לאחר שחשפה לראשונה בחודש אוקטובר האחרון את הג'אז החדשה, דור רביעי לדגם, הונדה מוכנה להתחיל בשיווק הג'אז החדשה בשוק האירופי בו הדגם ישווק עם מערכת הנעה היברידית בלבד ויתחרה בעיקר מול היאריס ההיברידת החדשה. הבחירה להשיק את הג'אז החדשה באירופה עם מערכת הנעה היברידית בלבד היא חלק בלתי נפרד מהתוכנית של הונדה לשווק עד שנת 2022 באירופה דגמים היברידיים בלבד.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

מערכת ההנעה ההיברידית של הג'אז החדשה, הנקראת e:HEV, מבוססת על אותו עיקרון פעולה של מערכת ההנעה ההיברידית שהוצגה עם הונדה CR-V. המערכת משלבת שני מנועים חשמליים - אחד משמש כגנרטור, סוללות ליתיום-יון קטנה, מנוע בנזין 1.5 ליטר שהותאם להנעה היברידית עם יחד דחיסה גבוה של 13.5:1 ומה שלא תמצאו במערכת ההנעה הזו זו תיבת הילוכים, אלא רק תיבת העברה ביחס אחד. 

 

הונדה ג'אז החדשה 2020
מערכת הנעה היברידית חדשה העושה שימוש בעיקר במנוע החשמלי.

מנוע ה-1.5 ליטר מייצר 98 כ"ס ו-13.0 קג"מ ועם המנוע החשמלי ההספק הכולל עומד על 109 כ"ס והמומנט המרבי על 25.8 קג"מ. יחידת ההנעה הזו מעבירה את הכוח אל הגלגלים הקדמיים בלבד (ביפן הדגם משווק גם עם הנעה כפולה 4WD) והיא מספקת בדגם ביצועים נאים של 9.4 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 175 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת בדגם עומדת על 22.2 ק"מ לליטר בדגם הרגיל או 20.8 ק"מ לליטר בגרסת הפנאי קרוסטאר.

 

2020 הונדה ג'אז החדשה
הונדה ג'אז החדשה.

מערכת ההנעה ההיברידית של הדגם מציעה שלושה מצבי פעולה עיקריים: מצב EV Drive בו ההנעה מתבצעת רק באמצעות הסוללה, מצב Hybrid Drive בו מנוע הבנזין מפעיל את הגנרטור המזין את המנוע החשמלי הראשי המניע את הרכב ומצב Engine Drive בו מנוע הבנזין מחובר לגלגלים המניעים דרך נעילת מצמד.

 

ברוב מצבי הנסיעה בעיר, המערכת תעבוד במצב EV או Hybrid לטובת חיסכון מרבי בצריכת הדלק, המצב השלישי בו מנוע הבנזין משתתף בהנעת הרכב נכנס לפעולה בעיקר בנסיעה בכביש המהיר, אז המנוע החשמלי מסייע למנוע הבנזין בזמן האצה. במצב Hybrid כל החשמל העודף המופק ממנוע הבנזין והגנרטור מנותב לטובת לטעינת הסוללה.

 

הונדה ג'אז קרוסטאר
הונדה ג'אז קרוסטאר - גרסת פנאי עם הגבהת מרכב.

בשוק היפני, הג'אז החדשה תשווק גם עם מנוע בנזין בלבד: 1.3 ליטר הפועל ביחס דחיסה של 13.5:1. למנוע זה הספק מרבי של 98 כ"ס ומומנט מרבי של 12 קג"מ והוא משודך לתיבת הילוכים רציפה.

 

הג'אז החדשה תשווק בשתי גרסאות, רגילה וקרוסטאר שהיא גרסה במראה של SUV וכוללת הגבהת מרכב של 25 מ"מ לעומת הדגם הרגיל. הג'אז החדשה דומה במידותיה לג'אז היוצאת, עם אורך 3,995 מ"מ, רוחב של 1,695 מ"מ, גובה של 1,515 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,530 מ"מ היא בעיקר קצרה ב-33 מ"מ מהדגם היוצא ונמוכה ממנו ב-35 מ"מ כאשר בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי. נפח תא המטען עומד על 295 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש ו-1,203 ליטר עם קיפול המושבים מאחור (נפח עד גובה הגג), קטן למעשה מתא המטען של הדגם היוצא (354-1314 ליטר) תוצאה של מערכת ההנעה ההיברידית. לג'אז קרוסטאר אורך של 4,090 מ"מ, רוחב של 1,725 מ"מ וגובה של 1,545 מ"מ

 

הונדה ג'אז החדשה 2020 תא הנוסעים
עיצוב נקי ומודרני לתא הנוסעים.

נפח תא המטען אמנם הצטמק בגרסה ההיברידית, אך המרווח לנוסעים נותר גדול באופן יוצא דופן ביחס למידות הדגם ומאחור הדגם שומר על מושבי "הקסם" הייחודיים המאפשרים קיפול של בסיס המושב ליצירת שטח אחסון המאפשר נשיאת חפצים גבוהים ומאפשרים בנוסף לקבל תא מטען שטח לחלוטין.

 

הונדה ג'אז החדשה
שומרת על מושבי הקסם אך תא המטען הצטמק בדגם ההיברידי.

תא הנוסעים החדש מציג עיצוב נקי, מינימליסטי ומודרני וללא המבנה המוזר והמתחכם שאפיין את הדורות האחרונים של הדגם. במרכז הדשבורד נמצא מערכת מולטימדיה "9 חדשה עם תפעול המזכיר פעולה של מכשיר סלולרי, כולל אפשרות להתאמה אישית של סידור האריחים במסכי הבית השונים, הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי ונקודה חמה Wi-Fi לנוסעי הרכב. התפעול מתבצע בעיקר באמצעות מגע, אך הונדה שמרה על שלושה כפתורים פיזיים - עוצמת השמע והעברת שירים/תחנות. את מערכת המולטימדיה ניתן לתפעל גם באמצעות פקודות קוליות טבעיות, נתמכת AI. המערכת נכנסת להאזנה באמצעות הפקודה "Ok HONDA".

 

2020 הונדה ג'אז החדשה תא הנוסעים
לוח מחוונים דיגיטלי ומערכת מולטימדיה חדשה.

מאחורי גלגל ההגה החדש, הכולל מצידו הימני כפתורים לשליטה על מערכות הבטיחות השונות, נמצא לוח מחוונים דיגיטלי קטן בגודל של "7 בלבד. רשימת האבזור בתא הנוסעים כוללת בנוסף בקרת אקלים דיגיטלית (סטנדרט בדגם ההיברידי) שתי כניסות USB מלפנים, בלם יד חשמלי עם AUTO HOLD, מחזיקי כוסות בצידי הדשבורד ועוד.

הג'אז החדשה מצוידת במערכת הבטיחות Honda SENSING, בגרסה עדכנית ומשודרגת, הכוללת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, פועלת גם בלילה ומגיבה גם מול תנועה חוצה. בקרת שיוט אדפטיבית ובקרת סטייה מנתיב מוצעות כסטנדרט בדגם. בנוסף נמצא גם ובהתאם לרמת הגימור נוכל למצוא גם ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, מערכת למניעת ירידה לשולי הכביש, מגביל מהירות חכם המשולב במערכת זיהוי תמרורים, אור גבוה אוטומטי (תאורת LED ראשית כסטנדרט) ועוד. אבזור הבטיחות הפסיבי כולל 10 כריות אוויר, כולל אחת מרכזית בין הנהג לנוסע.

 

תגובות (6)

This comment was minimized by the moderator on the site

טוב שחזרו לעיצוב קצת שפוי ולא מוחצן צעקני ילדותי ומכוער כמו בסיוויק ,
בסה'כ נראית איכותית ,נקווה שבידוד הרעשים ונוחות הנסיעה שופרו גם כן .

This comment was minimized by the moderator on the site

דיווחים על גיר בעייתי ב HRV. האם בג'אז מורכב אותו הגיר?

This comment was minimized by the moderator on the site

לג'אז החדשה אין בכלל גיר. הרכב מונע בעזרת המנועים החשמליים.

This comment was minimized by the moderator on the site

נראה חמוד.
מחיר הזוי.... מאיר רכב בסוף נוסעים על כל ההונדות שלא מצליחים למכור....

This comment was minimized by the moderator on the site

לא נראה הגיוני שצריכת הדלק בהיברידית הינו 22.2, מכוון שיש לי גאז 2016 עם צריכת דלק של 18-20 ק"מ לליטר

This comment was minimized by the moderator on the site

מתי בארץ ? ומה המחיר?

There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location