לסגמנט זה נחשב לטווח נסיעה גדול יחסית.