מאז הסקנדל עם היו"ר היוצא של הברית רנו-ניסאן-מיצובישי בנובמבר 2018 (קרלוס גוהן) היה נדמה כי הברית הזו קרובה מאי פעם לפירוק, דבר שללא ספק היה מביא לקריסתה של לפחות אחת החברות בברית. ההתמודדות עם מגפת הקורונה והמשבר הכלכלי העמוק שהיא יצרה אצל חלק מיצרני הרכב הביאה את שלושת החברות, בהובלתו של יו"ר הברית החדש ז'אן דומיניק סנארד, להכריז על העמקת שיתוף הפעולה בין החברות בברית.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

אם כיום עיקר השיתוף בברית הוא בפיתוח פלטפורמות (ולאחרונה גם שיתוף של יחידות הנעה) המודל העסקי החדש של הברית ירחיב את היריעה לתחומים נוספים רבים, מפיתוח טכנולוגיות שונות ועד לייצור משותף, דבר אשר יאפשר חיסכון של עד 40% בפיתוח דגמים חדשים. המודל מחלק לכל מותג בברית תחום או מספר תחומים אותו הוא יוביל ושאר חברות הברית "יעקבו" אחריו ויעשו שימוש בפיתוחים החדשים.

 

המודל הזה דומה יביא את הברית לפעול באופן דומה, במידה מסוימת, למודל של קבוצת פולקסווגן עם המותגים פולקסווגן, סיאט וסקודה, שלושת המותגים האלו עושים שימוש באותן מערכות הנעה, אותה מערכת מולטימדיה (רק עם ממשק גרפי שונה), אותה מערכת בטיחות, אותה פלטפורמה ועוד. הגדלת החלקים המשותפים תאפשר לברית להגדיל את כושר המיקוח מול ספקי המשנה הרבים מולם עובדים כל יצרני הרכב.

במסגרת הסכם המסגרת החדש רנו תוביל את הברית בשוק האירופי והיא תהיה אחראית על פיתוח קרוסאובר לסגמנט B (קפצ'ור), ניסאן תוביל את הברית בשוק האמריקאי, היפני והסיני ותהיה אחראית על פיתוח קרוסאובר בסגמנט C (הדור הבא של הקשקאי). אם עד היום רנו וניסאן (מיצובישי חדשה בברית הזו) חלקו פלטפורמה ולאחרונה גם יחידות הנעה, בהמשך זה יכלול גם רכבים רבים "מהחלק העליון של המרכב" כגון מערכת מולטימדיה, לוח מחוונים, מערכות בטיחות, מערכות חשמל שונות ועוד. השאיפה היא כי 50% מהדגמים של הברית יפותחו תחת המובילים.

 

מותג ניסאן קיבל את ההובלה בפיתוח מערכות נהיגה אוטונומית ופלטפורמה לרכבים חשמליים CMF-EV ePT. רנו תוביל פיתוח פלטפורמה לרכבים היברידיים או חשמליים קטנים CMF-A/B ePT, מערכת מולטימדיה על בסיס אנדרואיד ומיצובישי תוביל את תחום הפלאג-אין (PHEV) עבור רכבים בסגמנט C ו-D.

תגובות (0)

There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location