וולוו S90 החדשה נולדה להתחרות במיטב מכוניות הסאלון של גרמניה, מצוידת בשלל מערכות בטיחות מתקדמות ובדגם T8 הבכיר היא מצוידת במערכת הנעה היברידית פלאג-אין עם הספק כולל של 400 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 45 ק"מ.

וולוו S90 החדשה 2016
וולוו חושפת את ה-S90 החדשה - המתחרה שלה למכוניות הסאלון הגרמניות.

וולוו מסירה הערב את הלוט מעלה- S90 החדשה, מכונית הסאלון החדשה של החברה המחליפה את ה-S80 הוותיקה ומתחרה באודי A6, מרצדס E קלאס, לקסוס GS ועוד. מעבר לעיצוב החדש והנאה, ה-S90 החדשה מצוידת בשלל מערכות בטיחות מתקדמות (IntelliSafe) כולל מערכות המאפשרות נהיגה אוטונומית בכבישים מהירים.

 

וולוו S90 החדשה, שתשווק אצלנו במהלך 2016, היא פרי פיתוח עצמאי מלא של וולוו וכמו ה-XC90 החדש היא עושה שימוש בפלטפורמת SPA המודולרית החדשה של החברה. היצע המנועים בדגם מבוסס כולו על משפחת מערכות ההנעה Drive-E המבוססת על מנוע ה-2.0 ליטר טורבו שבגרסאות הבכירות יותר של הדגם נעזר בנוסף במגדש-על ובמנועים חשמליים, עד לגרסת ה-T8 פלג-אין הבכירה.

 

ה-S90 החדשה גדולה משמעותית מה-S80 ובעלת מידות המציבות אותה במרכז סגמנט מכוניות הסאלון. לדגם אורך כולל של 496.3 ס"מ, רוחב של 189.0 ס"מ, גובה של 144.3 ס"מ ובסיס גלגלים של 294.1 ס"מ. נפח תא המטען בדגם עומד על 500 ליטר ואת גב המושבים מאחור ניתן לקפל באופן מלא לקבלת תא מטען שטוח וארוך.

 

עם השקת הדגם, וולוו תציע את ה-S90 החדשה עם שני מנועי בנזין ושני מנועי דיזל. כל המנועים משודכים למערכת עצור/סע ולתיבת 8 הילוכים אוטו', למעט דגם הדיזל הבסיסי עם תיבה ידנית, דגמי הבנזין מצוידים במערכת הנעה כפולה AWD, דגמי הדיזל עם הנעה קדמית בלבד  - בהמשך תוצע גרסת דיזל גם עם הנעה כפולה .

 

וולוו S90 החדשה - תא הנוסעים
וולוו S90 החדשה - תא נוסעים מאופק אך יוקרתי

 

דגם הבנזין הבסיס הוא דגם T6  בו מנוע ה-2.0 ליטר מצויד במגדש טורבו ובמגדש-על, ההספק המרבי עומד 320 כ"ס ב-5,700 סל"ד והמומנט המרבי עומד על 40.8 קג"מ בין 2,200-5,400 סל"ד. עם מנוע זה לדגם נתון תאוצה של 5.8 שניות 0-100 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 13.4 ק"מ לליטר. דגם T8 הוא הדגם הבכיר ביותר, הוא מצויד באותו מנוע T6 הנעזר במנוע חשמלי אחורי בהספק של 64kW ומומנט של 24.4 קג"מ היוצרים יחדיו הספק כולל של 400 כ"ס ומומנט מרבי כולל של 62.4 קג"מ. מנוע חשמלי קדמי (34kW ו-15.3 קג"מ), המותקן בין המנוע לתיבת ההילוכים, משמש לטעינת הסוללה, לרגנרציה של אנרגיית הבלימה ומסייע למנוע הבנזין בהנעה במידת הצורך.

 

את המנועים החשמליים מזינה סוללת ליתיום-יון המורכבת מ-96 תאים בקיבולת של 9.2kWh (קיבולת שימושת של 6.7kWh) המספיקה לטווח נסיעה חשמלי של כ-45 ק"מ. כאשר הנסיעה היא במצב EV מלא, המנוע החשמלי האחורי אחראי על הנעת הדגם, זה הקדמי מצטרף בהתאם למצב האחיזה. וולוו לא מציינת את נתוני הביצועים של דגם זה, אך כן מציינת כי צריכת הדלק המשולבת עומדת על 52.6 ק"מ לליטר, כמובן בהתחשב בטווח הנסיעה החשמלי.

 

אל שני מנועים אלו, מצטרפים מנועי הדיזל החדשים של וולוו, D4 ו-D5, מנועי ארבעה צילינדרים טורבו דיזל בנפח של 2.0 ליטר בהספק מרבי של 190 כ"ס ו-230 כ"ס המייצרים מומנט מרבי של 40.8 ו-48.9 קג"מ בהתאמה. ביצועים: 8.2 ו-7.3 שניות 0-100 קמ""ש בהתאמה, מהירות מרבית זהה של 230 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 24.4 ו-19.6 ק"מ לליטר בהתאמה.

 

וולוו היא שם נרדף לבטיחות וה-S90 החדשה לוקחת את תחום זה צעד נוסף קדימה כמכונית הראשונה בוולוו לעשות שימוש בדור השני של מערכת הבטיחות IntelliSafe. מעבר לדברים "הרגילים" כגון מערכת התראה על עצמים באזורים מתים, בלימה אוטו' עם זיהוי הולכי רגל, התראה על סכנת התנגשות מאחור ועל תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד, כוללת בדור החדש גם מערכת נהיגה אוטונומית המאפשרת, כאשר הסימון על הכביש ברור, נהיגה אוטו' עד למהירות של 130 קמ"ש ללא צורך ברכב מוביל (מעקב אחר רכב מוביל) כפי שנדרש בדור הקודם.

 

בנוסף לכך מערכת הבלימה האוטו' כוללת כעת גם זיהוי בעלי חיים גדולים וכן זיהוי שפת הכביש (גם ללא סימון) ומתריעה/בולמת אוטו' במקרה של סטייה אל שפת הכביש. הדגם כולל גם את מערכת הבלימה האוטו' הפועלת בצמתים, מערכת שהוצגה לראשונה עם ה-XC90 החדש.

 

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.