סדרה 1 החדשה
סדרה 1 החדשה עוברת להנעה קדמית.
סדרה 1 החדשה
סדרה 1 החדשה עוברת להנעה קדמית.

סדרה 1 נוטשת את ההנעה האחורית ועוברת לפלטפורמת הנעה קדמית לטובת מרווח משופר לנוסעים. ב.מ.וו עבדה 5 שנים על הדגם בכדי להבטיח שגם סדרה 1 החדשה, למרות ההנעה הקדמית, תשמור על חווית הנהיגה המאפיינת את המותג. 

 

ב.מ.וו מספקת לנו הצצה ראשונה לסדרה 1 החדשה (F40), דור שלישי למכונית החמש דלתות הקומפקטית של החברה המתחרה מול אודי A3 ספורטבק ומרצדס A קלאס. החידוש העיקרי בסדרה 1 החדשה הוא המעבר לפלטפורמת הנעה קדמית, במקום הנעה אחורית בשני הדורות האחרונים של הדגם, וזאת בכדי להוזיל עלויות ייצור ובעיקר בכדי לשפר את המרווח בספסל האחורי, שם נוספו למרווח הברכיים 30 מ״מ לעומת הדגם היוצא. גם תא המטען יצא מרווח עם נפח של 380 ליטר, תוספת של 20 ליטר לעומת הדגם היוצא.

 

חובבי הנהיגה אולי יתאכזבו מהמהלך הזה, אך את רוב הרוכשים בסגמנט הזה יותר מעניין המרווח לנוסעים, לצד שאר הדברים הרגילים, לעומת האופי הספורטיבי יותר שהנעה אחורית יכולה לייצר. לפני מספר שנים, במסגרת מדגם שנערך בקרב לקוחות סדרה 1, גילתה החברה שרוב מוחלט מהרוכשים כלל לא ידע לומר שהדגם הוא דגם הנעה אחורית, סיבה מספיק טובה לעבור להנעה קדמית המאפשרת אריזה יעילה יותר במידות נתונות.

 

2020 ב.מ.וו סדרה 1 החדשה
שומרת על קווי העיצוב של הדגם היוצא, למעט מכסה המנוע הארוך שהיה צריך לאכלס בעבר מנוע אורכי.

סדרה 1 החדשה מבוססת על פלטפומת FAAR המודולרית להנעה קדמית (גרסה של פלטפורמת UKL2), פלטפורמה המשמשת כיום את ב.מ.וו X1 ו-X2 ושתוכננה כך שתוכל לשאת ביעילות מערכת הנעה היברידית או חשמלית מלאה. הפלטפורמה הותאמה לשאת מנועים בהתקנה רוחבית כך שדגמי סדרה 1 החדשים כבר לא יצוידו במנוע השישה צילינדרים בטור האורך של ב.מ.וו.

 

זו הסיבה שהדגם הבכיר M135i יצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו 306 כ״ס ולא כמו דגם M140i הנוכחי המצויד כיום במנוע שישה צילינדרים עם 340 כ״ס. בניגוד לדגם האחרון שהוצע עם הנעה אחורית בלבד, דגם M135i מצויד במערכת הנעה כפולה xDrive המסוגלת לשלוח עד 50% מהכוח לציר האחורי. הדגם מצויד כסטנדרט בדיפרנציאל מוגבל החלקה מכני.

 

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה
דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני מתקדם כסטנדרט.

בכדי להפחית את הנטייה הטבעית לתת היגוי בדגמי הנעה קדמית, ב.מ.וו התקינה בכל דגמי סדרה אחת את מערכת בקרת אחיזה ARB שהוצגה לראשונה ב-i3s החשמלית ומגיעה לראשונה לרכב עם מנוע בעירה פנימית. המערכת מותקנת ישירות על המנוע ובכך מעבירה פקודה מהירה עד פי 10 לעומת מערכת רגילה במקרה של זיהוי אובדן אחיזה באחד הגלגלים. בכך, המערכת יכולה לשלוט בצורה מהירה ומדויקת יותר בהעברת הכוח. המערכת עובדת בשילוב עם בקרת היציבות הדינאמית ובקרת הסבסוב, מערכות המסוגלות לבלום כל גלגל בנפרד להפחתת הכוח לגל האוחז פחות וליציבות הרכב. במילים פשוטות יותר, ב.מ.וו פיתחה דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני מהיר, מדויק ומתקדם יותר.

סדרה 1 החדשה תצויד בדגם הבסיס 118i במנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו עם 140 כ״ס, בנוסף נמצא דגמים חזקים יותר עם מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספקים של 184 כ״ס ומעלה. חלק מהדגמים החזקים יותר יוצעו עם הנעה כפולה xDrive. בכל הדגמים נוכל למצוא כאופציה או כסטנדרט תיבת 8 הילוכים אוטו׳. סביר להניח כי הדגם יוצע בהמשך עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין על בסיס מנוע ה-1.5 ליטר.

 

מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו בישראל, נמסר כי סדרה 1 החדשה תשווק בישראל במהלך הרבעון האחרון של 2019.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.