הונדה ג'אז
הדור הבא של הונדה ג'אז ישווק באירופה עם הנעה היברידית בלבד.
הונדה ג'אז
הדור הבא של הונדה ג'אז ישווק באירופה עם הנעה היברידית בלבד.

הונדה ג'אז 2020 החדשה תשווק באירופה עם מערכת הנעה היברידית בלבד, תוצג כבר בחודשים הקרובים.

 

הונדה מצהירה כי הג'אז 2020 החדשה, אשר תוצג לכל המאוחר ברבעון הראשון של 2020, תשווק באירופה, וכך גם בישראל, עם מערכת הנעה היברידית בלבד. הונדה סיפקה את ההצהרה הזו במסגרת תערוכת פרנקפורט 2019 והמהלך הזה הוא חלק בלתי נפרד מהרצון של הונדה לחשמל את כל הדגמים שלה עבור השוק האירופי - היברידי חשמלי מלא - עד שנת 2025.

 

הונדה לא מספקת פרטים טכניים על מערכת ההנעה ההיברידית של הג'אז, אך בעבר היא סיפרה לנו כי זו מערכת היברידית חדשה בטכנולוגיית i-MMD, אותה טכנולוגיה היברידית המשמשת את הונדה CR-V ההיברידי שלא עשה עלייה לישראל.

 

זו מערכת הנעה היברידית השונה ומתקדמת מכל מה שמוכר לנו - כיאה להונדה. כמו כל מערכת הנעה היברידית המערכת משלבת בין מנוע בנזין, גנרטור, מנוע הנעה חשמלי וסוללת ליתיום-יון בקיבולת קטנה המותקנת בתחתית המרכב. מה שמייחד את מערכת ההנעה i-MMD זו העבודה שאין בדגם תיבת הילוכים ומי שאחראי על הנעת הדגם ברוב מצבי הנהיגה זה המנוע החשמלי בלבד כאשר מנוע הבנזין משמש בעיקר עבור הנעת הגנרטור לטובת טעינת הסוללה בזמן נסיעה. לפי הונדה, השילוב הזה מאפשר נסיעה חלקה ושקטה יותר.

 

הונדה מערכת היברידית I-MMD
אופן פעולת מערכת i-MMD.

המערכת פועלת בשלושה מצבי הנעה הנבחרים ע"י המערכת באופן אוטומטי (או ידנית ע"י הנהג): מצב EV - מצב חשמלי מלא בו מנוע הבנזין כבוי וההנעה מתבצעת באמצעות המנוע החשמלי בלבד, מצב זה נכנס לפעולה בכל תחילת נסיעה - בהתאם למצב הסוללה; מצב היברידי - מצב בו ההנעה עדיין מתבצעת רק באמצעות המנוע החשמלי, אך מנוע הבנזין פועל לטובת טעינת הסוללה; מצב מנוע - מצב בו מצמד ייעודי מאפשר חיבור ישיר בין מנוע הבנזין לגלגלים. מצב זה נכנס לפעולה בעיקר בשיוט בכביש המהיר (גם בזמן האצה חזקה) כך שמנוע הבנזין יכול לפעול בתחום הפעולה היעיל ביותר שלו. כוח עודף מהמנוע משמש במצב זה לטעינת הסוללה. 

 

משלבת מנוע בנזין, גנרטור, מנוע הנעה חשמלי וסוללת ליתיום-יון קטנה בתחתית המרכב. המערכת לא כוללת תיבת הילוכים לטובת נסיעה חלקה ומנוע הבנזין משמש ברוב מצבי הנסיעה רק להפעלת הגנרטור לטעינת הסוללה שבדגם. מנוע הבנזין יצטרף בעת האצה מלאה וישמש כמנוע העיקרי בזמן שיוט במהירויות גבוהות.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.