IM מוטורס מבית סייק הסינית (SIAC) החלה לשווק באירופה, וליתר דיוק בבריטניה, שניים מבין חמשת הדגמים החשמליים שלה: IM5 המתחרה מול דגמים כגון טסלה מודל 3, והקרוסאובר IM6 המתחרה מול דגמים כגון טסלה מודל Y. בשוק הבריטי לפחות, דגמי IM משווקים כסוג של מותג משנה של MG, שגם היא בבעלות של סייק, הלוגו הוא של IM אך לשמות הדגמים נוספה הקידומת MG.
מי זו IM מוטורס? מיזם משותף לייצור רכבים חשמליים בבעלות עיקרית של סייק (58%) יחד עם ענקית המסחר עליבאבא והמרכז הטכנולוגי בג'אנג'יאנג, השותף בלא מעט מיזמים מסוג זה. המיזם נולד בשנת 2020 ומאז הושקו תחת המיזם 4 דגמים שונים כאשר הדגם החמישי כבר בדרך. סייק מחזיקה במספר רב של מותגים, בבעלות מלאה או כמיזם משותף, כולל המותגים MG ומקסוס המשווקים כבר בישראל, כאשר מותג IM נחשב לחוד החנית של החברה בתחום הרכב החשמלי ובשוק הסיני המתחרים העיקריים של המותג הם ניאו, טסלה, אקספנג ועוד.

דגמי IM מבוססים על פלטפורמת הנעה חשמלית ייעודית נשלטת תוכנה בארכיטקטורת 800V כאשר דגמי הבסיס עושים שימוש בסוללת LFP והדגמים הבכירים יותר בסוללת NMC - בשני המקרים אלו סוללות מתוצרת CATL. בשלב קצת מאוחר יותר IM מתכננת להשיק את הדגמים הבכירים שלה עם סוללת מצב מוצק למחצה בקיבולת אדירה של 124kWh שתאפשר לדגמים שלה טווח של מעל ל-850 ק"מ. יש לציין כי בשלב זה דגמי הבסיס באירופה המצוידים בסוללת LFP תומכים ב-400V זאת למרות שלאחרונה, בשוק הסיני, החברה כבר הציגה סוללת LFP חדשה במתח הדקים של 800V.

כיאה לדגמים המכוונים להתחרות בחלק הבכיר יותר של סגמנט הרכב החשמלי, דגמי IM נשענים על מתלים בתצורת עצמות עצה כפולות מלפנים ורב חיבורי מאחור, הם מצוידים מערכת בלימה משודרגת ובמערכת היגוי לכל ארבעת הגלגלים ובחלק מהדגמים נמצא גם מתלי אוויר אדפטיביים. יחד עם מערכת ההיגוי האחורית ומערכת בקרת יציבות מתקדמת, IM טוענת כי היא השיג שיא מהירות למבחן האייל, 91 קמ"ש לעומת השיא המוכר לנו שעומד על 83 קמ"ש אותו השיגה טסלה מודל 3 (בשני המקרים מדובר בדגמי ההנעה הכפולה).
IM5:
IM5 היא המתחרה של IM לדגמים כגון טסלה מודל 3, יונדאי איוניק 6, ניאו ET5, אקספנג P7 ועוד רק שבניגוד למרבית המתחרות שלה המרכב כאן הוא ליפטבק כך שתא המטען נגיש ונוח יותר להעמסה, גם אם הנפח עצמו רק ממוצע ועומד על 457 ליטר - 18 ליטר בתא הקדמי. IM5 היא מכונית גדולה למדי על הגבול התחתון של מכוניות סאלון ועם אורך של 4931 מ"מ, רוחב של 1960 מ"מ, גובה של 1474 מ"מ ובסיס גלגלים של 2950 מ"מ היא ארוכה יותר בכ-80 מ"מ מהאיוניק 6 וב-210 מ"מ מהמודל 3.

בשלב זה דגמי IM5 זמינים בשלוש גרסאות: הנעה אחורית סטנדרטית עם סוללת LFP 400V בקיבולת של 75kWh, הנעה אחורית טווח ארוך עם סוללת NMC 800V בקיבולת של 100kWh ובדגם פרפורמנס הנעה כפולה עם אותה סוללה. לדגמים עם סוללת NMC הספק טעינה מרבי של 396kW ולדגם עם סוללת LFP הספק טעינה סטנדרטי יותר של עד 153kW. בכל הדגמים נמצא גם טכנולוגיית V2L.

חלל תא הנוסעים מאוד סיני, כלומר מאוד מינימליסטי, עיקר השליטה מתבצעת דרך מסכים והכל כמעט עטוף בעור סינטטי לשדרוג האווירה ותחושת האיכות הכוללת. כמו בטסלה לתא הנוסעים שני גוונים בלבד, כהה או בהיר, אך בניגוד לטסלה כאן זה ללא תוספת מחיר. מה שכן די שונה מחלק מהמותגים מסין זה מערך המסכים, מול הנהג נמצא מסך "26.3 רחב עם שני אזורי תצוגה ובקונסולה בין המושבים נמצא מסך מגע "10.5 דרכו מתבצעת השליטה על המערכות השונות - לצערכם כולל כיוון המראות ופתחי האוויר.

מערכת המולטימדיה כוללת חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לא דבר של מה בכך ברכב סיני, וכמובן שנמצא גם רשימת אבזור עשירה כמקובל ברכבים מסין, רשימה הכוללת אבזור כגון משטח טעינה 50W מהיר, מצלמת 360 מעלות עם מצב רכב שקוף, מערכת שמע עם 20 רמקולים, אפליקציה לשליטה מרחוק, תפעול קולי, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, תאורת אווירה ב-256 צבעים, חלון גג פנורמי גדול, מושבים קדמיים חשמליים עם אוורור, חימום גם למושבים מאחור ויש גם דברים קצת יותר מיוחדים כמו מערכת חניה אוטומטית מתקדמת, זיגוג כפול לחלונות הצד ומערכת סינון רעשים אקטיבית, תצוגת שטח מת במסך הרחב, הדמיית סביבה בלוח המחוונים במצב גשם (דומה לתצוגה בטסלה), מערכת היגוי לכל הגלגלים כולל סוג של "הליכת סרטן", מערכת בלימה משודרגת עם קליפרים בעלי 4 בוכנות מלפנים ועוד. כמובן שלצד זה נמצא מגוון מערכות בטיחות מתקדמות כמקובל וכמו במקרים רבים של רכבים מסין, מה שיש שם לא מגיע לכאן בשל נושאי רגולציה וכו'.
IM5 מפרט טכני |
|||
דגם | IM5 75 Standard Range | IM5 100 Long Range | IM5 100 Performance |
---|---|---|---|
הנעה | RWD | RWD | AWD |
סוללה | 75kWh LFP | 100kWh NMC | 100kWh NMC |
טווח | 489 ק"מ | 710 ק"מ | 575 ק"מ |
הספק מרבי | 295 כ"ס | 407 כ"ס | 751 כ"ס |
מומנט מרבי | 45.9 קג"מ | 51.0 קג"מ | 81.7 קג"מ |
0-100 קמ"ש | 6.8 ש' | 4.9 ש | 3.2 ש' |
מהירות מרבית | 200 קמ"ש | 220 קמ"ש | 269 קמ"ש |
טעינה מהירה 10%-80% | 26 ד' | 17 ד' | 17 ד' |
IM6:
הקרוסאובר החשמלי IM6 הוא התשובה של IM לטסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5, אקספנג G6 ועוד, זאת למרות שעם של 4904 מ"מ אורך ה- IM6 ארוך יותר במעל ל-100 מ"מ משמעותיים מדגמים אלו. מעבר לעיצוב והמידות השונות, נפח תא מטען אחורי גדול יותר של 665 ליטר, מושב אחורי נוח יותר והעובדה שה- IM6 משווקת באירופה רק עם סוללת 100kWh, כל השאר פשוט זהה לחלוטין לכל מה שפגשנו ב- IM5. בשלב זה לפחות מתלי אוויר אדפטיביים קיימים רק במהדורת השקה מיוחדת של ה- IM6, אופציה שלא קיימת בדגם IM5.

דגמי IM הם בהחלט עוד הצעה מרשימה ומעניינת בסגמנט הרכב החשמלי עם מספר יתרונות בולטים על המתחרים הישירים, לפחות על הנייר, אך כפי שאתם כבר יודעים, זה סגמנט מאוד תחרותי בישראל ומה שיקבע בסוף את מידת ההצלחה זה המחיר ויכולת השיווק של היבואן. אם בעבר היה עוד קל יחסית למכור רכבים חשמליים מהסוג הזה במחירים של כ-220,000 שקל, כיום עם ההיצע ההולך וגדל של רכבים חשמליים מוצלחים בטווח המחיר של 160-170 אלף שקל, כבר קשה יותר למכור בכמויות גדולות רכבים במחירים של מעל ל-220,000 שקל. על השיווק של דגמי IM בישראל תהיה אחראית כמובן קבוצת לובינסקי המשווקת בישראל את דגמי MG.
IM6 מפרט טכני |
||
דגם | IM6 100 Long Range | IM6 100 Performance |
---|---|---|
הנעה | RWD | AWD |
סוללה | 100kWh NMC | 100kWh NMC |
טווח | 675 ק"מ | 504 ק"מ |
הספק מרבי | 407 כ"ס | 751 כ"ס |
מומנט מרבי | 51.0 קג"מ | 81.7 קג"מ |
0-100 קמ"ש | 5.3 ש | 3.5 ש' |
מהירות מרבית | 235 קמ"ש | 235 קמ"ש |
טעינה מהירה 10%-80% | 17 ד' | 17 ד' |