שברולט קורבט סטינגריי החדשה במבחן מקיף במיוחד של המגזינים המובילים באמריקה.

שברולט קורבט C7 סטינגריי החדשה

שברולט אמנם הציגה את הקורבט C7 סטינגריי החדשה כבר בתחילת השנה, אך רק עכשיו אנחנו זוכים לצפות בדגם בפעולה במבחנים ראשונים לקורבט החדשה (דור שביעי) שביצעו המגזינים המובילים של אמריקה.

 

הקורבט היא התשובה האמריקאית - ובטעם אמריקאי - לכל מכוניות הספורט של אירופה עם מתכון המשלב המון כוח ממנוע אטמוספרי גדול, פשטות מכנית יחסית, זאת למרות שהדור החדש עמוס טכנולוגיה, ותג מחיר ששום מכונית ספורט אירופאית לא יכול להתחרות בו: החל מ-$52,000 זאת למשל לעומת $82,000 לדגם הבסיס של פורשה 911 קאררה החדשה.

 

הדור השביעי של הקורבט, תוכנן מאפס ומציג שיפורים רבים לעומת הדגם היוצא, בין אם בתחום העיצוב והתכנון האווירודינמי או המנוע האטמוספרי החדש עם הזרקת דלק ישירה - חזק וחסכוני מבעבר (עם אפשרות לנסיעה על בסיס 4 צילינדרים בלבד מתוך השמונה) או תיבת 7 הילוכים ידנית (ישנה אופציה לשישה הילוכים אוטו') וכן פלטפורמה חזקה וקלה מבעבר. לא פחות חשוב, תא הנוסעים החדש איכותי ובמיוחד מודרני משמעותית מבעבר.

 

לקורבט C7 סטינגריי החדשה מנוע קדמי מרכזי (יושב מאחורי הציר הקדמי) והנעה אחורית כמובן. המנוע האטמוספרי החדש LT1 בנפח 6.2 ליטר V8 מייצר הספק מרבי של 455 כ"ס ב-5,900 סל"ד ומומנט מרבי של 62.2 קג"מ ב-4,700 סל"ד. כאמור, לטובת חיסכון בצריכת הדלק למנוע מערכת ניתוק צילינדרים המאפשרת למנוע לפעול עם 4 צילינדרים בלבד מתוך השמונה (בזמן שיוט נינוח ובמצב ECO בלבד), אז הוא מספק רק 126 כ"ס.

 

עוד לפני הצגת דגמים חזקים יותר, שברולט מציעה חבילת שיפורים לדגם, "Z51”, המעלה את ההספק ל-460 כ"ס ואת המומנט ל-64.2 קג"מ ומוסיפה מתלים אדפטיביים (magnetic ride ), דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, חבילת שיפורים אווירודינמית ומערכת קירור מנוע ובלמים משופרת. כל זאת בתוספת של $2,500 בלבד. לשם ההשוואה, עבור סכום כזה בפרארי תקבלו למשל מחזיק כוסות מקרבון.

 

שברולט עדיין לא פרסמה נתוני ביצועים רשמיים לדגם, אך מבחנים אמריקאים מציינים שעם תיבת 7 הילוכים ידנית וחבילת Z51, הדגם יאיץ מעמידה ל-96 קמ"ש ב-3.9 שניות, 0-160 קמ"ש ב-8.8 שניות.

 

 

 

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.