ב.מ.וו חשפה היום את ה"פרד" של ב.מ.וו Vision, עם ביצועים של M3 וצריכת דלק של כ-27 ק"מ לליטר.

ב.מ.וו תייצר את המכונית הכי מתקדמת ומהפכנית שלה

כוכבת תערוכת פרנקפורט 2009, הייתה ב.מ.וו "חזון יעילות-דינאמית" Vision EfficientDynamics. מכונית ספורט קופה 2+2, עם עיצוב הלקוח מסרטי פנטזיה, שימוש נרחב בחומרים אקזוטיים ויחידת הנעה היברידית חזקה ומתקדמת. כעת, ב.מ.וו מאשרת סופית שהיא תציג כבר בשנת 2013 את גרסת הייצור למכונית הקונספט הראוותנית עם הנעה היברידית דיזל/חשמלית (bmw ActiveHybrid), ביצועים של רכב ספורט וצריכת דלק נמוכה ביותר. שמה העתידי והמקוצר יהיה ב.מ.וו Vision.

 

ב.מ.וו מצהירה על רמת ביצועים הדומה לזו של M3 עם 4.8 שניות ל-100 קמ"ש, אך עם צריכת דלק ממוצעת של כ-27 ק"מ לליטר ופליטת CO2 של 99 גרם/ק"מ. יחידת ההנעה המצויה בלבו של דגם הניסוי בתמונות, מבוססת על ההנעה מסוג ActiveHybrid של ב.מ.וו העושה שימוש במנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל 3 צילינדרים בהספק של 161 כ"ס, המותקן מאחור, ולא פחות מ-3 מנועים חשמליים בנוסף.

 

מנוע הדיזל הקטן, משמש כמאריך טווח, אך הוא עדיין יכול להשתתף במטלת ההנעה במידת הצורך. שני מנועים חשמליים בהספק של 110 כ"ס כל אחד, מוצבים מלפנים ואחראיים על הנעת הגלגלים הקדמיים בלבד. מנוע חשמלי נוסף בהספק של 56 כ"ס המתוקן מאחור, אחרי יחד עם מנוע הדיזל על הנעת הגלגלים האחוריים.

 

כל המנועים מופעלים ע"י מערכת בקרה מתקדמת של ב.מ.וו המאפשרת הפעלת כל מנוע בנפרד או את כולם יחדיו בהתאם לצורך, עד להספק כולל של 328 כ"ס. במרכז הרכב ולאורכו, היכן שלרוב נמצאת תעלת ההינע, מוצב מערך סוללות ליתיום-פולימר (10KWh) הניתנות להטענה ביתית בזמן של2.5 שעות בלבד. נסיעה על בסיס הסוללות אפשרית עד למרחק של כ-50 ק"מ ויחד עם מאריך הטווח ומכיל דלק בנפח 24 ליטר, ניתן לנסוע עוד כ-650 ק"מ לטווח נסיעה כולל של כ-700 ק"מ.

{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/1lPZG1cYN3c?rel=0{/iframe}

טווח הנסיעה הארוך, הושג בעזרת תכנון אווירודינאמי מוקפד המאפשר השגת מקדם גרר נמוך של 0.22, יחד עם שימוש נרחב בחומרים מרוכבים המאפשרים השגת משקל נמוך יחסית של 1500 ק"ג. לשם השוואה, ב.מ.וו M3 קופה המציעה ביצועים דומים, שוקלת 1680 ק"ג, עם צריכת דלק הגבוהה פי 3. כל הנתונים מוכרים לנו מדגם הקונספט, עד כמה גרסת הייצור הסופית תהיה קרובה לנתונים המוצגים?, נאלץ להמתין ולראות, בעיקר בנושא צריכת הדלק.

 

נקודות המפתח:

  • קופה 2+2
  • הספק כולל:328 כ"ס
  • 0-100 קמ"ש - 4.8 שניות
  • מקדם גרר 0.22
  • גובה כולל 1.24 מטר
  • צריכת דלק:27 ק"מ לליטר
  • טווח נסיעה מרבי:700 ש"מ
  • טווח נסיעה סוללות:50 ק"מ
  • היברידית נטענת 3 מנועים חשמליים
  • סוללות 10KWH - 2.5 שעות לטעינה מלאה

 

ב.מ.וו כנראה שוויתרה כיום על הצגת M1 חדשה, ומתרכזת בהנעת העתיד תוך הסתכלות ימינה ושמאלה במתחרות כגון אודי e-tron החשמלית או פורשה 918 RS ספיידר ההיברידית. המחיר? זול הוא לא יהיה. טכנולוגיה מתקדמת שכזו או כפי שאומרים ב-ב.מ.וו "יש בה את כל מה שאנו יודעים על הנעה אלטרנטיבית" באה עם תג מחיר. לכן השמועות מדברות על כך ש-ב.מ.וו תציג גם גרסה עם מנוע בנזין קונבנציונלי, גם עבור אלו המחפשים יורשת ל-M1 וגם עבור הגדלת המכירות שייתמכו בעלות הייצור הגבוה של הגרסה ההיברידית.

 

במהלך חודש נובמבר הנוכחי, ב.מ.וו תזמין 3 חובבי ב.מ.וו שלקחו חלק בהגרלה שערכה דרך עמוד הפייסבוק שלה, לסיבוב נהיגה במכונית. אז יחשפו פרטים נוספים אודות מכונית הספורט ההיברידית-נטענת של ב.מ.וו ונווכל לצפות בה ללא הסוואה.

תגיות: ב.מ.וו
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.