כחודשיים לאחר שחשפה את הדגם לראשונה, סיאט תחל בחודש הבא בשיווק הלאון 2020 החדשה באירופה, דור רביעי למשפחתית של המותג שכבר לא תשווק במרכב 3 דלתות אלא במרכב חמש דלתות האצ'בק וסטיישן בלבד. בסיאט מכנים את הלאון החדשה "המכונית המתקדמת ביותר שאי פעם פיתחנו" ובשורה התחתונה זה אומר שפע של טכנולוגיה מתקדמת לנוחות ובטיחות, מנועים עדכניים עם מערכת מיקרו היברידית ולראשונה, גם בדגם היברידי פלאג-אין.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

הלאון החדשה, כמו הגולף החדשה והאוקטביה החדשה, מבוססת על פלטפורמת MQB EVO והיא גדולה באופן משמעותי מהדגם היוצא בזכות אורך של 4,368 מ"מ (86 מ"מ+) בדגם החמש דלתות ו-4,624 מ"מ (93 מ"מ+) בדגם הסטיישן ובזכות תוספת משמעותית של 50 מ"מ לבסיס הגלגלים העומד כעת על 2,686 מ"מ. הרוחב שעומד על 1,800 מ"מ צר יותר ב-16 מ"מ והגובה קוצץ באופן סמלי ב-3 מ"מ לגובה של 1,456 מ"מ בדגם החמש דלתות ו-1,448 מ"מ בדגם הסטיישן. נפח תא המטען נותר ללא שינוי על 380 ליטר אך דגם הסטיישן זכה לתוספת של 30 ליטר לכדי נפח של 617 ליטר.

 

2020 סיאט לאון החדשה FR
לאון סטיישן החדשה ברמת הגימור FR.

העיצוב החיצוני של הלאון החדשה הוא אבולוציה לעיצוב של הדגם היוצא עם קווים חזקים יותר המעניקים לדגם מראה "מוצק" יותר - בהשראת שפת העיצוב של הטראקו. רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין מספר סגנונות עיצוב/גימור, כולל רמת גימור Xcellence היוקרתית המציגה גריל מנוקד בכרום, עיצוב ייחודי לחלקו התחתון של הפגוש הקדמי, מסגרת כרום לחלונות הצד וחישוקי גלגלים מרובי חישורים. רוכשים שיחשקו במראה ספורטיבי יותר יוכלו כרגיל לבחור ברמת הגימור FR הכוללת גריל קדמי מושחר, פגוש אחורי עם עם סופיות אגזוז בכרום, מראות צד בצבע אפור מט וחישוקי גלגלים בעיצוב ייחודי לגרסה זו. לפי סיאט בכל רמות הגימור, כבר מרמת הגימור הבסיסית רפרנס, נמצא תאורת LED מלאה - קדמית ואחורית.

מערכת מיקרו היברידית ודגם פלאג-אין:

הלאון החדשה תשווק עם שלושה מנועי בנזין בנפחים של 1.0 ליטר, 1.5 ליטר ו-2.0 ליטר, את שני המנועים הראשונים ניתן לקבל גם עם מערכת הנעה מיקרו-היברידית 48V המסייעת לחיסכון נוסף בצריכת הדלק. בגזרת הדיזל הדגם מצויד במנוע 2.0TDI בהספקים של 115 כ"ס או 150 כ"ס. - דגם הדיזל הבכיר מוצע עם אופציה להנעה כפולה 4DRIVE. כאמור, הלאון החדשה תשווק גם עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין עם 204 כ"ס אותה פגשנו מוקדם יותר עם האוקטביה והגולף החדשות.

 

2020 סיאט לאון החדשה
לראשונה גם בדגם היברידי.

מנועי הבסיס משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית, המנועים החזקים יותר משודכים לתיבת 7 הילוכים DSG כפולת מצמדים. תיבת ה-DSG מצוידת מעתה בתפעול אלקטרוני לתיבת ההילוכים במקום מוט ההילוכים האלקטרו-מכני המסורתי. בשלב ההשקה בחודש הבא הדגם יהיה זמין רק עם חלק מהמנועים כאשר גרסת הפלאג-אין תשווק רק במחצית השנייה של השנה.

 

מנועי הבנזין:

1.5TSI בגרסת 130 כ"ס עם מומנט מרבי של 20.4 קג"מ המתקבל בין 1,400-4,000 סל"ד. עם מנוע זה לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.4 שניות, מהירות מרבית של 213 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 18.5-16.4 ק"מ לליטר בתקן WLTP - בהתאם לרמת הגימור.

 

1.5TSI בגרסת 150 כ”ס עם מומנט מרבי של 25.5 קג"מ המתקבל בין 1,500-3,500 סל"ד. עם מנוע זה לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.4 שניות, מהירות מרבית של 221 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 17.8-15.6 ק"מ לליטר בתקן WLTP.

 

הגרסה המיקרו-היברידית 1.5 ליטר eTSI בעלת נתונים זהים לגרסת ה-150 כ"ס אך היא חסכונית יותר עם צריכת דלק משולבת של 18.2-15.9 ק"מ לליטר בתקן WLTP.

 

2020 סיאט לאון החדשה
מערכת מיקרו-היברידית 48V לדגמי הבנזין.

מנועי הדיזל:

2.0TDI בגרסת 150 כ”ס ו-36.7 קג”מ. עם מנוע זה לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.6 שניות, מהירות מרבית של 218 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 23.5-20.0 ק"מ לליטר בתקן WLTP.

 

היברידי פלאג-אין:

זו אותה יחידת הנעה שפגשנו בגולף ובאוקטביה, שילוב של מנוע 1.4TSI עם מנוע חשמלי היוצרים יחידת הנעה בהספק כולל של  204 כ"ס ומומנט מרבי של 32 קג"מ. סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 13kWh מאפשרת לדגם להשיג טווח נסיעה של 60 ק"מ ונסיעה חשמלית מלאה עד למהירות של 135 קמ"ש.

 

2020 סיאט לאון החדשה
שפע של טכנולוגיה בתא הנוסעים.

שפע של טכנולוגיה ומערכות בטיחות מתקדמות:

תא הנוסעים החדש מציג אווירה מודרנית ודינאמית והוא מצויד בכל הטכנולוגיה המתקדמת של קבוצת פולקסווגן, זה כולל לוח מחוונים דיגיטלי עם ממשק גרפי חדש המאפשר הצגה גם של מערכת הניווט, מערכת מולטימדיה חדשה ומתקדמת עם חיבור קבוע לרשת האינטרנט (eSIM) המוצעת בגדלים של "8.5 עד "10 וכוללת תפעול קולי והרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי (קאר-פליי בחיבור אלחוטי), שקעי USB טייפ C מלפנים ומאחור, שליטה על התאורה החיצונית באמצעות מגע במקום החוגה המסורתית משמאל להגה, משטח טעינה אלחוטי ועוד. בדגמים הבכירים השליטה על מערכת בקרת האקלים או עוצמת השמע מתבצעת דרך פס מגע מתחת למסך המרכזי עליו ניתן להחליק את האצבע בכדי לשנות את הטמפרטורה. בזכות החיבור הקבוע לרשת האינטרנט, אפליקציה למכשיר הסלולרי תאפשר לאתר את מיקום הרכב, לקבל נתונים על הרכב כגון צריכת דלק או מתי הטיפול הקרוב בדגם הפלאג-אין גם להפעיל את בקרת האקלים לפני הכניסה לרכב.

 

2020 סיאט לאון החדשה תא הנוסעים
מולטימדיה מתקדמת ושליטה באמצעות מגע על בקרת האקלים.

כבר מרמת הגימור הבסיסית רפרנס נמצא מפתח חכם, בקרת אקלים, שני שקעי USB מלפנים, מולטימדיה ועוד. ברמות הגימור הגבוהות נמצא תאורת LED לתא הנוסעים יחד עם תאורת אווירה היקפית במספר גוונים, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, שקעי USB גם לנוסעים מאחור, חישוקי סגסוגת "17 עד "18 ועוד. יש לציין שלא כל הדגמים מצוידים בתאורה אחורית "מחוף לחוף" אלא רק רמות הגימור הגבוהות יותר - ברמות הגימור הבסיסיות מדובר בפלסטיק דקורטיבי בלבד המחבר בין הפנסים.

מפרט הבטיחות בדגם שודרג משמעותית לעומת הדגם היוצא, זה כולל לדוגמה בקרת שיוט אדפטיבית הנתמכת במערכת הניווט והמצלמה הקדמית בכדי להתאים את מהירות הנסיעה בהתאם לתוואי הדרך ומצב התנועה, מערכת Travel Assist שהיא שדרוג של מערכת Traffic Jam Assist המאפשרת נסיעה סמי אוטונומית (שמירה על מרכז הנתיב והתאוצה/בלימה) בטווח מהירויות של 0-210 קמ"ש. המערכת מאפשרת בנוסף מעבר נתיב אוטונומי וכל שעל הנהג לעשות הוא להפעיל את האיתות לכיוון הנתיב הרצוי.

 

2020 סיאט לאון החדשה
רמת הגימור Xcellence.

על גלגל ההגה החדש מותקנים חיישני מגע כך שאם הנהג לא אוחז בהגה, באין אם בשימוש במערכת או בנהיגה רגילה, למשך זמן מסוים המערכת תפעיל התראה קולית ואם הנהג ממשיך שלא להגיב המערכת תביא את הרכב לכדי עצירה מלאה. בנוסף נמצא ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, מערכת יציאה בטוחה מהרכב, בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית כולל שמירה על מרכז הנתיב ועוד.

כמו הדגם היוצא, רק הדגמים עם הספק מרבי מעל ל-150 כ"ס מצוידים במתלה אחורי רב חיבורי, לעומת קורת פיתול בדגמים החלשים יותר. כאופציה, לקוחות הדגם יוכלו לבחור במערכת בקרת שלדה עם בולמים אדפטיביים (DCC) המאפשרים בחירה מבין מספר מצבי קשיחות. 

 

תגובות (5)

This comment was minimized by the moderator on the site

מרשימה למדי

This comment was minimized by the moderator on the site

יש גם רמת גימור סטייל ?

This comment was minimized by the moderator on the site

יש בהחלט אבל בסופו של דבר השם של רמת הגימור די חסר משמעות שכן היבואן הוא זה שקובע את המפרט (בהתאם לתנאים/מבגלות שהיצרן מציב).

This comment was minimized by the moderator on the site

מתי הדגם בארץ? מקווה שלפני סוף השנה.

This comment was minimized by the moderator on the site

מתי הדגם מגיע לארץ ??יש עדכונים האם יגיע עוד השנה ?איזה דגמים יגיעו ארצה ?

There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location