הפורטה החדשה גדולה, איכותית ומרווחת יותר מהדגם היוצא, תשווק עם מנוע 1.6G חדש, תיבת הילוכים רציפה ומערכות בטיחות מתקדמות.



לאחר שחשפה את הפורטה החדש בגרסתה עבור השוק האמריקאי, עם מנוע 2.0 ליטר 148 כ"ס ותיבת הילוכים רציפה, קיה משיקה בשוק הבית הקוריאני את הפורטה 2018 החדשה (K3 בשוק הקוריאני) בגרסה אותה נפגוש בהמשך השנה כאן בישראל.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

בניגוד לגרסה האמריקאית, הגרסה הקוריאנית מצוידת ביחידת הנעה בנפח 1.6 ליטר ממשפחת מנועי SmartStream החדשה של קיה/יונדאי. מנוע ה-1.6G החדש מייצר בדגם הספק מרבי של 123 כ"ס ב-6,300 סל"ד ומומנט מרבי של 15.7 קג"מ ב-4,500 סל"ד, זאת לעומת 130 כ"ס ב-6,300 סל"ד ו-16.0 קג"מ ב-4,850 סל"ד במנוע הנוכחי.

במקום תיבת 6 הילוכים אוטו' של הדגם הנוכחי, קיה שדכה את המנוע לתיבת ההילוכים הרציפה החדשה שלה IVT - Intelligent Variable Transmission. השילוב הזה מאפשר לדגם להשיג צריכת דלק משולבת של 15.2 ק"מ לליטר (בתקן קוריאני מחמיר) זאת לעומת 14.3 ק"מ לליטר בדגם הנוכחי. 

מנוע ה-1.6G החדש כולל מערכת הזרקת כפולה DPFI עם הזרקה ישירה לצילינדר או לפתח יניקת האוויר - דבר המאפשר למנוע לפעול בצורה אופטימלית יותר, בעיקר בסל"ד נמוך. המנוע כולל בנוסף אמצעים להפחתת חיכוך בין הרכיבים השונים בצילינדר, במערכת תזמון שסתומים חדשה (CVVD) ומערכת ניהול תרמית מתקדמת. בהמשך, קיה תצייד את הדגם גם במנוע 1.6 ליטר דיזל חדש עם 115-136 כ"ס ותיבת 7 הילוכים DCT. 

 

תיבת ה-IVT הרציפה תציע ברוב מצבי הנהיגה אופי פעולה הדומה לתיבת הילוכים ריגלה עם עליה הדרגתית של הסל"ד ותחושה של העברת הילוכים. זאת כמובן יחד עם שיפור בצריכת הדלק לעומת תיבת ה-6 הילוכים אוטו' של הדגם היוצא.

 

2018 קיה פורטה החדשה
קיה פורטה החדשה.

הפורטה החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה הקשיחה יותר מזו של הדגם היוצא והבטחה של קיה לשיפור בתחומים של נוחות הנסיעה, בידוד הרעשים והפחתת הרעידות. למעט בסיס הגלגלים שנותר על 2,700 מ"מ, שאר מידות הדגם גדלו: תוספת של 80 מ"מ לאורך (4,640 מ"מ) ותוספת של 20 מ"מ לרוחב (1,800 מ"מ). הגובה העומד על 1,440 מ"מ קוצץ ב-5 מ"מ סמליים לעומת הדגם היוצא. נפח תא המטען עומד על 502 ליטר, תוספת של 20 ליטר לעומת הדגם היוצא והמשקל העצמי הופחת בכמה עשרות קילוגרמים לעומת הדגם היוצא.

 

2018 קיה פורטה החדשה תא הנוסעים
מודרני, מאובזר, מרווח ואיכותי יותר.

בתא הנוסעים החדש והמרווח יותר, אנחנו פוגשים עיצוב מודרני ושימושי בדומה למה שפגשנו בריו החדשה של קיה. רשימת האבזור בדגם כוללת את כל מה שניתן לצפות לו מרכב מודרני, כגון בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, משטח טעינה אלחוטי ושקע טעינה מהירה QC2, בקרת שיוט, מולטימדיה "8 עם הרחבה למכשירי אנדרואיד ואפל, חיישני תאורה וגשם, חימום ואוורור למושבים הקדמיים וגלגל ההגה, מושב נהג חשמלי, מפתח חכם, פתיחה ללא מגע של תא המטען ועוד.

בתחום הבטיחות, קיה ציידה את הפורטה החדשה במגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אקפטיבית, אור גובה אוטומטי (אופציה לתאורת LED מלאה) והתראה על עייפות הנהג. בנוסף, הדגם מצויד בשבע כריות אוויר.