איווק פלאג-אין P300e
איווק ודיסקברי ספורט פלאג-אין P300e.
איווק פלאג-אין P300e
איווק ודיסקברי ספורט פלאג-אין P300e.

לנד רובר ממשיכה להרחיב את היצע דגמי הפלאג-אין שלה עם הצגתה של מערכת פלאג-אין חדשה P300e עבור הדגמים הקטנים יותר של המותג. מערכת P300e זמינה כעת בשני דגמים, ריינג' רובר איווק ודיסקברי ספורט פלאג-אין, ומציעה טווח נסיעה חשמלי של עד-66 ק"מ.

 

מערכת הפלאג-אין P300e משלבת מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו חדש, לעומת 2.0 ליטר טורבו במערכת P400e, בהספק מרבי של 200 כ"ס המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטו' (לעומת 9 הילוכים בדגמים הרגילים) ואחראי על הנעת הגלגלים הקדמיים. מנוע חשמלי בהספק של 109 כ"ס אחרי על הנעת הגלגלים האחוריים. ההספק הכולל של המערכת עומד על 309 כ"ס והמומנט המרבי על 55 ק"מ. נתונים ההופכים את דגמי הפלאג-אין לחזקים ביותר בהיצע של שני הדגמים.

עם מערכת ההנעה הזו לדיסקברי ספורט נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.6 שניות ומהירות מרבית של 209 קמ"ש, ובאיווק הנתונים עומדים על 6.4 שניות ו-213 קמ"ש. סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 15kWh תאפשר לדגמים טווח נסיעה חשמלי משמעותי של עד 62 ק"מ במקרה של הדיסקברי ספורט ועד 66 ק"מ במקרה של הריינג' רובר איווק - הטווח משתנה בהתאם לרמת הגימור וקוטר חישוקי הגלגלים. נסיעה על בסיס הסוללה בלבד אפשרית עד למהירות של 135 קמ"ש.

 

ריינג' רובר איווק פלאג-אין
איווק פלאג-אין P300e.

את הסוללה ניתן לטעון באמצעות מטען ציבורי DC בהספק של עד 32kW המאפשר טעינה של 0-80 אחוז מקיבולת הסוללה בזמן של 30 דקות וטעינה משקע ביתי AC 7kW דורשת המתנה של שעה ו-24 דקות לטעינה מלאה. טעינה אפשרית גם באמצעות שקע ביתי רגיל (מוד 2) אך זה כבר דורש המתנה של 6 שעות ו-42 דקות. לרשות הנהג אפליקציה סלולרית המאפשרת את ניהול הטעינה וכן שליטה מרחוק על הרכב כגון הפעלה מרחוק של מערכת בקרת האקלים.

 

שליטה על מערכת פלאג-אין
שליטה על מערכת הפלאג-אין דרך מערכת TOUCH DUO PRO.

כמו בשאר דגמי הפלאג-אין של המותג, השליטה על מערכת ההנעה מתבצעת דרך המסך התחתון במערכת TOUCH DUO PRO, שם הנהג יכול לבחור בין שלושה מצבי הנעה: היברידי אוטו' - המערכת בוחרת בצורת ההנעה, היברידי או חשמלי, בהתאם לסגנון הנהיגה ותוואי הנסיעה בהתאם ליעד שהוכנס למערכת הניווט עם תעדוף לשימוש בסוללה בלבד בתנועה עירונית, חשמלי מלא - נסיעה על בסיס הסוללה בלבד, ומצב שמירה על הסוללה לשימוש מאוחר יותר.

 

דיסקברי ספורט P300e
דיסקברי ספורט פלאג-אין P300e

הפלטפורמה שעליה מבוססים שני הדגמים תוכננה מראש לשאת מערכת הנעה פלאג-אין כך שהסוללה מותקנת ביעילות במרכז רצפת הרכב והמנוע החשמלי מותקן ישירות על הציר האחורי, היכן שבדגמי ההנעה הכפולה הרגילים נמצא את הדיפרנציאל. התכנון הזה מאפשר להתקין מערכת היברידית פלאג-אין מבלי לפגוש בחלל תא הנוסעים או בנפח תא המטען.

לנד רובר איווק ודיסקברי ספורט פלאג-אין P300e

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.