איוניק מותג משנה לרכב חשמלי.
יונדאי משיקה מותג משנה לרכב חשמלי - איוניק.
איוניק מותג משנה לרכב חשמלי.
יונדאי משיקה מותג משנה לרכב חשמלי - איוניק.

יונדאי תכריז במהלך השבוע הקרוב על מותג משנה ייעודי לרכבים חשמליים בשם איוניק (Ioniq) תחתיו היא תשווק מגוון דגמים חשמליים שישאו את הקידומת איוניק ולצידה מספר, זוגי עבור רכבי סדאן ואי זוגי עבור קרוסאוברים.

 

השם IONIQ, שהוא שילוב של המילים "ION" (מטען חשמלי) ו- "UNIQUE" (ייחודי), שימש את יונדאי כאשר הכריזה בעבר על פיתוח רכבים ידידותיים לסביבה ובשנת 2016, היא הציגה לראשונה את האיוניק ההיברידית שבהמשך צוידה גם במערכת הנעה היברידית פלאג-אין ומערכת הנעה חשמלית מלאה. דגמי האיוניק הנוכחיים, לא יכללו תחת מותג המשנה.

 

יונדאי 45 קונספט
יונדאי 45 קונספט.

הדגם הראשון שישווק תחת מותג המשנה החדש הוא גרסת ייצור לקרוסאובר החשמלי יונדאי 45 שהוצג אשתקד כקונספט בתערוכת פרנקפורט. השם המסחרי של הדגם יהיה איוניק 5 והשיווק של הדגם יחל ברבעון הראשון של 2021. שנה לאחר יוצג רכב סדאן חשמלי תחת השם איוניק 6 ובשנת 2024 יוצג קרוסאובר חשמלי גדול ממדים תחת השם איוניק 7. קיה, דרך אגב, תשיק גם היא בשנה הבאה קרוסאובר חשמלי המקביל לאיוניק 5.

 

יונדאי 45 קונספט
יונדאי 45 קונספט.

כל הרכבים החשמליים תחת מותג המשנה איוניק יעשו שימוש בפלטפורמה מודולרית חדשה (E-GMP) ייעודית לרכב חשמלי. הפלטפורמה תאפשר תכנון גמיש יותר של חלל תא הנוסעים תוך ניצול ההנעה החשמלית עם הבטחה לתא נוסעים נקי וידידותי לשימוש.

השקת מותג המשנה משתלבת בתוכנית האסטרטגית 2025 של קבוצת יונדאי (יונדאי, קיה וג'נסיס) הכוללת יעד מכירות של מיליון רכבים חשמליים בשנה והשגת נתח שוק של 10% משוק הרכב החשמלי. יונדאי עצמה צופה למכור כ-560,000 רכבים חשמליים מבוססי סוללות עד שנת 2025. התוכנית האסטרטגית כוללת מעבר של החברה מיצרן רכב בלבד לספק שירותי תחבורה, זה כולל שירותי רשת, ליסינג, מימון, ביטוח, שירותי טעינה לרכב חשמלי, טיפולים ועוד, הכל תחת מטרייה אחת. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.