הונדה ג'אז החדשה
הונדה ג'אז חדשה תוצג בשבוע הבא.
הונדה ג'אז החדשה
הונדה ג'אז חדשה תוצג בשבוע הבא.

הונדה מספקת לנו הצצה ראשונה אל הג'אז החדשה, אשר תשווק באירופה עם הנעה היברידית בלבד.



הונדה חושפת תמונת טיזר ראשונה ל ג'אז החדשה, אותה היא תחשוף בבכורה עולמית בשבוע הבא בתערוכת טוקיו 2019.

 

מעבר לתמונת הטיזר, הונדה לא מספק ולו פרט אחד נוסף על הדור הרביעי של הדגם. הונדה מציינת כי הג'אז החדשה תעלה את הרף לעומת הדגם היוצא בכל הקשור לנוחות והנאה מנהיגה. מתמונת הטיזר ניתן לראות כי הג'אז ממשיכה עם מבנה המיקרו-וואן המפורסם של הדגם, מבנה המאפשר ליצור תא נוסעים מרווח ואוורירי במיוחד למרות אורך של פחות מ-4 מטר ומה שמייחד את הג'אז מול שאר המתחרות לסגמנט הסופרמיני.

 

הג'אז הנוכחית לא שווקה עם מערכת הנעה היברידית, למעט השוק היפני שזכה לגרסה היברידית ייחודית. הג'אז החדשה לעומת זאת תשווק, באירופה לפחות, עם מערכת הנעה היברידית בלבד וכרגיל אצל הונדה, זו מערכת שונה מכל המערכות האחרות בשוק - מערכת i-MMD שהוצגה עם הונדה CR-V ההיברידי החדש. עקרון הפעולה של המערכת הוא שימוש מרבי במנוע החשמלי והסוללה להנעת הרכב ועיקר תפקידו של מנוע הבנזין הוא להטעין את סוללות הליתיום-יון של הדגם. זו גם הסיבה שהמערכת של הונדה לא כוללת תיבת הילוכים לטובת פעולה נעימה וחלקה יותר של מערכת ההנעה.

 

המערכת פועלת בשלושה מצבי פעולה עיקריים: בנסיעה עירונית ההנעה מתבצעת באמצעות סוללת הליתיום-יון והמנוע החשמלי ומנוע הבנזין נשאר כבוי, כל עוד אין בו צורך לטעינת הסוללה. בנסיעה בינעירונית מנוע הבנזין פועל כבר באופן קבוע אך הוא לא מחובר על הגלגלים המניעים ומשמש להטענת הסוללה בלבד, כך שגם במצב זה הנעת הרכב מתבצעת באמצעות המנוע החשמלי בלבד.

בשיוט בכביש המהיר, מצמד ייחודי מחבר את מנוע הבנזין ישירות אל הגלגלים הראשיים כך שההנעה של הרכב מתבצעת באמצעות שני המנועים. במצב זה, לפי הונדה, מנוע הבנזין פועל בתחום היעיל ביותר שלו וכל כוח עודף שלא נחוץ לשמירה על מהירות הנסיעה הולך לטובת טעינת הסוללה.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.