המודל S פלייד של טסלה מסוגלת לפתח מהירות בקצב מסחרר אבל כל מי שקצת מבין עניין יודע שכדי לנהוג מהר צריך גם לבלום באותה מידה ובכדי להיות מסוגלים לעשות את זה לאורך זמן, נדרשת מערכת בלימה המסוגלת לעמוד בבלימות מרובות בעצמה גבוהה וזה תקף במיוחד כאשר מדובר ברכב כבד (2196 ק"ג) כמו המודל S.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

לנהיגה יומיומית צלחות הפלדה הרגילות של הדגם מספקות, אך למי שרוצה קצת יותר ובעיקר לבלות עם הדגם גם על המסלול, אין ברירה אלא לשדרג משמעותית את מערכת הבלימה של הדגם ועבור אלו, טסלה מציגה כעת קיט בלימה משודרג על בסיס צלחות בלימה קרמיות, שיהיה זמין לרכישה החל מאמצע 2022 במחיר של $20,000 עבור הצרכן האמריקאי, בתרגום לעברית זו ערכה שתעלה בישראל כ-100,000 שקל לפחות.

 

טסלה מודל S פלייד קיט בלימה
קיט בלימה קרבון-קרמי.

הקיט כולל ארבע צלחות בלימה קרמיות (פחמן-סיליקון-קרביד) בקוטר של 410 מ"מ ובעובי של 40 מ"מ מלפנים ו-32 מ"מ מאחור, קליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים ו-4 בוכנות מאחור, רפידות תואמות ונוזל בלימה משודרג עם נקודת רתיחה גבוהה יותר. קיט הבלימה מחייב חישוקי "21 ומעלה.

 

טסלה משיקה את הקיט הזה לאחר ההבנה כי מערכת הבלימה הרגילה של הדגם היא אחד הגורמים העיקריים שהגבילו את הדגם מלהשיג זמן הקפה מהיר יותר על מסלול הנורבורגרינג עליו הדגם קבע אמנם שיא הקפה לרכב חשמלי, אך עם רמת הביצועים של הדגם בקו ישר אפשר היה לצפות לנתון מהיר יותר מה-7 דקות וה-35.5 שניות להם הדגם נדרש בכדי להקיף את המסלול.