2020 פולקסווגן גולף החדשה
2020 פולקסווגן גולף החדשה.
2020 פולקסווגן גולף החדשה
2020 פולקסווגן גולף החדשה.

פולקסווגן גולף 8 החדשה שומרת על העיצוב המוכר, אך מציגה תא נוסעים מהפכני מבוסס מגע, מערכת נהיגה סמי-אוטונומית עד 210 קמ"ש, מנועים מעודכנים עם מערכת מיקרו-היברידית  48V וגרסת פלאג-אין GTE חזקה במיוחד.

 

לאחר שזכינו אמש לצפות בשלל תמונות של הדגם, פולקסווגן חשפה הערב בבכורה עולמית את הגולף 2020 החדשה, דור שמיני (mk8) למשפחתית האצ'בק של החברה שמאז שהוצגה לראשונה בשנת 1974 נמכרה במעל ל-35 מיליון יחידות, עד היום. הגולף תמיד שימשה את פולקסווגן להצגת החידושים האחרונים והמתקדמים ביותר של המותג וכך זה גם הפעם, עם תא נוסעים דיגיטלי ומתקדם המתבסס על מסכים ומשטחי מגע, מערכות נהיגה סמי-אוטונומיות מתקדמות ומנועים הנעזרים במערכת היברידית 48V.

הגולף החדשה ממשיכה להתבסס על פלטפורמת MQB המודולרית של קבוצת פולקסווגן וכפי שהעיצוב החיצוני רומז, היא גדולה רק באופן סמלי מהדגם הנוכחי. עם אורך של 4284 מ"מ, רוחב של 1789 מ"מ, גובה של 1456 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,636 מ"מ, היא ארוכה יותר ב-26 מ"מ ולבסיס הגלגלים נוספו 16 מ"מ סמליים במיוחד. 

 

2020 פולקסווגן גולף החדשה
אבולוציה נוספת לעיצוב האייקוני של הדגם.

כן, כמו תמיד העיצוב החיצוני של הגולף החדשה הוא רק אבולוציה לדור שקדם לו, העיצוב האייקוני והמלוטש הזה עושה את העבודה עבור הדגם כבר שנים רבות ואין כל סיבה לשנות אותו, למעט ליטוש קל ושדרוג המעניק לדגם מראה מודרני יותר בכל דור חדש. מעבר לעיצוב המעודכן, החידוש החיצוני העיקרי הוא יחידות התאורה הדינאמיות, IQ Light, הכוללת תאורת מחוונים דינאמית ותאורה ראשית matrix LED אדפטיבית. תאורה ראשית LED רגילה מוצעת בדגם כסטנדרט.

 

תא נוסעים דיגיטלי:

תא הנוסעים של הגולף החדשה הוא המקום בו פולקסווגן מציגה את עיקרים החידושים בדגם באמצעות מערך השליטה החדש של המותג המתבסס על מעט כפתורים פיזיים ובעיקר על מסכים ומשטחי מגע. הנהג ימצא מולו לוח מחוונים דיגיטלי, עם ממשק גרפי חדש, בגודל של "10.25 ומצידו הימני מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע בגודל "10 (מסך "8.25 בדגמי הבסיס) ואופציה לתצוגה עילית צבעונית. בתחתית המסגרת של מערכת המולטימדיה נמצא פס מגע המאפשר שליטה על בקרת האקלים באמצעות החלקת האצבע על המשטח ומשמאל להגה, נמצא משטח מגע המאפשר שליטה על התאורה החיצונית ועל הפשרת האדים בחלונות.

 

2020 פולקסווגן גולף החדשה
תא נוסעים דיגיטלי ומתקדם במיוחד.

מערכת המולטימדיה שבדגם היא מהדור השלישי (MIB3) והיא כוללת חיבור קבוע לרשת האינטרנט באמצעות eSIM, תפעול קולי מורחב באמצעות הפקודה ״Hello Volkswagen״ - כולל אפשרות לשימוש בעוזרת האישית של אמזון "אלקסה", אפשרות למסך מפוצל, עדכוני מערכת OTA וכמובן, הרחבה לאנדוראיד אוטו ואפל קאר-פליי - באמצעות חיבור אלחוטי.

 

2020 פולקסווגן גולף החדשה
מולטימדיה 10 אינץ חדשה ושליטה אלקטרונית על תיבת ההילוכים.

העיצוב החדש של הדשבורד, השונה מכל הדורות הקודמים של הדגם, יוצר פריסה אופקית בגובה העיניים של מערכי השליטה השונים. הסידור הזה, יחד עם שליטה אלקטרונית על תיבת ההילוכים במקום מוט ההילוכים הסטנדרטי עם המסילה שתפסה מקום רב בין המושבים, יוצרים תא נוסעים עם תחושת מרווח עדיפה לצד שימושיות גבוהה יותר באמצעות תוספת של תאי אחסון גדולים.

 

פולקסווגן גולף החדשה 2020
המידות לא השתנו כמעט אך תא הנוסעים מרווח יותר.

גלגל ההגה בגולף החדשה אמור היה לכלול משטחי מגע, כמו גלגל ההגה של ה-ID.3 החשמלית, אך בפולקסווגן בחרו בסוף לוותר על הממשק המאתגר הזה, בכל הקשור לנוחות השימוש, והתקינו גלגל הגה חדש וסטנדרטי יותר עם מערך חדש של כפתורים פיזיים, רבים הרבה יותר, המאפשרים שליטה גם על מערכות הבטיחות השונות. 

 

חסכונית יותר ב-10% באמצעות מערכת מיקרו-היברידית:

פולקסווגן אמנם לא מציגה מנועים חדשים עם הגולף 8, אך למעט מנוע הבסיס כל מנועי הבנזין של הגולף החדשה נעזרים במערכת מיקרו-היברידית 48V, להם הצמידה פולקסווגן את הסמל eTSI. בנוסף, הגולף החדשה תשווק בגרסה היברידית פלאג-אין GTE חדשה אשר תשווק בשתי גרסאות הספק חזקות במיוחד וטווח נסיעה חשמלי של 60 ק"מ.

 

2020 פולקסווגן גולף החדשה
מנועי בנזין עם מערכת מיקרו היברידית לחיסכון של 10 אחוז בצריכת הדלק.

היצע מנועי הבנזין מתבסס על המנועים המוכרים: 1.0TSI שלושה צילינדרים טורבו בהספקים של 95 כ"ס או 110 כ"ס או 1.5TSI בהספקים של 130 או 150 כ"ס. מנועי eTSI עם מערכת מיקרו היברידית יוצעו בהספקים של 110 כ"ס, 130 כ"ס או 150 כ"ס ובשידוך לתיבת 7 הילוכים DSG בלבד. אותם מנועים ללא המערכת יוצעו עם תיבת הילוכים ידנית בלבד. לפי פולקסווגן שילוב מערכת מיקרו היברידית מאפשר לגולף החדשה להציג חיסכון של כ-10% בצריכת הדלק המשולבת. המנוע החשמלי הקטן, המשמש כסטרטר/גנרטור, מאפשר לכבות את המנוע בשיוט, לזמן מוגל, או בגלישה לעצירה החל מ-20 קמ"ש וכן מסייע בזמן את האצה מלאה.

 

2020 פולקסווגן גולף GTE החדשה
גולף GTE החדשה - טווח חשמלי של 60 קילומטר.

גרסת הפלאג-אין (GTE) של הגולף החדשה משלבת בין מנוע 1.4TSI למנוע חשמלי, המשולב בתיבת DSG6. לקוחות הדגם יוכלו לבחור מבין שתי גרסאות הספק של הגולף GTE, גרסת בסיס עם 204 כ"ס או בגרסה בכירה עם 245 כ"ס - זו כבר טריטוריה של הגולף GTI. בשתי הגרסאות נמצא סוללות ליתיום-יון בקיבולת גדולה יחסית של 13kWh המאפשרת טווח נסיעה חשמלי משמעותי של 60 ק"מ בתקן WLTP.

 

היצע מנועי הדיזל כולל מנוע 2.0TDI חדש, עם מערכת מסננים משופרת, שישווק בשתי גרסאות הספק של 115 כ"ס או 150 כ"ס ומציע חיסכון של 17% לעומת הדגם היוצא. גרסה חשמלית כבר לא תשווק עם הדגם, את התפקיד הזה ממלאת כיום פולקסווגן ID.3 החשמלית שנחשפה מוקדם יותר השנה.

 

2020 פולקסווגן גולף החדשה
מערכת נהיגה סמי-אוטונומית מתקדמת

בתחום הבטיחות, הגולף החדשה מצוידת במגוון חדש ומרשים של מערכות בטיחות מתקדמות (שהוצגו עם הפאסאט המחודשת) כולל מערכת Travel Assist השולטת על ההיגוי, התאוצה והבלימה עד למהירות של 210 קמ"ש ומאפשרת נהיגה סמי-אוטונומית בפקקי לנועה או כבישים מהירים, הרחבה של מערכת Traffic Jam Assist הפועלת רק עד למהירות של 60 קמ"ש.

הגולף החדשה היא המכונית הראשונה בפולקסווגן להצטייד ברכיב תקשורת Car2X, כסטנדרט. המערכת לא ממש רלוונטית לשוק המקומי שלנו שנעדר תשתית תקשורת כזו, אך המערכת, לדוגמה, יכולה להציג לנהג את המהירות המומלצת לנסיעה בכדי "לתפוס גל ירוק של רמזורים", לספק לו תזמון לאור הירוק הבא או להעביר אזהרה לגולף אחת בכביש מפני מכשול בדרך (עד טווח של 800 מטר). בנוסף, פולקסווגן תספק לרוכשים (במסגרת מנוי חודשי) שרותי רשת שונים באמצעות המכשיר הסלולרי, כולל אפשרות לתפעל את הרכב באמצעות המכשיר הסלולרי.

 

את הגולף החדשה אנחנו צפוים לפגוש בישראל רק לקראת סוף 2020, זאת למרות שהשיווק באירופה יחל כבר בחודש דצמבר הקרוב. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 16

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.