ג'נסיס G90, ספינת הדגל החדשה של יונדאי המתחרה במרצדס S קלאס, יוצאת לדרך בשוק הבית הקוריאני.

ג'נסיס G90 החדשה
ג'נסיס G90 יוצאת לדרך - ספינת הדגל החדשה של יונדאי.

יונדאי חשפה היום (ד') באירוע יוקרתי מלון הייאט בסיאול את הג'נסיס G90, ספינת הדגל החדשה של החברה שתשווק תחת חטיבת היוקרה ג'נסיס עליה הכריזה יונדאי מוקדם יותר השנה. הג'נסיס G90, שתשווק במהלך השנה הבאה בארה"ב ובאירופה, תתחרה ישירות במכוניות הפאר של אירופה ויפן כגון מרצדס S קלאס, אודי A8 ולקסוס LS.

 

עד שנת 2020, יונדאי תציג תחת חטיבת ג'נסיס שישה דגמים כאשר ה-G90 הבכירה, המחליפה את יונדאי אקווס, מצטרפת כעת אל ה-G70 המשווקת מתחילת השנה כג'נסיס סדאן.

 

כמו המתחרות הישירות שלה, גם הג'נסיס G90 תשווק בשתי גרסאות של בסיס גלגלים - קצרה וארוכה. לדגם הקצר אורך של 5,205 מ"מ, רוחב של 1,915 מ"מ, גובה של 1,495 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,160 מ"מ. בגרסה הארוכה מידת האורך עומדת על 5,495 מ"מ ובסיס הגלגלים מתייצב על 3,450 מ"מ

 

את הג'נסיס G90 ישרתו שלושה מנועים: מנוע הבסיס הוא מנוע V6 אטמוספרי GDI בנפח 3.83 ליטר המייצר בדגם הספק מרבי של 315 כ"ס ומומנט מרבי של 40.5 קג"מ. מעל מנוע זה ניצב מנוע חדש של יונדאי, 3.3 ליטר V6 טווין-טורבו GDI בהספק מרבי של 370 כ"ס ומומנט מרבי של 52.0 קג"מ. הדגם הבכיר של ה-G90 מצויד במנוע ה-5.0 ליטר V8 המוכר של החברה (בגרסה משופרת) עם הספק מרבי של 425 כ"ס ומומנט מרבי של 53.0 קג"מ.

 

ג'נסיס G90 תא הנוסעים
שפע של אבזור ופאר במחיר נמוך יותר מהמתחרות הישירות.

 

המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטו' המעבירה את הכוח אל הגלגלים מאחור בשני דגמי הבסיס, הנעה כפולה מוצעת כאופציה בכל הדגמים וכאופציה היחידה בדגם ה-V8 הבכיר. יונדאי לא חושפת עדיין את כל נתוני הביצועים, אך היא מציינת כי דגם ה-V8 מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות. עבור השוק הסיני, יונדאי מפתחת מנוע V6 טווין-טורבו חדש בנפח 3.0 ליטר.

 

כיאה לדגם הניצב מול מכוניות הפאר של אירופה ויפן, הג'נסיס G90 החדשה מצוידת ברשימת אבזור ארוכה ובשלל מערכות מתקדמות, החל משני מסכי "12.3 עבור מערכת המולטימדיה ולוח המחוונים (העתק ישיר ממרצדס), אופציה למושבים נפרדים מאחור עם כיוון חשמלי, מסכים, בקרת אקלים עם 4 אזורים, מערכת מתלי אוויר מתקדמת, תאורת LED אדפטיבית, מערכות בטיחות מתקדמות כולל נהיגה אוטונומית בפקקי תנועה ובכביש המהיר ועוד ועוד. פיתוח ייחודי וראשון בעולם שנעשה במשותף עם הפקולטה לרפואה של האוניברסיטה הלאומית בסיאול, מאפשר לנהג להכניס למחשב הרכב נתונים פיזיים כגון משקל וגובה והמערכת תכוון באופן אוטו' את המושבים, מראות הצד והתצוגה העילית למיקום האופטימלי.

 

לפחות עבור השוק הקוריאני, מחירי הדגם נמוכים משמעותית מאלו של ה-S קלאס של מרצדס, דגם ה-V8 של הבכיר של הג'נסיס G90 לדוגמה מתומחר נמוך יותר מדגם הבסיס (S350 d) של ה-S קלאס.  

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.