שוק הרכב הישראלי חוזר לפעילות לאחר הקפאה מוחלטת במהלך חודש מרץ האחרון וכבר החודש יחל השיווק של שלושה דגמים מעניינים: הקרוסאובר העירוני יונדאי וניו, הגרסה ההיברידית והחסכונית ליונדאי קונה ופורד פוקוס החדשה שתשווק בתחילה בגרסת האקטיב עם מראה של רכב פנאי ומנוע 1.5 טורבו חזק.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

יונדאי וניו (Venue): יונדאי וניו הוא קרוסאובר עירוני, קטן וזול יותר מהקונה, אותו יונדאי חשפה באפריל אשתקד. ליונדאי וניו אורך 4,036 מ״מ, רוחב של 1,770 מ״מ, גובה של 1,564 מ״מ ובסיס גלגלים של 2,520 מ״מ, מידות המציבות את הדגם בצד התחתון של הסגמנט אך תכנון נכון של תא הנוסעים מספק מקום סביר ל-4 מבוגרים. למרות המידות הצנועות, נפח תא המטען נדיב יחסית ועומד על 350 ליטר.

 

2019 יונדאי וניו
יונדאי וניו - קרוסאובר חדש וזול ליונדאי.

לפי דרגת הזיהום של הדגם (8) הניחוש שלנו הוא כי יונדאי וניו מצויד במנוע 1.6 ליטר 123 כ"ס מסדרת סמארט סטרים החדשה המשודך לתיבת הילוכים רציפה iVT, זאת בניגוד לאקסנט לדוגמה המצוידת במנוע 1.6 ליטר מהדור הקודם ותיבת 6 הילוכים אוטו'.

 

יונדאי וניו תא הנוסעים
אבזור מודרני ומערכות בטיחות מתקדמות.

יונדאי וניו ישווק בשלוש רמות גימור, אינספייר, פרימיום וסופרים, ובכולן נמצא מפרט בטיחות הכולל בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית בקרת ערנות נהג ועוד. מחירי הדגם צפויים להתחיל בגזרת ה-105 אלף שקל.

 

יונדאי קונה היברידי: יונדאי קונה שווק עד עתה עם מנוע 1.6 ליטר טורבו 177 כ"ס חזק למדי אך לא חסכוני במיוחד. המשוואה הזו תשתנה החודש עם השקת הקונה ההיברידי המצויד באותה מערכת הנעה היברידית של יונדאי איוניק: 1.6 ליטר בהספק כולל של 141 כ"ס ומומנט מרבי של 27 קג"מ. עם יחידת הנעה זו לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 11.2-11.6 שניות בהתאם לגודל החישוקים וצריכת דלק משולבת של 25.6 ק"מ לליטר עם חישוקי "16 או 23.2 ק"מ לליטר עם חישוקי "18.

 

יונדאי קונה היברידי
יונדאי קונה היברידי.

הקונה הייבריד ישווק בשתי רמות גימור, פרימיום הבסיסית ופרסטיג' היקרה יותר, זו האחרונה כוללת במפרט הבטיחות גם ניטור שטח מת. בשני הדגמים נמצא מערכת מולטימדיה מקורית חדשה וכן התאמה של לוח המחוונים למערכת הנעה היברידית. מחירי הדגם צפוי להתחיל בגזרת ה-140 אלף שקל.

פורד פוקוס אקטיב: האקטיב היא גרסת הפנאי של פורד פוקוס החדשה והיא כולל הגבהת מרכב של 30 מ"מ, אך ללא הנעה כפולה. בחזית הדגם נמצא מנוע חזק למדי: 1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו עם 182 כ"ס המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטו'.

 

פוקוס אקטיב
פורד פוקוס אקטיב.

 

תגובות (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

לפוקוס 2020 שנמכר בישראל יש בעיית בטיחות קשה.
בבלימות חירום, או בירידות תלולות אין לנהג אפשרות לשלוט בהילוכים. זה הרכב היחיד בארץ עם בעיה כזו. שלא לדבר כמה זה פוגע באיכות הנהיגה.
בעיית הבטיחות...

לפוקוס 2020 שנמכר בישראל יש בעיית בטיחות קשה.
בבלימות חירום, או בירידות תלולות אין לנהג אפשרות לשלוט בהילוכים. זה הרכב היחיד בארץ עם בעיה כזו. שלא לדבר כמה זה פוגע באיכות הנהיגה.
בעיית הבטיחות בהילוכים קיימת רק בפוקוס שנמכר בישראל. בשווקים אחרים פוקוס אוטומטי נמכר עם ידיות החלפת הילוכים. רק בארץ חתכו את זה, למעט רמת גימור st. רק בארץ אין לנהג אפשרות לשלוט בהילוכים, אם נדרש.

זוכרים את התאונה הקטלנית לפני מספר שנים, בה משפחה שלמה נהרגה בירידות לטבריה, כי לא הצליחו לבלום, וכנראה עם בעיה בבלמים?
אולי היה סיכוי לתוצאה אחרת אם היו מנסים לבלום בסיוע הורדת הילוכים. בפוקוס 2020 בישראל, האפשרות אפילו לא קיימת. אין לנהג יכולת להחליף הילוכים.
פורד פינטו - התנהגות פורד ודלק מוטורס מעלה סממנים דומים להתנהגות פורד עם הפינטו. מי שלא מכיר את האירוע, שיעשה גוגל. במקרה של הפינטו פורד הסתירו, מסיבה כלכלית, תקלה קטלנית שהרגה לא מעט אנשים. היה להם יותר זול לשלם פיצויים לנפגעים, מאשר לתקן את התקלה. בפוקוס 2020, פורד ודלק מוטורס החליטו, יתכן שגם כאן מסיבות כלכליות, לחתוך את אפשרות השליטה של הנהג בהילוכים. מי שחס וחלילה בחירום ידרש להורדת הילוכים ידנית, פשוט לא יוכל. אין. מבחינתי זה רכב פסול.

המשך קריאה
There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location