טויוטה חוגגת היום מכירות של יותר מ- 3.03 מיליון יחידות משלושת הדורות של טויוטה פריוס מאז 1997 ביחד עם שאר הדגמים ההיברידיים של טויוטה.

טויוטה פריוס דור שלישי

באוגוסט 1997, השיקה טויוטה את ה-קוסטר היייבריד EV ("Coaster Hybrid EV") ובדצמבר של אותה שנה, הושק הדור הראשון של הפריוס, הרכב ההיברידי בייצור סדרתי הראשון לדור הפריוס, שגם היה לרכב ההיברידי הראשון בעולם בייצור סדרתי. עד לשנת 2000, נמכר הדור הראשון של הפריוס, ביפן בלבד ורק לאחר מכן שווקה הפריוס בצפון אמריקה ואירופה.

 

הדור השני של הפריוס, הוצג ב-2003 והיווה קפיצת מדרגה בכל הקשור בעיצוב, נוחות לנוסעים והן ביעילות היחידה ההיברידית ולא פחות חשוב, במחיר אטרקטיבי יותר הודות למודעות להתחממות הגלובלית וכפועל יוצא, זכתה הפריוס בהנחה במיסוי ברוב המדינות בעולם. הדור השני של הפריוס, הוחלף ב-2009, כאשר באוגוסט אותה השנה, עברה הפריוס את מכירת ה-2 מיליון יחידות. עוד באותה השנה, החלה טויוטה לצייד רכבים נוספים בקשת הדגמים שלה במערכת הנעה היברידית.

 

הדור השלישי של הפריוס, שהוצג ב-2009, הוא גם הדור המוצלח ביותר, עם יחידת הנעה היברידית חדשה לחלוטין יחד עם טווח נסיעה משופר על בסיס הסוללות בלבד. הדור השלישי של הפריוס, מדורג לפי ה-EPA (אמריקאי) לפי צריכת דלק משולבת של 21.3 ק"מ לליטר ולפי האירופאי ב-25.6 ק"מ לליטר.

טויוטה פריוס  - נסיעת מבחן

 

ב-2010, הגדילה טויוטה את היצע הרכבים ההיברידיים שלה, עם הצגת הלקסוס CT200H ששיווקה החל בימים אלו בישראל ומשלימה בכך קו דגמים שלם (למעת ה-IS) של לקסוס המציע הנעה היברידית כאופציה, היחידה בקרב יצרניות היוקרה.

 

כיום לטויוטה יש 16 דגמים שונים בעלי הנעה היברידית, הנמכרים ביותר מ-80 מדינות ברחבי העולם ועד 2012, יתווספו עוד 10 דגמים נוספים כאשר 6 מתוכם חדשים לחלוטין שאת חלק ראינו בתערוכת ז'נבה האחרונה, כולל יאריס HSD וגרסה ספורטיבית, פריוס C בדומה להונדה CRZ. עד ה-28.02.2011, מכרה טויוטה מעל ל-3.03 מיליון מכוניות היברידיות.

 

שלושת הדורות של טויוטה פריוס:

תגיות: טויוטה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.