כשנה וחצי לאחר לאחר שסיפקה לנו הצצה ראשונה אל העיצוב החיצוני של הדגם, קאדילק מסירה את הלוט מעל הליריק (Lyriq), הרכב החשמלי הראשון של החברה שהוא קרוסאובר שיתחרה מול דגמים כגון אודי e-tron, מרצדס EQC ועוד. בשלב זה עדיין מדובר בקונספט אבל בקאדילק מבטיחים כי גרסת הייצור של הדגם לא תהיה שונה במיוחד, אך בשביל זו תאלצו להמתין עד לשנת 2022 שכן רק אז קאדילק תחל לשווק את הדגם.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

העיצוב החיצוני מאוד מודרני ועתידני ומציג את שפת העיצוב הבאה של המותג, אך הוא גם שומר על מאפייני העיצוב המוכרים מדגמי קאדילק הנוכחיים, במיוחד יחידות התאורה האנכיות. חלק מהפסים המקשטים את הגריל הקדמי וסמל קאדילק שבחזית הם למעשה יחידות תאורה אשר "יברכו" את הנהג במופע תאורה דינמי בכל פעם שהוא יתקרב לרכב.

 

קאדילק ליריק קונספט
שפת העיצוב החדש של קאדילק.

קאדילק ליריק יהיה הדגם הראשון בג'נרל מוטורס לעשות שימוש בפלטפורמת BEV3 שהיא פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי אשר תשרת בשנים הקרובות לפחות 11 דגמים חשמליים של GM. הפלטפורמה החדשה מאפשרת חלוקת משקל אידיאלית של 50/50 והתקנה של מארז סוללות בקיבולת של קרוב ל-100kWh שיאפשר לדגם טווח נסיעה של מעל ל-480 ק"מ.

 

קאדילק ליריק תא הנוסעים
מסך 33 אינץ' ענק.

עבור הליריק, ודגמים עתידיים אחרים, קאדילק פיתחה מארז סוללות חדש, צר ומתקדם יותר (ULTIUM) שאפשר לקאדילק להפחית ב-90% את החיווט במארז. המארז עושה שימוש בתאים חדשים שפיתחו בג'נרל מוטורס העושים שימוש מופחת בקובלט, שהוא יסוד מתכתי נדיר יחסית (70% פחות), ובמקומו נעשה שימוש באלומיניום בהדקי הסוללה. טעינה מהירה של המארז תהיה אפשרית עד להספק מרבי של 150kw וטעינה ביתית (מוד 2) תהיה אפשרית עד להספק של 19kW. שקע הטעינה מוכמן מאחורי פאנל היוצא מתוך הכנף הקדמית.

 

קאדילק ליריק
הבטחה לטווח נסיעה של מעל ל-480 קילומטר.

תא הנוסעים של הליריק ממשיך את שפת העיצוב שפגשנו השנה באסקלייד החדש, במיוחד המסך הפנורמי העצום הנפרש מול הנהג אך בניגוד לאסקלייד שם מדובר בשלושה מסכים המשולבים תחת מסגרת ויזואלית אחת, כאן מדובר במסך LED אחד קמור בגודל ענק של "33. קאדילק מתגאה בכך שלמסך שלה יש את צפיפות הפיקסלים הגדולה ביותר בעולם הרכב כיום ואם המסך הענק לא מספיק לכם, אז יש גם תצוגה עילית ענקית עם טכנולוגיית מציאות רבודה.

 

קאדילק ליריק
קאדילק ליריק.

קאדילק ליריק מצויד במערכת Super Cruise דור 3 שהיא מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עם היגוי אקטיבי המאפשרת לנהג, חוקית, להסיר את הידיים מההגה בנסיעה לאורכם של כבישים מהירים בארה"ב וקנדה באורך כולל של 322,000 ק"מ. המערכת מחייבת את הנהג לשמור על מבט לעבר הכביש והיא כוללת כעת גם יכולת מעבר נתיבים בצורה אוטונומית. בנוסף לכך הדגם יצויד במערכת חניה אוטומטית המאפשרת חניה של גם כאשר הנהג נמצא מחוץ לרכב.

קאדילק מציינת כי תא הנוסעים של הליריק מצויד במערכת חדשה ומתקדמת יותר של סינון רעשים אקטיבי ואת השקט הזה בחלל תא הנוסעים ניתן להנעים באמצעות מערכת השמע של הדגם שפותחה במשותף עם AKG וכוללת לא פחות מ-19 רמקולים הפזורים בחלל תא הנוסעים.

 

קאדילק ליריק קונספט

תגובות (2)

This comment was minimized by the moderator on the site

Amazing

This comment was minimized by the moderator on the site

ניתן יהיה להזמין את הרכב ביבוא מקביל, יהיה זול יותר ומהיר יותר כמו גם את יתר דגמי הג'נרל

There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location