לאחר אין ספור טיזרים ומספר תמונות של הדגם אליהן נחשפנו לאחרונה, אודי חשפה הערב בבכורה עולמית את מכונית הספורט קופה 4 דלתות הראשונה שלה, אודי e-tron GT שהיא אם תרצו, הגרסה הזולה יותר של לפורשה טייקן שכן שני הדגמים חולקים רכיבים משותפים רבים כולל אותה פלטפורמת PPE ייעודית לרכבים חשמליים, מנועים חשמליים, טכנולוגיית סוללות ועוד.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

אודי e-tron GT נשארה נאמנה מאוד לעיצוב שהוצג לפני כשנתיים עם הקונספט לדגם והתוצאה מרהיבה בהחלט ואין ספק שהעיצוב יהווה את אחת מנקודות המכירה החזקות של הדגם. העיצוב המרהיב הוא חלק מתכנון אווירודינמי מוקפד שאפשר לאודי להשיג מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.24 CD. אל העיצוב המרהיב מתלווה תא נוסעים מרשים לא פחות המזוהה מיד עם שאר דגמי המותג העדכניים אך עם עיצוב ייחודי משלו וכרגיל אצל אודי אפשר לצפות לאיכות חומרים גבוהה וגימור מוקפד.

כמובן שנמצא גם שפע של טכנולוגיה מתקדמת בתא הנוסעים, כולל לוח המחוונים הדיגיטלי המצוין של אודי עם תצוגה משתנה ומולטימדיה "10.1 עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי. וטוב לראות שבאודי ויתרו על מסך המגע התחתון (dual-screen MMI) כך שהשליטה על בקרת האקלים (מפוצלת לשלושה אזורים) או חימום/אוורור המושבים מתבצעת דרך כפתורים פיזיים נוחים לשימוש. דגמי הביצועים RS של הדגם מציגים עיצוב ספורטיבי יותר לתא הנוסעים עם מושבי ספורט RS עם 18 כיוונים חשמליים, שימוש בבד אלקנטרה באפור כהה בדלתות, דשבורד והתקר וגלגל הגה RS קטום העטוף אלקנטרה. את השקט בתא הנוסעים ניתן להרעיש באמצעות שדרוג למערכת שמע מבית Bang & Olufsen עם 16 רמקולים או באמצעות מערכת e-tron sport sound שתדמה רעש של נהיגה ברכב בנזין.

 

אודי e-tron GT תא הנוסעים
כל הריפודים מחומרים מממוחזרים.

בשלב זה אודי תשווק את הדגם בשתי גרסאות הנעה כפולה עם שני מנועים חשמליים וסוללה בקיבולת של 85kWh (ברוטו: 93kW) המוציאה מתח הדקים של 800V המאפשר טעינה אולטרה מהירה בהספק של עד 270kW. שימוש במטען מהיר כזה לחמש דקות מאפשר להוסיף 100 ק"מ לטווח הנסיעה וטעינה של עד 80% מקיבולת הסוללה דורשת המתנה של קצת יותר מ-20 דקות. טעינה ביתית או מעמדת טעינה ציבורית AC תהיה אפשרית בהספקים של 11kW או 22kW.

 

אודי e-tron GT RS
אודי e-tron GT RS.

הדגם הבכיר הוא דגם הביצועים גם e-tron GT RS מציע הספק מרבי של 646 כ"ס לזמן קצוב של כ-2.5 שניות בעת שימוש בבקרת יציאה מהמקום והספק קבוע של 598 כ"ס. המומנט המרבי עומד על 84.6 קג"מ, וזה מספיק לדגם לייצר נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.3 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. לדגם זה טווח נסיעה חשמלי של 472 ק"מ בתקן WLTP.

הדגם השני הוא e-tron GT קוואטרו ותוספת הקוואטרו לשם לא נועדה לציין רק כי יש כאן הנעה כפולה אלא כבר רומזת לנו שיהיה בעתיד גם דגם הנעה אחורית בלבד. גם לדגם זה שני מנועים חשמליים אך כאן ההספק הקבוע עומד על 476 כ"ס וההספק הזמני במצב BOOST עומד על 530 כ"ס. המומנט מרבי עומד על 64.2 קג"מ ועולה ל-65.2 קג"מ במצב בוסט. במצב בוסט לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.1 שניות ומהירות מרבית של 245 קמ"ש. לדגם זה טווח נסיעה חשמלי של 487 ק"מ בתקן WLTP.

 

אודי e-tron GT
אודי e-tron GT.

בשני הדגמים נמצא מנוע חשמלי קדמי בהספק של 238 כ"ס (175kW) וההבדל בין הדגמים נמצא במנוע האחורי, הספק של 435 כ"ס בדגם הרגיל (320kW) והספק של 456 כ"ס (335kW) בדגם RS. אודי מציינת כי סכום הכוחות של שני המנועים גבוה משמעותית מהספק הרשמי המוצהר עבור מצבי קיצור בהם נדרשים ביצועים מרביים. בקיצור, אודי כנראה רומזת לנו שבפעול, נוכל לקבל ביצועים טובים יותר מאלו המוצהרים. כמו במערכת ההנעה החשמלית של פורשה טייקן, גם כאן נמצא תיבת 2 הילוכים, הילוך ראשון נמוך יחסית להאצה חזקה והילוך שני ארוך יותר לחיסכון בצריכת החשמל במהירויות גבוהות, התחום הפחות יעיל של רכבים חשמליים ללא תיבת הילוכים. השימוש בהילוך הראשון מתבצע רק כאשר הנהג משלב את בקרת היציאה מהמקום (בפורשה לעומת זאת שני ההילוכים פעילים תמיד).

 

2021 אודי e-tron GT
טווח נסיעה של עד 487 קילומטר.

כל דגמי e-tron GT נשענים על מתלים בתצורת עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור ועם בולמים אדפטיביים. לקוחות הדגם יוכלו לשדרג לקפיצי אוויר מתקדמים המאפשרים את שינוי גובה המרכב בטווח של 44 מ"מ, 22 מ"מ כלפי מעלה או מטה, ויש גם נעילת דיפרנציאל אחורית. דגם RS מצויד כסטנדרט במתלי אוויר ובדיפרנציאל אחורי נשלט אלקטרונית (אופציה בדגם הרגיל) ולשני הדגמים ניתן להוסיף גם היגוי אחורי. בנוסף, רוכשי הדגם יוכלו לשדרג את מערכת הבלימה הרגילה, שהיא משודרגת בפני עצמה עם צלחות מיוחדות וקליפרים עם 10 בוכנות, למערכת בלימה קרמית עם צלחות קדמיות בקטור עצום של 420 מ"מ.

 

אודי e-tron GT
אודי e-tron GT.

אודי e-tron GT היא מכונית גדולה למדי ועם אורך של 4.99 מטר, רוחב של 1.96 מטר, גובה של 1.41 מטר ובסיס גלגלים של 2.89 מטר היא דומה בגודלה למודל S של טסלה. נפח תא המטען עומד על 405 ליטר בדגם הרגיל ו-366 ליטר בדגם RS ובנוסף נמצא תא מטען קדמי בנפח של 81 ליטר. אודי מציינת שלמרות התקרה נמוכה ב-17 מ"מ מזו של אודי A7, בזכות עיצוב ייחודי לסוללה היא הצליחה להנמיך את הרצפה כך שהישיבה נמוכה יותר ומרווח הראש לא נפגע. זה כמובן יפריע להסיע נוסע חמישי שכן ישנה תעלה מרכזית, רק שבמקום דרייבשאפט יש שם סוללה.

 

אודי e-tron GT
אודי e-tron GT.

כל הדגמים מצוידים כסטנדרט בתאורת LED מלאה עם פנסי איתות דינמיים, דגם ה-RS מצויד כסטנדרט בתאורת matrix LED אדפטיבית ומתקדמת וכאופציה ניתן לבחור בפנסי matrix LED עם תוספת של תאורת הלייזר החדשה של אודי. רוכשי הדגמים יוכלו לבחור מבין מספר עיצובים לחישוקי הגלגלים בגדלים של "19 עד "21., החישוקים הגדולים יותר מחליפים את הצמיגים הרגילים בצמיגים מכווני ביצועים.

אודי e-tron GT מצוידת בשפע של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל כל המערכות האחרונות של אודי כגון מערכת החניה האוטונומית כאשר הנהג מחוץ לרכב, הרמה של צד הרכב כהכנה להתנגשות מהצד (לדגמים עם מתלי אוויר), בקרת שיוט אדפטיבית 0-210 קמ"ש עם סיוע במעבר נתיב אוטונומי ועקיפה ועוד.

 

אודי e-tron GT
כבר נמצאת על פס הייצור.

מחירי דגם הקוואטרו באירופה יחלו מ-99,800 אירו ומחירי דגם RS יחלו מ-138,200 אירו. אלו פחות או יותר המחירים של המודל S של טסלה רק שזו האחרונה שודרגה לאחרונה ומציעה ביצועים, בקו ישר לפחות, עדיפים משמעותית וגם טווח נסיעה גדול יותר. את אודי e-tron GT נפגוש בהמשך השנה גם כאן בישראל.