טויוטה מנוע G20E
מנוע G20E החדש ל טויוטה יהווה את הבסיס לדגמי הספורט העתידיים של טויוטה.
טויוטה מנוע G20E
מנוע G20E החדש ל טויוטה יהווה את הבסיס לדגמי הספורט העתידיים של טויוטה.

מתי בפעם האחרונה שמעתם על יצרן רכב גדול שמפתח מנוע בעירה פנימית חדש מהיסוד? כנראה שלא שמעתם ובמקרה של טויוטה זה לא רק מנוע אחד אלא משפחה שלמה של מנועי 4 צילינדרים שתוביל את יחידות ההנעה של החברה לעשור הבא. 

 

 יונדאי במבצע אאוטלנדר

משפחת המנועים החדשה של טויוטה, שנחשפה במאי אשתקד, תכלול מנוע 1.5 ליטר אטמוספרי, מנוע 1.5 ליטר טורבו ומנוע 2.0 ליטר טורבו כאשר מנועים אלו יחליפו את כל מנועי הבעירה הפנימית הקטנים יותר של החברה, החל ממנוע ה-1.5 ליטר שלושה צילינדרים הנוכחי המוכר לנו מהיאריס/יאריס קרוס (ולאחרונה נכנס גם לאייגו X) ועד למנוע ה-2.5 ליטר המשמש את הראב 4 ההיברידי, לדוגמה, ומנוע ה-2.4 ליטר טורבו של החברה המשווק בעיקר בשוק האמריקאי כיחידת הנעה בפני עצמה או בשילוב ביחידת הנעה היברידית שזכתה לכינוי Hybrid Max. 

 

מנוע G20E של טויוטה
מנוע G20E.

פיתוח המנועים החדשים הוא חלק בלתי נפרד מהגישה הרב ממדית של טויוטה להפחתת פליטת מזהמים מרכבים כך שכל המנועים פותחו מראש כמנועים אידיאליים לשילוב במערכת הנעה היברידית, עם נצילות תרמית גבוהה יותר ובשילוב עם סיוע חשמלי מהדור הבא של טויוטה שיעשה שימוש בסוללות גדולות יותר ומנועים חשמליים חזקים יותר. 

 

כחובבי רכב וביצועים, המנוע שיותר מעניין אותנו הוא כמובן מנוע ה-2.0 ליטר טורבו החדש של טויוטה (G20E). בשלב זה טויוטה טרם חשפה פרטים רבים על המנוע הזה אך רמז לפוטנציאל השיפורים ניתן בראיון שערך מגזין הרכב הגרמני (auto motor und sport) עם מהנדסי חטיבת המרוצים של טויוטה (Gazoo) אשר השתילו את המנוע הזה בקונספט GR יאריס M, כאשר האות M בשם הדגם באה לציין כי מדובר במנוע מרכזי כך שהוא הותקן מאחורי הנהג ולפני הגלגלים האחוריים, פחות או יותר שכן עדיין מדובר במכונית קטנה.   

 

GR יאריס M קונספט
GR יאריס M - יאריס GR עם מנוע מרכזי.

לפני מהנדסי טויוטה המנוע הזה מסוגל לייצר בקונספט הספק מרבי של 400 עד 450 כ"ס ומומנט מרבי של 51 קג"מ בתצורה המקורית שלו ולצד זה הוסיפו שבאמצעות החלפת מגדש הטורבו לאחד כזה בעל ספיקה גבוהה יותר, ניתן בקלות להשיג הספקים של מעל ל-600 כ"ס. כמובן שצריך לזכור שהמנוע הוא רק חלק אחד מהמשוואה, גם למערכות תומכות כמו מצנן הביניים, מערכת הקירור ועוד חלק בלתי נפרד מהיכולת לייצר הספק גבוה בצורה אמינה, כך שהמנוע עצמו יהיה אולי זהה או דומה בין היישומים השונים אך שונה למדי במערכות התומכות. 

 

מנוע ה-2.0 ליטר טורבו החזק ביותר כיום בשימוש סדרתי הוא מנוע M139 של מרצדס-AMG המשמש את ה- C63s AMG החדשה שם הוא מייצר הספק מרבי 476 כ"ס. המנוע הזה הוצג לראשונה ב- A45s, שם הוא מייצר הספק מרבי של 421 כ"ס. 

 

כמובן שצריך לזכור כי החוכמה היא לא רק להפיק ממנוע מסוים הספק גבוה אלא לעשות את זה בצורה אמינה וברכב מודרני אנחנו גם מצפים לזמינות כוח טובה לאורך קשת הסל"ד וללא השהיית גדישה מורגשת במיוחד. 

 

טויוטה מנוע G20E
מנוע G20E.

מנוע ה-2.0 ליטר טורבו החדש תוכנן ע"י טויוטה בהשוואה למנוע ה-2.4 טורבו הנוכחי של החברה שביישום הנוכחי שלו מייצר הספק מרבי של 269 כ"ס. לפי המידע הראשוני שטויוטה פרסמה מנוע ה-2.0 טורבו מייצר הספק גבוה יותר, מעל ל-300 כ"ס, ובמקביל הוא בעל נצילות תרמית גבוהה יותר, קטן יותר בנפח שהוא תופס ב-10%, קצר יותר ב-10% ועם מרכז כובד נמוך יותר. מה שעוד מייחד את מנוע ה-2.0 טורבו החדש זו העבודה שהוא תוכנן להתקנה אורכית או רוחבית כך שהוא מתאים לשימוש גם בדגמי הנעה אחורית, זה אומר לנו שיש כאן פוטנציאל לכך הצמד BRZ/GR86 יעבור בדור הבא של הדגמים ממנוע בוקסר של סובארו למנוע הטורבו הזה. 

 

מנוע ה-2.0 טורבו החדש תוכנן לשמש ביישומים הדורשים הספקים גבוהים כמו טנדרים או רכבי קרוסאובר גדולים וכן, גם במכוניות ספורט. במרבית היישומים המנוע הזה לא יעמוד לבדו אלא ישולב כחלק ממערכת הנעה היברידית.

תגיות: טויוטה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
 יונדאי במבצע אאוטלנדר
  • תגובות 10

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.