זיקר 7X הוא דגם צעיר שהושק בסין רק בספטמבר 2024 ובישראל החל השיווק רק לפני שלושה חודשים, אך כידוע קצב השינויים בשוק הסיני הוא על סטרואידים ולכן כשנה בלבד לאחר ההשקה זיקר 7X זוכה למקצה שדרוגים המתמקד בעיקר בתחום יחידות ההנעה ומעבר לארכיטקטורת 900V במקום 800V בדגם הנוכחי. את השינוי הזה פגשנו לאחרונה גם בדגמי 2026 של זיקר 001.
בשוק הסיני זיקר 7X המשודרג ישווק בשלוש גרסאות הנעה, לכולן מנועים חזקים יותר ויש גם סוללת 900V חדשות:
- זיקר 7X RWD 75kWh: הנעה אחורית בהספק מרבי של 500 כ"ס המאפשרת נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.4 שניות וסוללת ה- LFP מאפשרת טווח נסיעה של 620 ק"מ בתקן CLTC הסיני.
- זיקר 7X RWD 103kWh: הנעה אחורית בהספק מרבי של 500 כ"ס המאפשרת נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.1 שניות וסוללת ה- NMC שבדגם מאפשרת טווח נסיעה של 802 ק"מ בתקן CLTC הסיני.
- זיקר 7X AWD 103kWh: הנעה כפולה בהספק מרבי של 785 כ"ס המאפשרת נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.0 שניות ומהירות מרבית של 255 קמ"ש. סוללת ה- NMC שבדגם מאפשרת טווח נסיעה של 715 ק"מ בתקן CLTC הסיני.

לשם התזכורת, לדגמי זיקר 7X הנוכחיים מנוע 422 כ"ס בדגמי הנעה אחורית או צמד מנועים בהספק משולב של 646 כ"ס בדגם הנעה כפולה. הסוללות דומות בקיבולת אך כאמור, הן מספקות כעת מתח הדקים של 900V במקום 800V בדגם הנוכחי, כך שגם הטעינה שודרגה וכעת טעינה מהירה של 10% עד 80% אורכת רק כ-10 דקות, במקום 13 דקות או 16 דקות, בהתאמה, בדגם הנוכחי. מבחינת טווח הנסיעה, בתקן הסיני מדובר בתוספת חסרת משמעות של 15-20 ק"מ בתקן CLTC כך שאל תצפו כאן לאיזה שינוי בתחום זה.

מה שעוד? יש חיישן LiDAR כסטנדרט ומעבד חדש לניהול מערכות הנהיגה האוטונומיות (Nvidia Drive Thor-U) אך כמו כל הדגמים מסין אנחנו מקבלים כאן מערכת מסורסת ופשוטה יותר שכן הרגולציה המקומית שלנו לא מאפשרת להפעיל כאן את כל מערכות הנהיגה האוטונומיות הזמינות בסין. הפגושים מלפנים ומאחור זכו לעיצוב מעודכן, כולל תוספת של פנסי ערפל לפגוש הקדמי ופס בצבע המרכב על הפגוש האחורי. חלל תא הנוסעים נותר ללא שינוי.