לוסיד אייר 2021
לוסיד אייר.
לוסיד אייר 2021
לוסיד אייר.

כארבע שנים לאחר שלוסיד מוטורס (Lucid Motors) הציגה את ה- אייר כקונספט, החברה משיקה את גרסת הייצור של הדגם. לוסיד אייר היא מכונית סדאן חשמלית ויוקרתית המתחרה ישירות במודל S המזדקנת של טסלה והחל מהשנה הבאה גם בדגמים חשמליים של יצרני פרימיום מבוססים יותר שיוצגו במהלך השנים הקרובות כגון מרצדס EQE.

 

לוסיד אייר תשווק בארבעה דגמים לבחירת הרוכשים, הגרסה הבכירה של הדגם, הנקראת אייר דרים (Air Dream), מרשימה במיוחד עם סוללת ליתיום-יון בקיבולת עצומה של 113kW ושני מנועים חשמליים בהספק כולל של 1,111 כ"ס המאפשרים להשיג ביצועים של 0-100 קמ"ש בזמן של 2.7 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 270 קמ"ש. לוסיד מציינת כי הדגם מסוגל להשיג זמן של 9.9 שניות במיאוץ האמריקאי הקלאסי לרבע מייל (402 מטר) והחברה מתגאה כי ניתן לעשות זאת שוב ושוב מבלי להרגיש ירידה בביצועים. 

 

לוסיד אייר
טווח נסיעה מרשים של עד 837 קילומטר.

לדגם זה טווח נסיעה חשמלי של 810 ק"מ (749 ק"מ עם חישוקי ה-"21 של מהדורת ההשקה) ומחיר החל מ-$169,000 בארה"ב, לפני זיכוי פדרלי של $7,500. את טווח הנסיעה המרשים הזה לוסיד אייר משיגה גם באמצעות מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.21 בלבד, נתון שהופך את הדגם לרכב היוקרתי בעל מקדם הגרר הנמוך ביותר, למרצדס S קלאס החדשה שהוצגה לאחרונה נתון של 0.22 לדוגמה. האייר דרים תשווק גם בדגם טווח ארוך עם 933 כ"ס וטווח נסיעה של 837 ק"מ. 

 

לוסיד אייר
לא רק טווח מרשים אלא גם טעינה סופר מהירה.

מתחת לדגם זה נמצא את דגם אייר גרנד טורינג עם אותה מערכת הנעה חשמלית אך בהספק מרבי מוגבל של 800 כ"ס וסוללה בקיבלות קטנה יותר ב-6kWh המאפשרת טווח נסיעה מרשים של 830 ק"מ. מחיר דגם זה עומד על החל מ-$139,000. מתחת לדגם נמצא את האייר טורינג שגם הוא מציע הנעה כפולה אך בהספק כולל של 620 כ"ס בלבד וסוללה קטנה יותר המספיקה לטווח נסיעה של 654 ק"מ. מחיר דגם זה עומד על החל מ-$95,00. דגם הבסיס, שיהיה זמין רק בשנת 2022, מצויד רק במנוע אחורי אחד בהספק של 400 כ"ס ועם סוללה המאפשרת טווח נסיעה של כ-386 ק"מ.

 

כל הדגמים מצוידים ביכולת טעינה מהירה שלטענת לוסיד מאפשרת להשיג טווח נסיעה של 483 ק"מ בטעינה של 20 דקות בלבד, נתון ההופך את הדגם לרכב החשמלי בעל הטעינה המהירה ביותר כיום.

 

לוסיד אייר
מרווח במיוחד.

העיצוב החיצוני של הלוסיד אייר לא השתנה במיוחד מהעיצוב שהוצג בשנת 2016 עם הקונספט לדגם. עיצוב החזית מרשים ונאה, החלק האחורי המסתיים בתא המטען קצת מוזר למראה, אך זה נועד לאפשר פתח טעינה גדול ושימושי יותר יחסית לרכב סדאן יחד עם שפת טעינה נמוכה יותר. ללוסיד אייר מידות של מכונית סאלון עם אורך של 4,975 מ"מ, רוחב של 1,939 מ"מ, גובה של 1,410 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,960 מ"מ.

 

לוסיד אייר
לוסיד אייר.

תא הנוסעים מציג כמו כל רכב מודרני עיצוב נקי ושליטה באמצעות מסכי מגע. הנהג ימצא מולו מסך קמור ענק בגודל של "34 עם תצוגה ברזולוציה של 5K. שליטה על מרבית מערכות הרכב מתבצעת דרך מסך מרכזי המותקן נמוך וקרוב לידי הנהג על הקונסולה המרכזית, את המסך הזה ניתן להסתיר בתוך הדשבורד בלחיצת כפתור, אז ייחשף תא אחסון ענק ושימושי. את המושב האחורי של הדגם, המציע מרווח רגליים עצום, ניתן יהיה לשדרג בעתיד לשני מושבי מחלקה ראשונה נפרדים. על נוחות הנסיעה של הדגם אחראיים מתלי אוויר.

כמו בטסלה מודל X, רוכשי הדגם יוכלו לבחור בשמשה קדמית הממשיכה עד המושבים הקדמיים וכן בתקרת זכוכית גם לנוסעים במושב האחורי מה שיוצר תחושה אוורירית במיוחד לנהג ולנוסעים. כמובן שנוכל למצוא כל מה שניתן לצפות לו מרכב הנושא תג מחיר שכזה. 32 חיישנים חיצוניים שונים יאפשרו לפי לוסיד נהיגה אוטונומית ברמה 3. השיווק של הלוסיד אייר בשוק האמריקאי יחל ברבעון השני של 2021 עבור שני הדגמים הבכירים.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.