אודי e-tron GT
אודי e-tron GT.
אודי e-tron GT
אודי e-tron GT.

ביום שלישי הקרוב (9.2.2021) אודי תחשוף בבכורה עולמית את מכונית הספורט קופה 4 דלתות החשמלית שלה, אודי e-tron GT שהיא סוג של מתחרה לטסלה מודל S ואם תרצו, גרסה עממית יותר לפורשה טייקן היקרה שכן שני הדגמים חולקים רכיבים משותפים רבים כגון הפלטפורמה החשמלית הייעודית, טכנולוגיית הסוללה הפועלת במתח של 800V ומאפשרת טעינה אולטרה מהירה, מנועים משותפים ועוד.

 

תמונות ראשונות של הדגם דלפו לרשת ומאשרות לנו את מה שכבר חשבנו, מדובר בדגם מרהיב למראה שנשאר נאמן מאוד לשפת העיצוב שהוצגה עם הקונספט לדגם לפני כשנתיים. אל תא הנוסעים של הדגם עדיין לא נחשפנו, גם לא בקונספט, אך סביר להניח שאודי תנצל את הדגם להציג משהו שונה משאר דגמי אודי או משאר דגמי e-tron החשמליים של המותג.

 

אודי e-tron GT קונספט
אודי e-tron GT קונספט.

אודי e-tron GT תשווק בשלב הראשון בשתי גרסאות הנעה כפולה וסביר להניח כי בהמשך הדגם ישווק גם בגרסת בסיס עם הנעה אחורית בלבד, בדיוק כמו הטייקן RWD שהוצג לאחרונה. גרסת ה-RS הבכירה של הדגם מצויד בשני מנועים חשמליים בהספק כולל של 590 כ"ס ומומנט מרבי של 84.6 קג"מ, בזמן האצה מלאה ההספק יעלה ל-640 כ"ס למשך זמן קצוב. סוללה בקיבולת של 83.7kWh תאפשר לדגם טווח נסיעה של מעל ל-400 ק"מ.

טעינה של הדגם אפשרית עד להספק אדיר של 350kW המאפשרת טעינה של הסוללה מקיבולת של 10% עד 80% בזמן של 22.5 דקות. כמו בטייקן, הדגם נשען על מתלי אוויר המאפשרים את שינוי גובה המרכב בטווח של 44 מ"מ, 10 מ"מ כלפי מטה במצב ספורט ו-22 מ"מ כלפי מטה במצב ECO עם הגבלת מהירות.

 

אודי e-tron GT תא הנוסעים
הייטק.

עדכון: תמונות ראשונות של תא הנוסעים נחשפו כעת גם כן. עיצוב תא הנוסעים מזוהה מיד עם שאר דגמי אודי, אך יחד עם זאת גם שונה מהם וייחודי. הדבר הבולט ביותר אולי הוא שאודי וויתרה כאן על המסך הקטן השלישי והמטופש שהפך את השליטה על בקרת האקלים והמושבים לפחות נוח, מה לעשות אבל מסכי מגע הוא מחלה רעה כיום של עולם הרכב, ובמקום זה יש פאנל של כפתורים פיזיים לשליטה על בקרת האקלים וחימום/אוורור המושבים. עוד בולט לעין אלו פתחי המיזוג המרכזיים הממוקמים נמוך מאוד, זו תופעה שאנחנו עדים לה כיום בלא מעט רכבים והיא לא ממש חיובית, אך גם לא ממש נוראית. 

 

אודי e-tron GT
אודי e-tron GT.

מעבר לכך זה תא נוסעים טיפוסי וטכנולוגיה של אודי עם לוח מחוונים  דיגיטלי, מולטימדיה "10 מתקדמת, תאורת אווירה מתקדמת וכמו שאר דגמי אודי אפשר לצפות לאיכות חומרים גבוהה, איכות הרכבה מעולה וגימור מוקפד המשלימים את אווירת ההייטק. 

 

אודי e-tron GT
אודי e-tron GT.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.