לאחר שחשפה בחודש פברואר האחרון את שמו של הקרוסאובר החשמלי הראשון שלה, אניאק (Enyaq), סקודה מספקת לנו הצצה ראשונה אל הדגם החשמלי הייעודי הראשון של סקודה המבוסס על פלטפורמת MEB, הפלטפורמה הייעודית לרכבים חשמליים של קבוצת פולקסווגן, פלטפורמה המשמשת כיום את פולקסווגן ID3 ותשמש בשנים הקרובות עשרות דגמים חשמליים.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

סקודה אניאק iV ישווק עם מבחר של שלוש סוללות לבחירה, עם הנעה אחורית או כפולה, חמש גרסאות הספק שונות וכמובן אפשרות לטעינה מהירה. עם אורך של 4,684 מ"מ, רוחב של 1,877 מ"מ, גובה של 1,618 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,765 מ"מ, סקודה אניאק דומה בגודלו לקודיאק, רק נמוך יותר ב-7 ס"מ, כך שמדובר בקרוסאובר גדול ומרווח יחסית. נפח תא המטען בדגם מכובד בגודלו ועומד על 585 ליטר.

סקודה תחשוף את גרסת הייצור הסופית של הדגם לקראת סוף השנה והמכירות יחלו ברבעון הראשון של 2021 כאשר בשלב הראשון הדגם ישווק ב"גרסת מייסדים" מיוחדת אשר תיוצר ב-1895 יחידות, השנה בה סקודה נוסדה לפני 125 שנה.

 

סקודה אניאק
קרוסאובר חשמלי הדומה בגודלו לקודיאק

דגם הבסיס, אניאק iV 50, מצויד בסוללה בקיבולת של 54kWh ובמנוע חשמלי אחורי בהספק של 150 כ"ס, מספיק לטווח נסיעה של כ-340 ק"מ בתקן WLTP. מעל דגם זה נמצא את דגם אניאק iV 60 המצויד בסוללה בקיבולת של 62kWh ובמנוע אחורי חזק יותר בהספק של 180 כ"ס ולדגם זה טווח נסיעה של 390 ק"מ. דגם ההנעה אחורית הבכיר הוא אניאק iV 80 עם סוללה בקיבולת של 82kWh ומנוע בהספק של 204 כ"ס ולדגם זה כבר טווח נסיעה של כ-500 ק"מ.

 

סקודה אניאק
טווח נסיעה של עד 500 קילומטר.

האניאק ישווק בשני דגמי הנעה כפולה עם מנוע חשמלי קדמי בנוסף לאחורי, דגם 80X עם הספק כולל של 262 כ"ס ודגם ביצועים RS עם הספק כולל של 302 כ"ס. זו האחרונה תספק נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.2 שניות, מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 180 קמ"ש וטווח נסיעה של 460 ק"מ. שני דגמי ההנעה הכפולה מצוידים בסוללה הגדולה יותר בקיבולת של 82kWh.

לאניאק iV סוללה עם קירור אקטיבי המאפשרת טעינה מהירה DC עד הספק של 125kW, שימוש במטען זה מאפשר טעינה של 10% עד 80% מקיבולת הסוללה בזמן של 40 דקות. טעינה אפשרות גם משקע ביתי בהספק זעיר של 2.3kW או מעמדת טעינה ביתית בהספק של 11kW הדורשת המתנה של 6 עד 8 שעות לטעינה מלאה, בהתאם לקיבולת הסוללה.

 

סקודה אניאק
חמש גרסאות הספק ושלוש סוללות לבחירה.

סקודה לא מספקת לנו עדיין הצצה אל תא הנוסעים של הדגם, אך לפי התיאור מדובר במשהו חדש ושונה מכל המוכר לנו מדגמי החברה וכמו בפולקסווגן ID3, ממשק השליטה על מערכות הרכב השונות מתבסס ברובו על מסכי ומשטחי מגע. במרכז הדשבורד נמצא מסך "13 גדול, מה שככל הנראה אומר שכמו בטסלה מודל 3, לא נמצא בדגם לוח מחוונים ובמקום זה נמצא תצוגה עילית מבוססת מציאות רבודה, כאופציה. כיאה לרכב "ירוק" סקודה מציינת כי החומרים המרכיבים את תא הנוסעים של הדגם הם חומרים "ירוקים" כגון אופציה לריפודי "עור" העשויים מעלים של עץ זית.

סקודה אניאק הוא דגם נוסף מתוך מעל ל-10 דגמים העושים שימוש במנוע חשמלי (פלאג-אין או חשמלי מלא) אותם סקודה תציג עד שנת 2025.

 

תגובות (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

סיפור דומה רק ללא רכישה
פרשנו כבר בהמתנה חסרת סיכוי לנסיעת המבחן, כנראה יש להם מה להסתיר.
הסניף הכי מביש זה הסניף הראשי מול קניון איילון.
המנהל לא יודעה להסביר דברים בסיסיים על רכבי החברה, גם לא...

סיפור דומה רק ללא רכישה
פרשנו כבר בהמתנה חסרת סיכוי לנסיעת המבחן, כנראה יש להם מה להסתיר.
הסניף הכי מביש זה הסניף הראשי מול קניון איילון.
המנהל לא יודעה להסביר דברים בסיסיים על רכבי החברה, גם לא ברמה של ילד בכיתה ח'
הנציגים חוצפנים וחסרי נימוס, הרוב חושבים שעושים טובה ללקוחות כולל המנהל.
נראה אותם מוכרים עכשיו אחרי המבצע וללא הנחות...
בושה לסקודה ישראל
בושה

המשך קריאה
There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location