ב.מ.וו חושפת היום את רכב הפנאי החשמלי הראשון שלה, ב.מ.וו iX3 שהוא, לא קשה לנחש, גרסה חשמלית לקרוסאובר X3 ואחד מתוך שלושה דגמים חשמליים שהחברה תשיק במהלך ה-18 החודשים הקרובים. ב.מ.וו iX3 יתחרה מול דגמים כגון אודי e-tron, מרצדס EQC ויגואר i-Pace. מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו בישראל, נמסר כי ב.מ.וו iX3 החשמלי צפוי להגיע לישראל במהלך המחצית הראשונה של 2021.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

ב.מ.וו iX3 מצויד במערכת הנעה eDrive מדור חמישי. זו מערכת הנעה מודולרית המאפשרת גמישות רבה בהתאמה לתצורת הרכב כולל גמישות גדולה בהספק המנוע/מנועים - החל מ-120 כ"ס ועד למעלה מ-400 כ"ס, בגודל הסוללה או בגודל המטען הפנימי. במקרה של ה- iX3 המערכת מצוידת במנוע חשמלי אחד בהספק מרבי של 286 כ"סומומנט מרבי של 40.8 קג"מ וההנעה בדגם אחורית. במצבי נסיעה רגילים המנוע מייצר רק 109 כ"ס.

 

ב.מ.וו X3 חשמלי iX3
טווח נסיעה מרשים של 460 קילומטר.

מארז סוללות הליתיום-יון שבדגם, בקיבולת של 80kWh (נטו 74kWh), מותקן כחלק מרצפת הרכב כך שהוא לא פוגע בחלל תא הנוסעים או המטען. לפי ב.מ.וו לדגם טווח נסיעה של עד 460 ק"מ בתקן WLTP, טווח נסיעה מרשים ביחס לקיבולת הסוללה וגודלו של הרכב, את זה ב.מ.וו השיגה באמצעות ייצור עצמי או פיתוח עצמי של רוב רכבי מערכת ההנעה החשמלית. כך לדוגמה המנוע החשמלי שבדגם לא עושה שימוש במתכות נדירות והוא בעל "צפיפות הספק" גדולה יותר ב-30% מזו של המנוע החשמלי מהדור הקודם שב-i3 החשמלית.

 

ב.מ.וו ix3 חשמלי
טעינה בהספק של עד 150kW.

נתוני הביצועים של הדגם טובים לא פחות עם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.8 שניות, נתון תאוצה ביניים 80-120 קמ"ש של 2.5 שניות בלבד (מרשים ביותר) והמהירות המרבית בדגם מוגבלת ל-180 קמ"ש.

טעינת הסוללה שבדגם אפשרית גם באמצעות עמדת טעינה מהירה DC בהספק של עד 150kW. טעינה של הסוללה באמצעות מטען מהיר מקיבולת של 10% עד 80% דורשת המתנה של 34 דקות בלבד וטעינה של 10 דקות מספיקה לטווח נסיעה של 100 ק"מ. לרשות הנהג שליטה על עוצמת מערכת הבלימה הרגנרטיבית ובמצב הגבוה שלה ניתן לנהוג ברכב באמצעות דוושה אחת בלבד, ברוב מצבי הנהיגה.

 

ב.מ.וו ix3 חשמלי תא הנוסעים
שינוי סמלי מתא הנוסעים המוכר של ה-X3.

לעומת ה-X3 הרגיל ב.מ.וו iX3 זכה לעיצוב שונה לגריל הקדמי, לפגושים מלפנים ומאחור, לעיצוב ייחודי לחישוקי הגלגלים ולהדגשה קלה בצבע כחול "חשמלי". בתא הנוסעים ההבדלים מינוריים עוד יותר לעומת ה-X3 הרגיל ולמעט הדגשה קלה בצבע כחלון פה ושם ותצוגה ייעודית לרכב חשמלי בלוח המחוונים הדיגיטלי ובמערכת המולטימדיה, זה אותו תא נוסעים מוכר של ה-X3.

תגובות (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

מדהים שה-X3 הנוכחי הוא בערך במימדים של ה-X5 מהדור הראשון...

There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location