את מנוע ה-2.0 ליטר Skyactiv X המתקדם של מאזדה לא זכינו עדיין לפגוש בישראל בשל מחירו הגבוה יחסית אך באירופה מנוע זה משרת את הגרסאות הבכירות של של הדגמים מאזדה 3 ומאזדה CX-30, לעומת מנוע ה-2.0 ליטר 165 כ"ס הרגיל אצלינו, שבאירופה משווק רק בגרסת 120 כ"ס.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

בחודש נובמבר האחרון מאזדה הציגה בשוק היפני גרסה משופרת למנוע סקייאקטיב X שכעת מגיעה גם לשוק האירופי יחד עם שם מעודכן, e-Skyactiv X. הגרסה המשופרת של המנוע הזה זכתה לתוספת של 10 כ"ס ו-1.7 קג"מ כך שההספק המרבי עומד כעת על 190 כ"ס והמומנט המרבי על 24.5 קג"מ ב-4,500 סל"ד - לעומת 22.8 קג"מ ב-3,000 סל"ד בגרסה הקודמת. המומנט המרבי אמנם מושג בסל"ד גבוה יותר אך לפי מאזדה עקומת המומנט בגרסה החדשה גבוה יותר לכל אורך קשת הסל"ד לעומת הגרסה הקודמת.

 

למרות השיפור בנתוני המנוע, במאזדה מציינים כי הגרסה המעודכנת בעלת פליטת CO2 נמוכה יותר בין 5 ל-11 גרם/ק"מ וצריכת דלק חסכונית יותר. בנוסף לכך, מאזדה מדווחת שהמנוע פועל כעת בנצילות גבוהה בטווח רחב יותר של סל"ד דבר שמאפשר שיפור בצריכת הדלק בתנאי אמת ולא רק בתנאי מעבדה.

את השיפורים האלו מאזדה השיגה באמצעות הפחתת יחס הדחיסה בחלל הצילינדר מיחס של 16.3:1 ליחס של 15.0:1, זה אומר כמובן החלפה של ראש הבוכנה, עדכון לתוכנת ניהול ההצתה במנוע יחד עם גל-זיזים חדש לשסתומי היניקה וכן עדכון תוכנה למערכת המיקרו-היברידית המסייעת למנוע הבנזין.