2020 אודי Q7 פלאג-אין TFSIe
אודי Q7 פלאג-אין החדש.
2020 אודי Q7 פלאג-אין TFSIe
אודי Q7 פלאג-אין החדש.

אודי מציגה גרסאות פלאג-אין הייבריד חדשות ל-Q7 בהספקים של 381 כ"ס עד 456 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 43 ק"מ.

 

כחצי שנה לאחר שהציגה את דגמי 2020 המחודשים של ה-Q7 (שהושק לאחרונה בישראל), אודי מציגה את דגמי הפלאג-אין הייבריד המחודשים של הדגם, דגמים שבעבר נקראו Q7 e-tron וכעת נושאים את הסיומת החדשה TFSI e המציינת שימוש בהנעה היברידית.

 

יחידת ההנעה ההיברידית פלאג-אין הקודמת של הדגם התבססה על מנוע דיזל TDI, זו החדשה מתבססת על מנוע בנזין TFSI שישה צילינדרים V6 טורבו בנפח של 3.0 ליטר המייצר הספק של 340 כ"ס ומומנט מרבי של 51 קג"מ. רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין שתי גרסאות הספק למערכת - 55TFSI e או 60TFSI e הבכירה יותר, שהוצגה לראשונה עם ה-A8 פלאג-אין לפני כחודשיים.

 

2020 אודי Q7 פלאג-אין PHEV
טווח נסיעה חשמלי של 43 קילומטר.

לדגם Q7 55 TFSI e הספק כולל של 381 כ"ס ומומנט מרבי של 61.2 קג"מ ולדגם Q7 60 TFSI e הספק כולל של 456 כ"ס ומומנט מרבי של 71.3 קג"מ. המנוע החשמלי בדגמים משולב בתיבת שמונה הילוכים אוטומטית המעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה קוואטרו. סוללות ליתיום-יון בקיבולת של 17.3kWh, מקוררת מים ליעילות מרבית, אחראית על אספקת אנרגיה למנוע החשמלי ומאפשרת לפי אודי טווח נסיעה חשמלי של 43 ק"מ - בתקן WLTP - ונסיעה על בסיס המנוע החשמלי בלבד עד למהירות של 135 קמ"ש.

 

אודי Q7 היברידי TFSIe
שדרוג משמעותי לעומת הדגם היוצא.

ביצועים: דגם 55TFSI e רושם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.9 שניות ומהירות מרבית של 240 קמ"ש, הדגם הבכיר רושם נתון תאוצה של 5.7 שניות ומהירות מרבית זהה.

 

כמו בדגל דגמי TFSI e החדשים של אודי, גם כאן מותקנת מערכת חיזוי חכמה המאפשרת פעולה אופטימלית של מערכת ההנעה במגוון מצבי נהיגה - כאשר הנהג בחר במצב היברידי אוטומטי. במצב זה המערכת עושה שימוש במידע ממערכת הניווט והחיישנים השונים של הרכב בכדי להפעיל את מערכת ההנעה בצורה אופטימלית. כך לדוגמה באמצעות המצלמה הקדמית ומערכת הניווט המערכת תחליט לפי מצב התנועה והטופוגרפיה אם לתת לרכב לשייט או להפעיל את מערכת הבלימה הרגנרטיבית לטובת טעינת הסוללה. פעולת המערכת אידיאלית כאשר הנהג עושה שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית - במידה ולא המערכת מספקת לנהג מושב על צורת הנהיגה שלו וממליצה לו איך לנהוג בכדי להשיג צריכת דלק חסכונית יותר. לרשות הנהג בחירה במצבי נהיגה נוספים: מצב EV לנסיעה חשמלית מלאה (המערכת תמיד תתחיל בנסיעה חשמלית) או במצב היברידי Hold בו מצב הטעינה הנוכחי של הסוללה נשמר לטובת שימוש מאוחר יותר.

 

2020 אודי Q7 פלאג-אין PHEV
אודי Q7 TFSIe.

כמו ברכבים דומים, גם כאן מערכת הבלימה הרנגרטיבית מאפשרת נסיעה באמצעות דוושה אחת בכ-90% ממצבי הנהיגה בזכות העבודה שמערכת הרגנרציה מסוגלת לספק בלימה בתאוצה של עד 0.3g. במצב זה המערכת מסוגלת לייצר הספק של עד 80kW לטובת טעינת הסוללה.

מעבר לבורר מצבי ההנעה, לרשות הנהג בורר מצבי נהיגה המאפשר בחירה מבין 7 מצבי נהיגה שונים, כל מצב שולט על קשיחות מתלי האוויר, פעולת מערכת ההנעה וההיגוי. כאשר המערכת במצב דינאמי ותיבת ההילוכים במצב S, המערכת מבטלת את אמצעי החיסכון ומעניקה לנהג את כל הכוח האפשרי. כמו בשאר הדגמים ההיברידיים של אודי, לרשות הנהג אפליקציה סלולרית (myAudi) המאפשרת את ניהול הטעינה מרחוק, הפעלה מרחוק של בקרת האקלים, פתיחה ונעילה של הרכב, הכנסת יעד מראש למערכת הניווט ועוד. 

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.