ג'נרל מוטורס, המחזיקה במותגי הרכב שברולט, GMC, קאדילק וביואיק, לא ממש שגשגה בשני העשורים האחרונים ולמרות שהיא הייתה הראשונה לשווק רכב חשמלי באופן מסחרי עם ה- GM EV1 שהושקה בשנת 1996, שנה בא אילון מאסק עדיין לא חלם על להקים את טסלה, גם בתחום זה החברה נמצאת נמצא כיום מאחור.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

כל זה עומד להשתנות כבר בקרוב עם השקת הקמפיין “Everybody In" המתחילה בלוגו חדש למותג,לוגו אותה החברה לא שינתה במשך 60 שנה אבל זה כמובן רק הצד הסמלי, התכלס יגיע באמצעות השקה של לא פחות מ-30 רכבים חשמליים עד לשנת 2025, בכל המותגים של הקבוצה ובמגוון רחב של סגמנטים, החל מרכבים במחיר נגיש, רכבי יוקרה, טנדרים גדולים ועד לרכבי ספורט ומכאן נולד השם לקמפיין, רכב לכל אחד ולכל צורך.

 

קאדילק ליריק
קאדילק ליריק - הרכב החשמלי הראשון של קאדילק.

בכדי לממש את התוכנית השאפתנית הזו ג'נרל מוטורס פתיחה פלטפורמה מודולרית ייעודית לרכבים חשמליים, מערך סוללות מודולרי מתקדם הנקרא Ultium עם סוללות מפיתוח עצמי ולצד זה טכנולוגיית נהיגה אוטונומית מתקדמת שחלקה, דרך אגב, מפותח כאן בישראל.

 

מערך סוללות Ultium שיותקן בדגמים השונים יהיה בקיבולת של החל מ- 50kWh עד קיבולת עצומה של 200kWh ולפי ג'נרל מוטורס טווח הנסיעה המרבי של חלק מדגמי המותג יגיע עד ל-650 ק"מ והדגמים הספורטיביים ישיגו נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של כ-3 שניות. הפלטפורמה תצויד במנועים חשמליים מפיתוח עצמי של GM והם ישרתו בדגמי הנעה קדמית, אחורית, כפולה או כפולה ספורטיבית.

 

GM פלטפורמה
הפלטפורמה הזו תשמש את כל הדגמים החשמליים.

ברכבי הנוסעים מערך הסוללות יפעל במתח של 400V ויאפשר טעינה מהירה בהספק של עד 200kW ובטנדרים הכבדים המערך יפעל במתח של 800V מה שיאפשר טעינה מהירה בהספק של עד 350kW. ג'נרל מוטורס מפתחת סוללות ביחד עם LG והשאיפה של החברה היא להגיע כבר בקרוב לעלות של $100 לכל kWh, הממוצע בתעשייה כיום עומד על $137 לכל kWh.

 

לוגו GM
לוגו GM לאורך השנים.

ג'נרל מוטורס לא נדיבה בפרטים על הדגמים החשמליים שהיא תשווק אך שלושה דגמים כאלו נפגוש בוודאות עוד השנה: גרסת ייצור לקאדילק לירק, גרסת ייצור ל- GMC האמר EV וכן גרסה חדשה נוספת לשברולט בולט.