לאחר עיכוב ממושך בהשקת היאריס 2020 החדשה באירופה בשל מגפת הקורונה, טויוטה החלה השבוע בשיווק הדגם במספר מצומצם של מדינות ביבשת הישנה, דבר המאפשר לנו לקבל מידע על המפרט הטכני של הגרסה האירופית של היאריס החדשה ובמיוחד אל נתוני הביצועים וצריכת הדלק של הדגם. את היאריס החדשה אנחנו צפויים לפגוש בישראל לקראת חודש ספטמבר 2020. עדכון ידיעה עם נתונים נוספים, תמונות וסרטונים חדשים.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

היאריס החדשה מחליפה את מנוע ה-1.5 ליטר ארבעה צילינדרים של הדגם היוצא במנוע בנפח זהה אך עם שלושה צילינדרים בלבד וביחס דחיסה גבוה במיוחד של 14:1. המנוע החדש הוא חלק ממשפחת מנועי Dynamic Force החדשה של טויוטה והוא מאפשר ליאריס ההיברידית החדשה להציג שיפור של עד 15% בהספק לצד חיסכון של 20% בצריכת הדלק.

 

2020 טויוטה יאריס החדשה
מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים חדש, חזק וחסכוני יותר.

בגרסתו הרגילה המנוע מייצר הספק מרבי של 120 כ"ס ב-6,600 סל"ד ומומנט מרבי של 14.8 קג"מ בין 4,800-5,200 סל"ד, זאת לעומת 112 כ"ס ו-13.9 קג"מ בדגם היוצא. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או לתיבת ההילוכים הרציפה החדשה של טויוטה (Direct Shift-CVT). צריכת הדלק המשולבת עם מנוע זה ותיבת CVT עומדת על 17.8-18.9 ק"מ לליטר בתקן WLTP. לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 10.2 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש, לעומת 11.2 שניות ו-175 קמ"ש בדגם היוצא.

 

2020 טויוטה יאריס היברידית החדשה
אווירה צעירה גם בתא הנוסעים.

היאריס ההיברידית החדשה עושה שימוש באותו מנוע 1.5 ליטר חדש אך בגרסה להנעה היברידית עם הספק מרבי של 91 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 12.2 קג"מ בין 3,800-4,800 סל"ד, זאת לעומת 73 כ"ס ו-11.2 קג"מ בדגם היוצא. גם המנוע החשמלי חזק יותר בדגם החדש עם הספק של 80 כ"ס ומומנט של 14.4 קג"מ לעומת 61 כ"ס ו-17.2 קג"מ הדגם היוצא, הוא גם זה האפשר לדגם נסיעה חשמלית עד למהירות של 130 קמ"ש, ביחד עם סוללת הליתיום-יון החדשה שהותקנה בדגם. ההספק הכולל של המערכת עומד על 116 כ"ס, לעומת 99 כ"ס בדגם היוצא. לדגם זה צריכת דלק משולבת של 23.2-27 ק"מ לליטר בתקן WLTP, נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.7 שניות ומהירות מרבית של 175 קמ"ש.

 

טויוטה יאריס החדשה 2020
מערכת הנעה היברידית חדשה וחסכונית יותר.

המערכת ההיברידית החדשה של היאריס חזקה, נקייה וחסכונית יותר ומבוססת על הדור הרביעי של הטכנולוגיה ההיברידית של טויוטה. הסוללה החדשה שבדגם, המאפשרת נסיעה חשמלית עד למהירות של 130 קמ"ש, היא מסוג ליתיום-יון וקלה יותר ב-12 ק"ג מסוללת הניקל-מטאל של הדגם היוצא והיא מאפשרת נסיעה ממושכת יותר על בסיס המנוע החשמלי בלבד - במיוחד בנסיעה עירונית. אם אתם מסתכלים על המפרט של היאריס היוצאת את ודאי קוראים כי צריכת הדלק של הדגם היוצא טובה יותר, אך זה רק עניין של הבדלים בתקינה בהן נמדדה צריכת הדלק, תקן NEDC היוצא לעומת תקן WLTP העדכני. בתקן NEDC ליאריס ההיברידית החדשה צריכת דלק משולבת של 31.2-35.7 ק"מ לליטר לעומת 27 ק"מ לליטר בדגם היוצא. בשווקים מסוימים באירופה, הלקוחות יוכלו לבחור גם בהנעה כפולה עבור דגמי הבנזין וכן עבור הדגם ההיברידי, שם ישנו מנוע חשמלי נוסף על הציר האחורי.

 

טויוטה יאריס החדשה
יאריס החדשה.

היאריס החדשה תשווק גם עם מנוע 1.0 ליטר 69 כ"ס המוכר לנו מהאייגו, אך מנוע זה לא רלוונטי לשוק המקומי שלנו, הוא חלש מדי וגם לא חסכוני יותר ממנוע ה-1.5 ליטר החדש.

 

טויוטה יאריס החדשה מבוססת על פלטפורמת TNGA בגרסת GA-B לרכבים קטנים (כמו ביאריס קרוס שהוצג לאחרונה). הפלטפורמה החדשה קלה ובעיקר קשיחה משמעותית מזו של הדגם היוצא (30%) והשדורג הזה מבטיח לפי טויוטה רמה גבוהה יותר של בטיחות פאסיבית לצד נוחות נסיעה משפרת, הפחתת רעידות והתנהגות כביש חדה יותר.

 

טויוטה יאריס החדשה 2020
עיצוב צעיר ודינמי.

המעבר לפלטפורמה החדשה אפשר לטויוטה לשנות משמעותית את מידות הדגם: 3,940 מ"מ אורך, 1,745 מ"מ רוחב, 1,500 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,560 מ"מ. לעומת הדגם היוצא מדובר בתוספת משמעותית של 50 מ"מ לבסיס הגלגלים ולרוחב וקיצוץ סמלי של 5 מ"מ באורך ו-10 מ"מ בגובה. התוספת המשמעותית לרוחב ולבסיס הגלגלים מבטיחים תא נוסעים מרווח יותר מזה של הדגם היוצא והשמירה על מידת האורך מבטיחה שתמרון עירוני ומציאת מקום חניה בעיר עדיין תהיה משימה קלה. נפח תא המטען בדגם עומד על 286 ליטר - זהה לדגם הנוכחי.

העיצוב החיצוני והדינאמי של הדגם הוא שיפור ויזואלי משמעותי לעומת שני הדורות האחרונים של הדגם ובמידה מסוימת, הוא מזכיר במעט את העיצוב העגלגל והמוצלח של הדור הראשון. עם העיצוב החדש, הכולל אופציה לצבע דו גווני, אין ספק שהיאריס החדשה תוכל לקסום כעת גם ללקוחות צעירים בגילם ולא רק ברוחם.

 

טויוטה יאריס החדשה תא הנוסעים
תא נוסעים איכותי ומרווח יותר.

בתא הנוסעים החדש, שגם הוא שדרוג לעומת הדגם הנוחי ולא רק בעיצוב אלא גם בבידוד הרעשים ובשימוש נרחב בחומרים רכים למגע בדשבורד ובדלתות, נוכל למצוא (בהתאם לרמת הגימור) מולטימדיה "8 חדשה שלא מוותרת על כפתורי קיצור פיזיים וכוללת הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, בקרת אקלים מפוצלת, בלם יד חשמלי, מערכת שמע של JBL, משטח טעינה אלחוטי, גלגל הגה חדש הכולל כפתורי שליטה גם על מערכות הבטיחות המתקדמות, חימום לגלגל ההגה והמושבים, לוח מחוונים דיגיטלי למחצה, תצוגה עילית צבעונית בגודל של "10, תאורת LED מלאה ועוד.

היאריס החדשה מצוידת בדור העדכני ביותר של מערכת הבטיחות TSS של טויוטה. המערכת כוללת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי (יום ולילה), בקרת שיוט אדפטיבית 0-180 קמ"ש, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, אור גבוה אוטומטי, מערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה ובקרת ערנות נהג. בנוסף, היאריס החדשה היא הראשונה מבין דגמי טויוטה לקבל כרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע הקדמי - כסטנדרט. 

 

טויוטה יאריס החדשה
בטוחה יותר מאי פעם.

מערכת הקדם התנגשות שודרגה כך שהיא מתריעה על סכנת התנגשות עד למהירות המרבית של 180 קמ"ש וזיהוי הולכי רגל ודו גלגלי ביום הורחב למהירות של 80 קמ"ש. מערכת הבלימה האוטונומית כוללת כעת תמיכה גם בתנועה חוצה מלפנים והיא תבלום את הרכב בעת סכנת התנגשות בזמן פנייה בין המהירויות 10-25 קמ"ש - הולכי רגל או רכב. מערכת היגוי אקטיבית תסייע לנהג בעת תמרות התחמקות ממכשול (רכב או הולך רגל) ותמנע במידת הצורך מעבר מסוכן לנתיב הנגדי. בכדי למנוע פגיעות במרכב בעת תמרון חניה, מערכת הבלימה האוטונומית עושה שימוש בחיישני החניה ותבלום את הרכב לפני התנגשות במכשול (עד 5 קמ"ש).