טויוטה מסירה את הלוט מעל מכונית הספורט החדשה שלה, לא מכונית שהיא מבוססת על דגם אחר כמו הסופרה או מכונית ספורט לייט כמו ה- GR86 עם שיקולי עלות נרחבים, אלא מכונית ספורט GT טהורה שפותחה מאפס כדי לספק חוויית נהיגה אולטימטיבית. השיווק של טויוטה GR GT יחל רק לקראת שנת 2027 כאשר ההצגה המוקדמת נועדה כנראה עבור פתיחת פנקס ההזמנות לדגם.
טויוטה GR GT פותחה על בסיס העקרונות החשובים ביותר עבור רכבי ספורט, משקל קל וקשיחות גבוהה ולכן הדגם מבוסס על שלדת אלומיניום מלאה המחזוקת בקרבון CFRP, מרכז כובד נמוך ותכנון אווירודינמי מוקפד כדי להגדיל את כוח ההצמדה במהירויות גבוהות.
אתם כבר בטח רוצים לשמוע על מה שנמצא מתחת למכסה המנוע הארוך הזה, שהוא כזה כדי שהמנוע הגדול יוצב מאחורי הגלגלים הקדמיים - מה שנקרא מנוע קדמי-מרכזי. אז מה שיש שם זו הנעה היברידית אבל לא לחיסכון אלא לביצועים על בסיס מנוע 4.0 ליטר V8 טווין-טורבו המייצר הספק מרבי של 650 כ"ס ומומנט מרבי גבוה של 86.6 קג"מ. הכוח אל הגלגלים האחוריים עובר דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית שכמו המנוע, גם כאן מדובר בפיתוח ייעודי לדגם.
קחו בחשבון שאלו רק נתונים ראשוניים על בסיס אב טיפוס לדגם ולכן טויוטה לא חושפת את נתוני הביצועים, למעט הצהרה שלדגם מהירות מרבית של 320 קמ"ש או יותר. כך לדוגמה גם משקל הדגם עליו טויוטה מצהירה שהוא 1750 ק"ג, או פחות. טויוטה GR GT היא מכונית GT גדולה יחסית, עם אורך של 4,820 מ"מ, רוחב של 2,000 מ"מ, גובה של 1,195 מ"מ (נמוכה מאוד) ובסיס גלגלים של 2,725 מ"מ.
לטובת חלוקת משקל אידיאלית, תיבת ההילוכים, בה משולב גם המנוע החשמלי, הותקנה ישירות על הציר האחורי כך שחולקת המשקל היא 45% לפנים/55% לאחור. המהלך הזה מאפשר בנוסף להציב את הנהג נמוך יותר ולתרום למרכז כובד נמוך יותר. הדגם נשען על מתלים בתצורת עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור - מאלומיניום כמובן - ועל התנועה שלהם מעלה/מטה שולטים קוילאובר אדפטיביים עם מערכת להרמת אף כאשר אתם נוסעים באזור עירוני עם פסי האטה. בכל הפינות נמצא מערכת בלימה קרמית מבית Brembo.
חלל תא הנוסעים הוא בדיוק מה שהיינו מצפים מרכב ספורט, איזון נכון בין ניקיון טכנולוגי לבין כפתורים פיזיים לשליטה על הדברים החשובים, כך לדוגמה תמצאו על גלגל ההגה חוגות לשליטה על בקרת היציבות, מצבי נהיגה ומצב בוסט חשמלי.
טויוטה GR GT לא תהיה מכונית זולה, זו מכונית שאם צריך לנחש תשווק בטווח של 150-200 אלף דולר, כך שאל תצפו לפגוש אותה באולמות התצוגה של טויוטה בישראל אך סביר להניח שכמה יחידות בודדות כאלו עוד יגיעו לכאן ביבוא אישי ע"י חובבי נהיגה עם כיסים עמוקים. כמו כל מכוניות הספורט הנהדרות של טויוטה בשנים האחרונות, גם הפעם אנחנו חייבים לומר תודה לאחד והיחיד, אקיו טויודה (Akio Toyoda) הנכד של מייסד טויוטה ומי שהיה עד לאחרונה נשיא החברה והמנכ"ל שמעל הכל, הוא חובב ספורט מוטורי מושבע שגם כיום, בגיל 69, הוא עדיין נהג מרוצים פעיל.
טויוטה GR GT היא רק אחת משלוש מכוניות ספורט חדשות שטויוטה מוטורס חשפה במקביל, הרשימה הזו כוללת גם את לקסוס LFA הבאה שהוצגה כקונספט ובניגוד לדגם היוצא שהיה מצויד במנוע V10 אטמוספרי חד כתער ועם סאונד מרטיט, הפעם היא תהיה חשמלית ובשלב זה אין תאריך יעד להשקה. מכונית נוספית היא טויוטה GR GT3, גרסת מסלול לטויוטה GR GT שתתחרה במסגרת מרוצי ה- GT3 כמו מכוניות כגון פורשה ועוד.


