דברים טובים שומרים לסוף. את אקורד הסיום לחגיגות 50 שנה לגולף פולקסווגן חותמת עם הגרסה החזקה והמהירה ביותר אי פעם של הדגם - גולף GTI מהדורת 50. הבסיס הוא GTI קלאבספורט שהוצגה אשתקד ועם מקצה שדרוגים נוסף, הגולף GTI מהדורת 50 שנה הקיפה את מסלול הנורבורגרינג בזמן של 7 דקות ו-46.13 שניות - הזמן השלישי בטיבו לרכב הנעה קדמית על הרינג.
גולף GTI מהדורת 50 שנה מבוססת כאמור על ה- GTI קלאבספורט שהוצגה אשתקד, עם פתיחת חגיגות ה-50 לגולף. את מנוע ה-2.0 ליטר טורבו EA888 evo4 של הקלאבספורט מהנדסי פולקסווגן העבירו מקצה שיפורים קל כדי להפיק 325 כ"ס ומומנט מרבי של 42.8 קג"מ, תוספת של 25 כ"ס ו-2 קג"מ לעומת הקלאבספורט. הכוח אל הגלגלים הקדמיים עובר דרך תיבת 7 הילוכים DSG ודיפרנציאל מוגבל החלקה.

לצד זה הדגם נשען על בולמים אדפטיביים DCC שזכו במהדורת 50 לכיול ייעודי וכך גם מערכת ההיגוי. החישוקים הם אותם חיקוי "19 מחושלים של הקלאבספורט אך בצביעה שונה וכסטנדרט הם נועלים צמיגי גודייר סופר ספורט במידה של 235/35.

לקוחות שירצו לשדרג את החוויה יוכלו להוסיף את חבילת GTI-Performance הכוללת חישוקי "19 קלים במיוחד במשקל של 8 ק"ג בלבד - קלים יותר ב-3 ק"ג מהחישוקים הסטנדרטיים - והם נועלים צמיגי ברידג'סטון פוטנזה רייס (מקבילים למישלין קאפ 2), קפיצים קשיחים יותר עם הנמכת מרכב נוספת של 5 מ"מ (סה"כ 20 מ"מ לעומת הגולף GTI הרגילה) ולטובת חווית סאונד משופרת ועוד קצת הפחתת משקל (11 ק"ג) גם מערכת פליטה מטיטניום מבית אקרופוביץ'.
העיצוב החיצוני והפנימי זהים למוכר לנו מהגולף קאלבספורט וההבדל מסתכם בתוספת של לוגו "GTI 50" במספר מקומות שונים וקצת יותר השחרה של הפנסים והסמל מאחור.