פורד ברונקו ראפטור
פורד ברונקו ראפטור.
פורד ברונקו ראפטור
פורד ברונקו ראפטור.

פורד חושפת את גרסת הקצה של הברונקו החדש, הברונקו Raptor, גרסה שהמהות שלה היא לטרוף את השטח בדרך המהירה ביותר. על צד המהירות אחראי מנוע 3.0 ליטר V6 טווין-טורבו בהספק מרבי של 400 כ"ס זאת לעומת מנוע 2.7 ליטר V6 טווין-טורבו עם 330 כ"ס בגרסאות האחרות של הדגם.

 

אבל זה לא רק מנוע חזק יותר, זה מנוע שנועד לעבודה קשה עם בלוק פלדה במקום אלומיניום ומערכת קירור משודרגת מאוד עם קיבלות נוזל קירור עצומה של 12.4 ליטר. הכוח אל הגלגלים עובר דרך תיבת 10 הילוכים אוטומטית שנלקחה ישירות מפורד F-150 Raptor ותיבת הפחתה עם מצב זחילה ביחס העברה נמוך במיוחד של 67.7:1. בורר מצבי הנהיגה G.O.A.T מאפשר לנהג לבחור מבין 7 מצבי נהיגה שונים, כולל מצב באחה (Baja) ייחודי לדגם עם מערכת השומרת על לחץ קבוע במגדש הטורבו, מצב המיועד לנהיגת שבילים סופר מהירה ואגרסיבית. בנוסף, לנהג אפשרות בחירה מבין 4 מצבי פרפר למערכת הפליטה לשינוי הסאונד בין שקט ועד לבאחה רועש.

 

פורד ברונקו ראפטור
פורד ברונקו ראפטור.

בכדי להפוך את הדגם לטורף שטח הברנקו רפטור זכה למגוון רחב מאוד של שדרוגים, זה כולל לדוגמה מערך קפיצים בולמים HOSS 4.0 שפותחו במיוחד עבור הדגם ביחס עם חברת FOX - במקום בולמי הבילשטיין. כיאה לבולמים שנועדו לעבודה קשה הם כוללים מיכל נוזל נפרד המאפשר להשיג מהלך ארוך יותר של הבולם וקירור מהיר יותר של הנוזל וכן חיישנים המנטרים את פעולת הבולם 1000 פעמים בשנייה לשינוי אדפטיבי של קשיחות הבולם.

 

תכנון שונה של המתלים אפשר להגדיל משמעותית את מהלך המתלה בדגם הראפטור - 33 ס"מ מלפנים ו-35.6 מאחור - תוספת של 60% ו-40% בהתאמה לעומת גרסת הבסיס של הברונקו. סרן צף למחצה מאחור מדגם Dana 50 וסרן קדמי מדגם Dana 44 אפשרו לפורד להגריל את מפסק הסרנים ב- 21.8 ס"מ לעומת גרסת הבסיס לטובת שיפור היציבות של הדגם בנהיגה מהירה.

 

פורד ברונקו ראפטור
פורד ברונקו ראפטור.

השדרוגים האלו, יחד עם צמיגי "37 על חישוקי "17 עם מנגנון למניעת החלקת הצמיג על החישוק, הגדילו את מרווח הגחון של הדגם ל- 33.3 ס"מ לעומת 21 ס"מ בגרסת הבסיס. זווית הגישה עומדת על 47.2 מעלות, זווית הנטישה עומדת על 40.5 מעלות, זווית הבטן עומדת על 30.8 מעלות ויכולת מעבר המים מגיעה ל-94 ס"מ.

 

פורד ברונקו ראפטור
פורד ברונקו ראפטור.

מחיר הבסיס לפורד ראפטור בשוק האמריקאי יעמוד על החל מ-$68,500, תוספת של $20,000 לעומת הברונקו Wildtrak שמחירי בישראל עומד על כ-440,000 ₪. מדלק מוטורס, יבואנית פורד בישראל, נמסר כי הברונקו ראפטור יהיה זמין לרכישה בישראל, כנראה רק בהזמנה מיוחדת.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 8

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.