בשנת 2006 טויוטה החלה לשווק את רכב השטח FJ וכעת טויוטה חוזרת לעשות שימוש בשם הזה עבור הלנד קרוזר FJ אותו החברה תחל לשווק בשוק היפני באמצע 2026. טויוטה לנד קרוזר FJ הוא רכב כביש-שטח קומפקטי, אח קטן ללנד קרוזר פראדו. האם הדגם ישווק מחוץ לשוק היפני? כנראה שכן אך נאלץ להמתין ולגלות.
התמונות של הדגם יוצרות במבט ראשון תחושה כי מדובר ברכב שטח עירוני-קטן בדומה לג'ימני של סוזוקי, שכבר לא משווק באירופה בשל תקנות זיהום אוויר, אך בפועל מדובר ברכב 5 מושבים גדול יותר משמעותית עם אורך של 4.57 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.96 מטר ובסיס גלגלים של 2.57 מטר.

הדגם מבוסס על אותה פלטפורמה TNGA-F של הלנד קרוזר פראדו הנוכחי (J250) אך עם קיצוץ משמעותי של 30 ס"מ באורך ו-27 ס"מ בבסיס הגלגלים, כך שלמעשה הלנד קרוזר FJ דומה מאוד בגודלו לדיפנדר 90, נשאר רק לקוות שהדמיון הוא רק במידות ולא במחיר.
הסיבה שבגללה אנחנו לא בטוחים כי הדגם ישווק מחוץ לשוק היפני זו הבחירה במנוע לא שגרתי, מנוע 2.7 ליטר מסדרת מנועי 2TR-FE של החברה, מנוע שכבר שנים רבות לא משווק במדינות המערב אלא רק ביפן ובמדינות מתפתחות במזרח אסיה. המנוע הזה, בהספק צנוע של 163 כ"ס ו-25 קג"מ, משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה. לנהג ישנה אפשרות בחירה מבין הנעה אחורית, כפולה או כפולה עם הפחתה (הילוך כוח), נעילת דיפרנציאל אחורי וכפתור המאפשר תחילת נסיעה בהילוך שני לנהיגה בתנאים בהם לא רוצים כוח מתפרץ.

הדגם מוגדר עדיין כאב טיפוס, אך כל פינה בדגם, חוץ או פנים, אומרת שמה שאנחנו רואים זה מה שנפגוש בדיוק גם בגרסת הייצור הסופית של הדגם שתוצג בשלב מאוחר יותר. העיצוב של הלנד קרוזר FJ הוא תערובת של רטרו ממגוון דגמי סדרת J של טויוטה לצד אלמנטים מודרניים. רוכשי הדגם יוכלו לשדרג את הדגם עם שנורקל, פנסים עגולים במראה רטרו, גגון העמסה מלא ועוד.

חלל תא הנוסעים של הלנד קרוזר FJ הוא מה שאנחנו מצפים מרכב שטח, דשבורד קצר ואופקי וקו חלונות נמוך לטובת שיפור שדה הראייה בעת ניווט הרכב בשטח. לצד המראה התעשייתי והפלסטיקה הפשוטה יחסית למראה, שקל לנקות, נמצא את כל מה שאפשר לצפות לו מרכב מודרני, כולל לוח מחוונים דיגיטלי ומערכת מולטימדיה "12.5 מתקדמת.